Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


[Zamknuto] (Stránka 25 z 61)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

  Stránky: ««« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 61 »»»

RSS

Příspěvky [481 až 500 z 1,209]

(upravil sinclair 31. 10. 2007 23:11)

Re: Zesilovač Federmann

Citace audiocity:
K plné dynamice přednesu zvukového signálu bez zkreslení (v tomto případě bez limitace) je třeba, aby elektroakustický řetězec byl schopen v místě poslechu vyvolat špičkový akustický tlak 110 - 120 dB. Ovšem doby trvání těchto výkonových špiček trvají u dynamicky nekomprimovaného signálu jen asi desítky milisekund, proto není bezpodmínečně nutné aby zesilovač byl schopen tento výkon dodávat trvale. Průměrné hodnoty intenzity akustického signálu leží (podle typu hudby) asi o 20dB níže, což představuje setinu maximálního výkonu.

Hovado jedno blbý. Napsat takovou píčovinu. Vidíte, kam to vede, když se toho chytí jeden papírovej inženýr, co se nešťastnou shodou náhod dostal k výuce studentů????

P.S.: Moje o sedm let starší ségra učí s titulem Bc na druhém stupni ZŠ a má bez pár stokorun dvacet kolíků.

Web

Re: Zesilovač Federmann

2 Sinclair - aha, takže tento text, nápadně se podobající textu seriálu v Aradiu z roku 1991 o DPA, je snůška hovadin...chápu to dobře? :oD

Re: Zesilovač Federmann

20 kolíků......s toho si sama jen tak tak zaplatí podprůměrné bydlení....(které se v zášestí asi stane nadprůměrným)...to je to smutné....A to je na tom ještě dobře...dost dobře.

(upravil sinclair 31. 10. 2007 23:23)

Re: Zesilovač Federmann

Co je k sakru "plná dynamika přednesu zvukového signálu" bez jakékoliv jednotky nebo ohraničení? Mám si pod tím představit plnou dynamiku symfoňáku z prvotřídního CD, nebo plnou dynamiku Christiny Aquilery stažené z netu? V prvním případě si to vychutnám a ve druhým mi to odkrágluje všecky měniče v bedně!
Tyhle populárně-pseudotechnické články úplně nesnáším.

P.S. Bydlí v paneláku ve 3.1 a nájem i s inkasem dělá dokupy něco málo přes pět kolíků...

Web

Re: Zesilovač Federmann

Pánové, nechte offtopiců a z5 k tématu, nebo se nám tu ztratí spousta kilowattů výkodu a desítky, možná tisíce decibelů !

Web

Re: Zesilovač Federmann

tak jak to je?
pokračování citace

Doporučená literatura sinclair #495

Pokud se někdo z Vás chce dovědět více o zesilovačích a všeho s nimi souvisejícího, doporučuji vám vynikající seriál vycházející v roce 1991 v časopise Amatérské rádio. Jmenuje se "Moderní výkonové zesilovače řady DPA" a napsal jej Pavel Dudek. Obsahuje poměrně důkladný popis problematiky konstrukce výkonových zesilovačů spolu s návody na stavbu několika dodnes vynikajících modelů s výkony od 50W do 400W . Opravdoví fajnšmekři zde pak najdou odkazy na další odbornou literaturu.
Zájemcům o problematiku související s elektroakustickými měniči a stavbou reprosoustav doporučuji seriál vycházející od listopadu 1997 v časopise Praktická elektronika A Radio od RNDr. Bohumila Sýkory. Případný zájemce zde najde opravdu vše, co by ho mohlo zajímat.
Odbornějším čtenářům bych ještě doporučil lednové a únorové číslo 1997 Amatérského rádia pro konstruktéry. Tyto dvě vydání jsou celá věnována obvodů integrovaných výkonových zesilovačů dostupných na našem trhu.

Re: Zesilovač Federmann

Pane inženýre, onu doporučenou literaturu, resp. Pavlův seriál vřele doporučuji k důkladnému prostudování hlavně Vám.
Já už ho jaksi tolik nepotřebuju...

