Re: Koncepce sloupových reproduktorů
Pásky, pokud jsou zafrézované a v rovině, ničemu nevadí. Když by byly ocelové, tak se pak dají použít na magnetické uchycení rámečků. Nebo se pod ně dají zavrtat magnety.
Máš maila.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Koncepce sloupových reproduktorů
Pásky, pokud jsou zafrézované a v rovině, ničemu nevadí. Když by byly ocelové, tak se pak dají použít na magnetické uchycení rámečků. Nebo se pod ně dají zavrtat magnety.
Máš maila.
Tak sem si pohrál s texturami, aby to vypadalo jako dřevo (smrk a mahagon) a ne jako kus plastu. Také jsem pootočil ten peerless o těch 22,5°. Teď už to vypadá lépe.
Už jenom našetřit peníze.
To nejtěžší máš tedy za sebou, teď už to jenom vyrobit.
no podla tohto ta najviac budu stat tie truhlicky, neskusal si dat tych bocnic viac a klavirny cierny lak na zvysok?
jardag69:
Držím Ti palce, ať ty reprobedny postavíš
jardag69
No už JENOM vyrobyt. Ty jsi taky dobrej JENOM. Kdyby to bylo tak jednoduché. Hlavně si musím dodělat své pracoviště (natáhnout omítky, vyštukovat, udělat sádrokartony, podlahu) a pak až mohu začít dělat ty bedny, které taky nebudou během 5 minut .
Jinak checku, docela jsem si naběhl s tím zakulacením těch rohů, včera jsem si totiž uvědomil, že ty v tom návrhu to máš z odýhované MDF že jo. Problém je, že odýhovat ty rohy bude hodně náročný, aby to vypadalo. Napadlo mě, co takhle fládrování, zkoušel jste to někdo použít na bedny ?? Jako nevypadá to tak hrozně, někdy to vypadá i jako skutečné dřevo.
Ano naběhnul sis s tím zakulacením. To odýhovat nejde tak, jak ho máš nakreslené. Dýha lze ohnout nepříč vláken v poloměru od 30mm, podél vláken asi od 20mm. Lze samozřejmě ohnout jenom v jednom směru - vyzkoušej si to s papírem. Tedy pro dýhu se na to zaoblení vykašli. Když vybereš exotickou dýhu, tak udělá veškerou parádu už její kresba za tebe. Hezčí jsou vždycky kvalitně provedené jednoduché tvary, než složité prvky v nepovedeném provedení.
Na fládrování tu byl na fóru tuším jeden expert, který ho svedl hezky. Jedná se spíš o metodu vhodnou pro restaurování lidového nebo venkovského nábytku do původního stavu. Myslím, že do dnešních interiérů se takový povrch moc nehodí a je to určitě složitější a pracnější než dýhování.
Chceš-li zachovat zaoblení, tak musíš bednu nalakovat - nejlépe černý vysoce lesklý lak. Pak bych zvolil ty přídavné bočnice z dubového masivu a bude to moc hezký kontrast.
Každý správný bastlíř přeci vyrobí dvoupásmovky za 5 minut 30 sekund a třípásmovky za minut 6 .
Já si tedy tu cedulku "SARKASMUS" vyrobím, když jinak nedáte
Fládrování není žádný vrchol estetiky a nevyniká ani zvláštní trvanlivostí a odolností a pak se blbě opravuje.
Smrk dýhovat nemusíš a místo toho mahagonu by se dal použít ořech, který se dá domořit do hodně podobného odstínu a ten seženeš v masivu, takže dýhování taky odpadne.
Jo už jsem ho asi našel, není to John370 o kom mluvíš checku ?? Jako nevypadá to zle pokud to ten dotyčný umí. Časově to podle mého bude nastejno, ano musí se čekat, dokud předchozí vrstva neuschne, ale ta vrstva trvá přibližně 10 min (záleží na ploše a na zkušenostech, taky se to může protáhnout na "JÁ SE NA TO MŮŽU VYSR.." a šup černý lesklý lak ) . Já ještě tedy zkusím udělat ten lesklý černý lak s dubem a uvidíme co z toho vznikne.
Crifodo
O masivu jsem taky přemýšlel, akorát podle mého změna materiálu totálně rozhází vyladění bedny jako celku (je to stavebnice). Nevím checku jak to máš u té bedny, jestli ta tloušťka stěny je 22+25=47 mm, nebo je to těch 25 mm. Nic méně i kdyby to bylo dvojité a já bych místo té jedné MDF desky dal 19 mm masív + 28 mm MDF = 47 mm, tak ta bedna bude mít podle mého úplně jiné vlastnosti (hlavně asi tuhost a rezonanční frekvenci, atd. ) a tím pádem by vyladěná výhybka na MDF mohla jít do kopru pokud si to dobře myslím.
Ono ta sestavená skříň někde rezonuje? Copak to jsou housle? To je hodně špatně, když stěny bedny kmitají, ne?
Ano ale ještě neexistuje materiál, který nerezonuje (ať se snažíš jak chceš), i beton a kámen rezonuje na určité frekvenci. Těmi výztuhami a tlumením ty pouze měníš frekvenci a amplitudu rezonování. Kdyby bedna nerezonovala, tak kdybys do ní klepnul, tak by nevydala žádný zvuk, což nejde v běžných podmínkách (možná to někde mají, co já vím, ale bude to stát tolik, že si o tom můžeš nechat zdát).
