Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 16 z 18)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

  Stránky: ««« 1 ... 14 15 16 17 18 »»»

RSS

Příspěvky [301 až 320 z 354]

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

A mám ty půlky E jader k sobě něčím lepit?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Trafo hotový

http://elektrotest.cz/files/images/elektro/trafo4.jpg

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Slepit vtěřinákem..

Web

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Impregnací zlepšíš například odvod tepla. Nebo proč myslíš, že se všecko impregnuje a tobě se to nezdá?!

Slepit, ale ne na dosedacích plochách. Snížil bys tím vodivost.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Z hľadiska odvodu tepla je najhorší vzduch ktorý stojí - čiže napríklad vzduchová bublina. Takže buď neinpregnovať, alebo keď už, tak poriadne.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Neimpregnovaný trafo je podle tebe bez vzduchových dutin, či skrz něj dokonce proudí vzduch? lol

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Určite to nie je hermeticky izolované.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Trafá sa impregnujú z dvoch dôvodov. Zaprvé sa impregnáciou zabraňuje vibraciam vinutia sposobeními silovími učinkami vodiča v magnetickom poli a tým sa zabraňuje predratiu izolácie vodiča. Zadruhé sa odstranujú neziadúce akustické prejavy v akustickej oblasti.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

zapomínáš na třetí důvod kamaráde, odvod tepla wink

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Pri takomto trafe je to zanedbatelné.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Kamaráde, odvod tepla (z transformátoru) je stále stejný, maximálně se zvýší teplota vnitřních vinutí.
Zlepší se ale třeba odolnost proti vlhkosti.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

impregnace zvýší teplotu vnitřních vinutí?

Já žasnu, co se ještě dalšího nedozvím...

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Bez impregnace, ale je to nepodstatné.
Koukám Hazys, že je Ti zapotřebí všechno vysvětlovat do nejmenšího datailu.

(upravil Hazys 8. 11. 2014 21:17)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Ale já sem se tě vůbec na nic neptal ani neprosil o žádný vysvětlování. Máš jen zřejmě nějakou potřebu opět překrucovat, co jsem řekl.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

O tvý komentáře se taky nikdo neprosil.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Mal som možnosť ako učeň pobudnúť v navijarni Tesla Lipt. Hradok  dosť dlho a naučil som sa tam veľa ale nikdy si nepamatám že by vývojari spominali impregnaciu kôli odvodu tepla. A to som bol šefmajster smile vypalovacej pece.

(upravil microlan 8. 11. 2014 22:57)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Díky za všechny podnětné příspěvky. Trafo dám naimpregnovat, ale až po té, co zjistím, že to funguje tak jak má. Případná oprava po naimpregnování by byla  se ztrátou kostřičky.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Trafo impregnované běžnou chemií jde vykuchat bez poškození kostřičky. Nevidím jediný důvod, proč by se mělo o ni přicházet. Častěji při rozebírání trafa prdne jádro.

Jaký máš proudový hustoty ve vinutí?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No právě, aby neprasklo jádro, obětuji kostru. 2A/mm2 sekundár, 3,2A/mm2 primár

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Tak to vyšlo docela hezky.

//Já teda radši nechám kostru celou, jader tu mám dost a nový stojí pár korun, zatímco ten kousek plastíku, je často drahej jak čert..//

Příspěvky [301 až 320 z 354]

  Stránky: ««« 1 ... 14 15 16 17 18 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£