Web

Re: Zesilovač Federmann

#471
#478
#479

Web

(upravil Federmann 31. 10. 2007 23:45)

Re: Zesilovač Federmann

Sendy napsal:

A co udělá s 10mV na výstupu ? Má hysterezi a pod 22,3607mV nic menšího nepustí ?

počkejme si na měření

#485

(upravil sledge 31. 10. 2007 23:56)

Re: Zesilovač Federmann

2 Federmann - zkus tady ten článek již necitovat.....jako bych cítil vůni asfaltu...

2 Sinclair - v odstavci se je zmínět nekomprimovaný signál. Není těžké si domyslet rozdíl mezi trvalým a krátkodobým výkonem (otázka průměrování)...a nebrat ilustrativní a matermaticky neexaktní příklad doslovně...on by pak každý článek musel vypadat asi takhle:

(Pokud) Platí:
(opis prvních dvou dílůů Feynmannových přednášek z fyziky)

...Pak se dá odvodit toto:

....(cca dvoustránkové matematické odvození požadovaného jevu, a to ještě v nejjednodušších případech)...

(upravil sinclair 31. 10. 2007 23:56)

Re: Zesilovač Federmann

Ksakru ale doufám, že tušíš, že KAŽDÝ signál už z principu komprimovaný být musí, otázka je kolik a to laik absolutně netuší. Aspoň vidíš sám, co to umí napáchat.

Kdyby asfalt-já už teď cítím smrad z rozervaných a popálených pouzder výkonových darlingtonů.

Web

Re: Zesilovač Federmann

..Ale jo...no snížení dynamiky provádí už samotný dozvuk (vyplňuje tiché pauzy) atd...

Ad laici a nepochopení - to by člověk nesměl psát nic smile

Re: Zesilovač Federmann

#505

#67 zde to někdo tvrdil 96dB, jinak jeden bit na polaritu a 15bitů na velikost tedy 32 768 kroků, při výstupním napětí 32,768V bude rozlišovací schopnost právě 1mV.

Při komprimovaných datech je však situace zcela obrácená, dat je na disku stejně, ale jsou komprimovaná, tedy po jejich rozbalení-dekompresi je jich ještě více, kolik záleží na stupni komprese …

(upravil Sendy 1. 11. 2007 0:11)

Re: Zesilovač Federmann

Federmann napsal:
Sendy napsal:

A co udělá s 10mV na výstupu ? Má hysterezi a pod 22,3607mV nic menšího nepustí ?

počkejme si na měření

#485

Já bloud myslel, že u zesilovače se zkreslením 0,000% nebo kolik je uvedeno se dá jednoduše popsat chování a netřeba čekat na měření smile

Web

Re: Zesilovač Federmann

Pane inženýre, kompresní algoritmy pro audiosignál /např. Atrac/ jsou něco zcela odlišného, než je pouhá komprese dat.

Web

Re: Zesilovač Federmann

sinclair: jde o pojem zcela obecný ...

jinak: http://www.elektrorevue.cz/clanky/05039/index.html

Re: Zesilovač Federmann

Jak proboha souvisí komprese dynamiky s kompresí dat? Že se u obojího "cosi" zmenšuje? Není to doufám další odočka od tématu bez souvislosti? O Dynamickém rozsahu 16 bitového lineárního záznamu se už snad stále dokola bavit nemusíme, stačí nahlédnout do specifikací red book.
Pro nevěřící : dynamikou se v tomto případě rozumí poměr největší možné zaznamenatelné změny signálu k té nejmenší, tj. plný rozsah od -32767 do 32768, tedy 65536 úrovní ku jedné úrovni, např. od 0 do 1. 20*log(65536) = 96,3dB. Šmitec.
Mám takový pocit, že tu v diskuzi všichni používáte pojem "dynamika", ale každý v trochu jiném smyslu. Já, sinclair a leckdo další říká, že skladby na CD mají komprimovanou dynamiku na 20 dB v nejlepším případě, u moderní hudby kolem 9-6dB, leckde i hůře. Tím míníme, že špičky v signálu jsou o danou hodnotu výš, než je nějaká střední efektivní hodnota celku, nebo alespoň nějakého rozumně dlouhého okolního úseku skladby. Zdá se mi, že pan Federmann tu prezentuje dynamiku ve smyslu poměru nejsilnějšího a nejslabšího zaznamenaného signálu, nebo dynamický rozsah sluchu, nebo občas sám nevím co... to ale přece není totéž.