Jo a Kritikovi děkuji
výhybka vyladěná na MDF ? hovno tomu rozumím, ale tohle připadá jako plác i mně.
Masív bych nedoporučil. Radši dvojitou mdf a mezi třeba asfalto filcové tlumení, co se dává do beden na stěny.
Ale je to možná s kanonem na vrabce.
Stačí slušný matrix do bedny
http://www.speakerbuilding.com/content/1044/print.php
Nevím, možná to je plác, ale podle mého, když máš vyladěnou výhybku na danou konstrukci reprobedny (a tím myslím i použity materiál na bednu) a ty tu bednu uděláš sice se stejnými rozměry a tloušťkami stěn ale z jiného materiálu (třeba polystyren dám jako extrémní příklad), tak ta bedna bude mít úplně jiné vlastnosti než když byla z původního materiálu, tím pádem se měniče budou chovat jinak a výhybky vyladěné na danou konstrukci podle mého už budou k ničemu (výsledná charakteristika bude úplně jiná). To je můj názor (snad i správný). Když tak mě někdo zkušenější opravte.
Ne opravdu není výhybka vyladěná na materiál bedny. Výhybka je naopak vyladěná na takovou ozvučnici, která je inertní a vůbec se do zvuku neprojevuje. Proto dobře vyztužená MDF. Dubový masiv (masiv ne, ale spárovka) přidaný zvenku na boky ozvučnice navíc rozhodně neuškodí. Bedna není hudební nástroj, aby rezonovala, naopak se nemá hýbat vůbec.
Ze smrkového masivu nebo spárovky opravdu nedoporučuji stavět bednu. Je to strašně mekký a štípavý materiál, nevhodný na takové konstrukce, to je tak maximálně na ty obložkové boky a ještě ho namořit do tmava. Mám takhle udělané poličky - mořený smrkový masiv a jsou docela pěkné. Domořil (mořidlo také z ikei) jsem je k odstínu dubových konzolí z ikei a sedí to docela dobře. Žádná velká věda, ani velká technologie ale na poličky dobré. Joo dělal jsem na svoje první bedny přední desky ze 40mm dubového masivu a můžu ti žíct, že nikdy více. To je hrozný materiál na frézování. Dub max na ty obložky. Obecně jsou s masivním dřevem strašné problémy - pracuje s vlhkostí a kroutí se - klidně ti prasknou lepené spoje, při frézování tupí nástroje, vyštípává se, pálí se, no prostě samé radosti. Alespoň to kroucení kompenzuje spárovka, kde jsou jednotlivé špalíky navzájem otočené a kompenzují kroucení.
Černý lak + dubové obložky bočnic ti doporučuji, protože má takhle známý udělané bedny a působí to moc dobře, až luxusně. Přitom to nestojí moc peněz. Dubovou spárovku mají v každém druhém obchodě, někdy i větší odřezky za pár peněz.
Z těch všech různých designů a technologií mi věř, že dýhování je zdaleka nejjednodušší a sakumprásk nejlevnější. A klidně bych se i na ty obložené bočnice vykašlal. Když vidíš pořádnou dýhu v reálu, tak nic dalšího není k pěknému pokoukání potřeba.
Je mi jasný, že do konstrukce chceš nějak obtisknout sebe, ale už teď sám vidíš, že jakýkoliv detail navíc stojí neskutečné úsilí a násobně zvyšuje složitost a tedy i riziko, že se něco pokazí a výsledek pak nebude takový jaký jsi chtěl.
V jednoduchosti je krása. Něco na tom applím designu je.
Děkuji za ujasnění ohledně výhybek, já jsem si právě (špatně) myslel, že se ladí i na chování bedny.
Samozřejmě je výhybka laděná na objem vzduchu uvnitř bedny a také naladění BR. Ale bedna samotná má ten vzduch jenom držet přesně pohromadě, aby se nemohl hýbat nikudy jinudy než měničem a bassreflexem případně.
A jestli si někdo myslí, že ta bassreflexová trubka slouží k odvětrání bedny od přebytečného tlaku. Tak vězte, že opak je pravdou. Bassreflex v bedně tlak 4-6x zvyšuje, na rezonanci na kteoru je naladěn. A to je prosím rezonance chtěná, kontrolovaná a přesně propočítaná a změřená.
U hudebních nástrojů jsou rezonance přímo ve stěnách, které nikdo ještě spočítat nedovedl a proto jsou nástroje od každého houslaře jiné a jiné jsou dokonce i v řadě za sebou z výroby ze stejných rukou.
Repráky nejsou hudební skříň, ani orchestrion z chalupářů .
Aha, takže bedna s basreflexem musí být 4-6x tužší než uzavřená, jinak vybuchne. Celkem nářez.
Je-li něco v rezonanci, tak tam jsou Q-krát (jakost) větší síly (tlak, napětí, proud atd...).
Proto se na mostě má u vojska zavelet "zrušit krok"
A spadnou ten most nemusí, ale může... asi někdy opravdu spadnul.
Audioweb.cz » Reprosoustavy » Koncepce sloupových reproduktorů