Re: Zesilovač Federmann
Ale hovno Cimrmane - záznam zkomprimovanej na rozsah 6 dB nemá dynamiku 84 dB , nýbrž pouze 6 dB ! Máš v tom nějakej guláš...
Bez komentáře
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann
Ale hovno Cimrmane - záznam zkomprimovanej na rozsah 6 dB nemá dynamiku 84 dB , nýbrž pouze 6 dB ! Máš v tom nějakej guláš...
Bez komentáře
P=U*I
I=U/R
P=U(U*R)
100dB
U=1-100 000
U*U=1-10 000 000 000 *R
tedy 200dB
světe div se!120dB ve výkonu je tedy pouhých a ubohých 60dB v napětí
50dB mám rozsah regulace korekcí (již je třeba sním umět zacházet)
Vraťme se k základním aritmetice. Jistě máte někoho na škole, kdo učí matematiku, stavte se za ním a zkuste spolu probrat takové ty základní věci - sčítání jedno a dvouciferných čísel, odčítání, násobení, dělení, a taky si udělejte pořádek v základních vzorečcích
Viz též #471
#517
Jak jsem psal, nebudu se vracet, kdo nerozuměl, neruší a doučí se to doma.
Myslím, že situace je zcela jasná. Netřeba se Cimrmana ptáti, jestli je radium těžší než olovo... on ho totiž nevážil, ale vázu má doma.
2 Federmann : pokud nemáte naprosto základní znalosti, kupte si nějakou učebnici nebo se obraťte na odborníky :
http://www.zkousky-nanecisto.cz/modules … matura#pmp
Vybodni se na čarování s čísly a odpověz na to, co ti chtěl Sinclair říct : že zesilovač s extrémně měkkým zdrojem, jako ty propaguješ, nebude schopen zvládnout " moderně " zkomprimovanou nahrávku. Nuže ?
Federmann : Selským rozumem mi připadá Vaše definice dynamiky nesmyslná. Jakou dynamiku má růžový šum ? Fourierovou transformací rozebraný růžový šum je VÁŽENÝ součet všech harmonických směrem k nekonečnu. Podle Vaší definice by se tedy jeho dynamika limitně blížila velikosti amplitudy první harmonické (nejmenší amplitudu má nejvyšší harmonická, která se blíží limitně nule) To asi ne, že ne ?
"Stlačení o 14dB však zaneslo cca 30% zkreslení signálu, ale je „přijatelnější“ než stlačení způsobené nedostatečnou výkonovou rezervou zesilovače a jeho limitací."
Pán Federman, doučiť sa, prečítajte si toto:
http://www.thatcorp.com/datashts/an100a.pdf
Pánové jen pro ty co to chtějí vysvětlit, nechť si rozšíří své znalosti…
Pokud tomu někdo skutečně nerozumí tak nech….
„Pokud má někdo názor jiný nebudu mu jej vyvracet a zavádět diskuzi do osobní roviny“
Shannon-Kotělnikovův teorém
Podle Shannonova-Kotělnikovova teorému má být vzorkovací frekvence alespoň dvojnásobkem
nejvyšší přenášené frekvence (fv 2fm). Frekvencí fv tedy můžeme libovolně volit přenášený
frekvenční rozsah ( fv bývá u CD 44,1 kHz). Také dynamiku signálu (poměr nejsilnějšího a nejslabšího signálu), přibližně danou počtem kvantovacích úrovní, lze libovolně volit počtem
n bitů číslicového slova. Pro dynamiku 85 dB potřebujeme teoreticky 1085/20 = 17 782
úrovní. Nejčastější vyjádření hodnoty vzorku je vyjádření čtrnáctibitovým nebo šestnáctibitovým
číslem (tabulka 2).
http://www.roznovskastredni.cz/~fuchs/d … ustika.pdf
strana 27
Co to pořád meleš, hajzle.
Co sem zase sereš kotelníka ? Odpověz na Leošův dotaz ohledně zdroje a přestaň mlžit ! Ty to asi vopravdu nemáš v tý šišce v pořádku !
Zeptejte se mě na co chcete, já vám na co chci odpovím
Tak tohle uz je, vazeny pane uciteli, trosku moc.
Nesnizujte se k takovym prispevkum, mel jsem dojem, ze to nemate zapotrebi. Co ma vyklad Shanonova teoremu pro stredni skolu co delat v tehle debate, kde nejde o to jaky je rozdil mezi signalovou 0 a spickou, ale o dynamiku ve vztahu k dimenzovani zdroje vaseho zesilovace a celeho konce jako celku.
Proto jsem se tu porad ohanel svym subem, ktery vzhledem k jeho naladeni a sirce pasma v podstate zna jenom dva stavy. Hucim/nehucim. A uroven tohoto "huceni" muze mit proti tichu dynamiku z definice te konstrukce 100db a vic, ale dynamika stavu "hucim" bude sotva par db a to na plny vykon a relativne dlouhou dobu.