Re: Zesilovač Federmann

Komprese vs. komprimace......

Re: Zesilovač Federmann

Pánové,

Někteří se již dostali zcela mimo oblast smyslového chápání, proto historii zopakuji a prosím čtěte pozorně bez emocí, ať to nemusím opakovat:

Dynamika:
Je poměr mezi nejsilnější a nejslabší amplitudou signálu, dnes běžná 100dB (100 uvádím ať se s tím líp počítá).

Komprese:
Výraz známý jak z analogového tak digitálního zpracování signálu.
U analogového signálu po kompresi dojde ke stlačení dynamiky, používáno při záznamech či přenosech, „Kompresor“, „Dolby A“, „Dolby B“ a pod. (účelem je potlačení šumu, rušení a pod)

U digitálního signálu máme „komprimaci - kompresi“ ztrátovou či bezztrátovou, která provede kompresi signálu, buď pouze na úrovni matematiky, či na úrovni vlastností lidských smyslů (ztrátová)

V obou případech se bavíme o kompresním poměru, analog 120dB/80dB či Digital 5:1 apod.

Expanze:
Výraz známý jak z analogového tak digitálního zpracování signálu, ve spojení s daty se častěji používá dekomprese.

U analogového signálu po expanzi dojde ke zvětšení (obnovení původní) dynamiky, používáno při reprodukcích, „Expandér“, „Dolby A“, „Dolby B“ a pod. (účelem je potlačení šumu, rušení a pod)

U digitálního signálu máme „dekomprimaci - dekompresi“ z komprese či komprimace ztrátové či bezztrátové, která provede dekompresi signálu, pokud byla na úrovni matematiky, bezztrátová dojde k obnovení původní informace, pokud byla komprese provedena na úrovni vlastností lidských smyslů, ztrátová obnovený signál není totožný s původním, jen se nám tak jeví. Akt komprese – stlačení se nazývá komprimace.

POZOR NEPLÉST SI!
Běžný akustický signál má stření, či efektivní hodnotu výkonu o 20dB níže než se nachází hodnota špičková, pro profesionální použití až o 40dB níže, zůstaneme u normálních 20dB.

20dB pod hodnotou špiček však již znamená výkonově 100x méně a naopak. Většina zesilovačů není dostatečně dimenzovaná na přenos takto velkých špiček, proto se provádí stlačení, které je příjemnější než kdyby došlo k limitaci zesilovače při velkých hlasitostech. Jak se zde někdo snaží tvrdit stlačení na 6dB (ať se to lépe počítá) tedy špička nebude čnít 20dB nad středním výkonem, tedy 100x větší výkon, ale pouze 6dB tedy 4x větší výkon. Toto však neznamená dynamiku 6db, ale 100dB-14dB tedy dynamika se snížila na 86dB, kde špičky nepřesahují o více než 6dB nad efektivní hodnotou signálu.

Stlačení o 14dB však zaneslo cca 30% zkreslení signálu, ale je „přijatelnější“ než stlačení způsobené nedostatečnou výkonovou rezervou zesilovače a jeho limitací.

Re: Zesilovač Federmann

Ale hovno Cimrmane - záznam zkomprimovanej na rozsah 6 dB nemá dynamiku 84 dB , nýbrž pouze 6 dB ! Máš v tom nějakej guláš... smile

Příspěvky [481 až 500 z 1,209]

  Stránky: ««« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 61 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Zesilovač Federmann

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£