O tom mluvim ja. O cem mluvite Vy? O teorii informace.
Pokud nejaky prispevek neni hoden vaseho komentare, tak ho nekomentujte slovy "bez komentare". Tim ho v podstate komentujete.
2Ostatni: Proc se nechate vyprovokovat tim jeho stylem a chladnou hlavou? Chapu, ze vas to obcas nadzvedne (me nekdy taky), ale to snad sakra nemame zapotrebi, ne?
Mrzi mne, ze je to tu sama invektiva. Bud primo, nebo treba od pana Feddermana neprimo, zachazenim stylem vystupovani, na ktery je od katedry zvykly.
Neschopnost myšlenku pochopit, neschopnost myšlenku předat, neschopnost myšlenku opustit... jsou to tři stadia... jen víc kotelníků, a třeba zapojit i Dienstbíra, byl taky v kotelně a na rozdíl od Cimrmana umí napočítat do 160.
Ahoj Michale,
jde stále o totéž, já preferuji dynamiku nepotlačovat (vím, že zkreslení těch zařízení je uváděno 0,00%, ale odchylka od původního signálu je kolik? A to je to zkreslení!), pokud dynamiku nepotlačím tak mi stačí zesilovač s efektivním výkonem 10%, předimenzovaný více (výjimečně 30%).
Kdo si tam chce dynamiku stlačit nechť si ji stlačí je to jeho věc, proto se můj zvuk liší, vnímání ucha je diametrálně jinde při jiné akustice. Proto jsem uvedl zdroj jak na pojetí hudebníků (Svoboda), tak na zpracování těchto informací, kde je o této problematice rovněž všechno, co víc by ještě někteří chtěli slyšet.
Je to pouze o pochopení co říkám. Nevím co více dodat. Nevěřte mi, nevěřte nikomu a sami si to při jakékoliv hudbě změřte na svém zesilovači.
Já jsem to nevymyslel tak to je, ucho pozná změnu hlasitosti až o 3dB, pokud bych něco stlačil na dynamiku 6dB tak bych měl kromě ticha ještě dvě slyšitelné úrovně (méně a více).
Takze znovu.
Klasicky subwoofer v puvodni definici toho zarizeni. Tedy ne dunidlo, ale SUB dunidlo. Skutecne ja tam dynamika nejtissich a nejhlasitejsich pasazi (v oblasti rekneme 60hz a mene) na takovych urovnich?
Opet pripominam, ze se nebavim o urovnich ticho-potichu-nahlas-kraval, ale o DYNAMICE, kterou nazveme treba odchylkou od tech vasich 10procent. Jenze zrovna u toho subu, potvora, nejde o prirozeny signal. Omezujeme se v podstate na ruzne dlouhe casove intervaly kde je ticho a pak najednou pozaduji po dobu treba dvou vterin kraval o SPL 100db. Jenze s dynamikou kolik? Zanedbatelnou, protoze se bude jednat skoro o monofrekvencni signal o konstantni urovni. Pro 100db budu potrebovat pri ucinosti/citlivosti toho systemu nejakych 80w sinus.
Kolik budu potrebovat pojistek pro shlednuti pana prstenu na plnou hlasitost?
"já preferuji dynamiku nepotlačovat"
V tom případě si pořiď studio, sice k tobě nikdo nebude chodit, když tam nebudeš mít jedinej kompresor, ale to ti je asi jedno.
Takže mi při dynamice 6dB bude stačit, když bude zesilovač generovat 3 úrovně ? A při 60 dB 20 úrovní ? A pro 90 dB 30 úrovní ?
Panenkomarjá, on nevěří, že jsou tak nahrávky v rozhlase komprimovaný...nemáte někdo nějaký odkaz na vizuální záznam úrovně, aby si to mohl prohlídnout ?
Nejenom pro Michala, já jsem zvyklý na zvědavé a vnímavé lidi, kteří se chtějí něco naučit a v takovém kolektivu, se každý může něco naučit, není výjimkou, že student získá více informací než kantor a poznání je pak oboustranné, ale zde je to jednostranná záležitost, vyvrátit vše a všemi možnými prostředky co tvrdí Federmann a pokud cokoliv doloží tak je autor stejný “PÍP“ jak on.
Když jsem napsal “Většina zesilovačů není dostatečně dimenzovaná na přenos takto velkých špiček, proto se provádí stlačení,“ , tak to nebylo proto, abych někoho urazil, ale proto, že je to tak, viz „Svoboda“
#532 Sendy
Pokud mám dynamiku 6dB tak jde o dvojnásobek, kromě nuly je signál velikosti 1 a 2, tedy 2:1, při 20dB je signál 10:1, tedy 10 úrovní, při 60dB je to již 1 000:1 tedy 1 000 úrovní, pro 100dB je to 100 000:1 tedy 100 000 úrovní…
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann