Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Reproduktorové výhybky » Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 24]

(upravil Power of Bass 13. 3. 2011 23:29)

Téma: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Byl bych rád kdyby se zde vytvořil seznam konstrukčních zásad,použitých prvků ,materiálů atd.
Protože to nemám s kým jiným konzultovat a raději se 3x blbě zeptám,než jednou blbě udělám, měl bych takovy jeden blbý dotaz.

Cívky -uchycení
Mám vzduchové cívky na jadrech s "dirkou uprostřed" pro šroub,věc se má tak,že nechci nebo nemužu použít stahovací pásky. Výhybka je konstruována na kuprextitové desce,spoje řešeny metodou dělících čar.
Pod cívku jsem kápl silikon a nechal zaschnout aby to nedrnčelo,no chci ji ale fixovat šroubem,protože je dost možné ,že v bedně bude kolmo (druhá velká cívka v opačném rohu je nastojato,tam přijde pásek..) .
Je mi jasné,že kovovy šroub udělá bordel - bude se chovat jako civka s jadrem,což není žádoucí.
Je lepší použít plastový šroub,nebo stačí i hliník či nerez,jako nemagnetický materiál aniž by to udělalo "bordel" ?

Rezistory,Kondenzátory - uchycení
Svitkové kondenzátory,uložené klasicky "naležato" vesměs v paralelním zapojení,tudíž dva vedle sebe ,"natěsno na desku"-minimalni délka vyvodů.
Je lepší použití silikonu,nebo tavné pistole? máte někdo zkušenost jak tavna pistole drží na laminatu-kuprexu? přijde mi to jako pevnější uchycení,silikon je pružný.

Rezisotry,výkonové je nutno umistit s mezerou od ostatních součástek i nejaky ten milimetr nad desku,obzvlastě v mistech kde se bude hodně hřát. zde by neměl "drnčet" ani "nefixovaný" ,vesměs mívají i silnější-stabilější vývody odolnější proti deformacím-pohybu.

Omluva,už se to tu řešilo. http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=11244

(upravil Benazi 6. 3. 2011 14:51)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

nejlepší a nejjednoduchší řešení klasika na tišták,  vyleptání a navrtání dírek, cirka 2 hodiny komplet napájeno opáskováno-nevidím  tam problém viz případné řešení výhybek je známo dost dlouho.

(upravil Hippo007 6. 3. 2011 15:55)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

1) Dle mého názoru nejlépe vše kromě rezistorů fixovat stahovacími páskami + fixaci doplnit tavným lepidlem
2) Cívky - chceš-li je připevnit šroubem, pak je bez vlivu na změnu indukčnosti umělohmotný - ten jsem viděl k sehnání jako náhradní šroub k záchodovému prkénku, velikost asi M8, což je docela dost .. i když dal by se použít (je to nejdražší řešení). Mírně ti rozhodí cívky šroub mosazný nebo nerezový - M3x16 ( + je-li třeba, tak i podložku ze stejného materiálu) a ucvaknout po uchycení přebývající část - to rozladí mírně indukčnost, ale není to rozhodně víc jak 1%, přičemž mosaz a nerez rozlaďují na opačné strany, takže by mohlo být řešením použít šroub z jednoho materiálu + matku z druhého materiálu (nezkoušel jsem tuto kombinaci). Nejlevnější je použití mosazného šroubku.
Hliník jsem neměřil, ale soudím, že to bude podobné jako mosaz nebo nerez.
3) Kondenzátory buď fixovat dle bodu 1) nebo při použití tišťáku připájet a jen dofixovat tavným lepidlem.
4) Rezistory jen připájet do plošňáku, nebo vytvořit pájecí body na pertinaxové / sololitové / překližkové desce z pájecích nýtů (nebo mosazného šroubu + pájecího očka, nebo nějak jinak podobně) a připájet k těmto bodům. Nenechávat dlouhé přívody u těžkých rezistorů. Mezerou okolo rezistorů nic nezkazíš, ale lepší je volit je na takové zatížení, aby se při provozu moc nezahřívaly (klidně 20W).

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Železo do vzduchových cievok je úplná blbosť.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

BS Acoustics používaji jedině želeezo ve svých výhybkách.

(upravil Power of Bass 6. 3. 2011 21:23)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Godz- však to jsem snad taky řekl,že šroub je blbost ... šlo mi o to,jeslti shánět plast nebo i hlinik či nerez poslouží,protože jsou to nemagnetické materiály (a pujdou sehnat lepe jak plastovy M4 x30).
Vyzkouším tavnou pistoli,nevím proč ještě pásek,když to bude připajene na kuprexu a zafixovane,tak se to snad nemuže uvolnit.(kondiky)
- dal jsem si práci a těch pár čar vyškrábal (ani nevím na co přesně je ten nožík od narexu,řezala se tím IPA...) ,takže vodivé cesty maji maximalni plochu pro minimalni odpor mezi součastkami (ostatně to jinak ani nejde když se neleptá) .. nechtěl jsem prasit vrabčí hnizdo či použivat karton nebo jine zvrhlosti smile
-edit nepišu to sem proto,že nic nevim,jen chci vždy to nejlepši (v  rámci možností),případně nevím všechno do těch nejmenšíich konstrukčích detailů, a nechci vymyšlet vyyšlené. Spíše jde oto bud "jak" nebo "co je lepší" a taky aby tu bylo něco podle čeho se zaklady můžou dovědět ostatní co stím taky ještě nemají tolik,nebo žádné zkušenosti.

(upravil Benazi 6. 3. 2011 21:14)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

nemyslel jsem šroubek na uchycení cívky, je dost možností jak upevnit cívku,ale myslel jsem cívku  třeba 1,9 mh po slupnutí firemní nálepky se objeví v cívce železo.natažení hodnoty k žadanému cíli,

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Hliníkovej nebo duralovej šroub M3 ani M4 bych z důvodu nevalných mechanických vlastností nepoužíval, minimálně M5. Ale toho materiálu je u M5 několikrát víc než u M3 a já se držím zásady - minimum kovového materiálu kolem cívek, proto bych se být bebou radši mrkl po M3 v mosazi (nebo v nerezu, ale tam vychází M3 šroub + matka na kolem Kč 10)

(upravil Power of Bass 7. 3. 2011 12:24)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Nevalne mechanicke vlastnosti? nakolik zásadní u civky D=45mm, m=100g smile ale dneska bych to chtěl při cestě na noční jít koupit, tak bych vzal to nejlepsi,pokud to budou mít.. a protože jde o dvě civky, ani 20kč za nerez mě nepoloží hlavně,když to bude fungovat smile
M4 je max průměr co projde jádrem.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Duralový šroub jsem viděl jen speciální použitý u rychlovazačů, ale samostatně jsem je prodávat neviděl.
Já nedávno sháněl 80 šroubků a po ceně jsem se koukal. Co se dnes dá sehnat v M3 nebo M4 je mosaz (někde, ze starých zásob), nebo nerez (minimálně na objednávku všude). Nezapomeň i na matičky ze stejného materiálu.

IMO jestli máš plošňák s vyškráblými izolačními cestami, tak 3 dírky tam vždycky nějak uděláš a chytneš cívku úzkými stahovacími páskami (jestli máš krátké pásky, dají se dát 2 dohromady)

(upravil Benazi 7. 3. 2011 13:23)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

http://www.youtube.com/watch?v=H4Y1OGal … re=related
něco pro amatéry k shlednutí.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Můžete použít polyamidové šrouby http://www.mpjet.com/market/index.php?m … cPath=4_18 . K dostání v prodejnách funkční modelařiny.

Web

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Dobrej tip, dík. V prodejnách spojovacího materiálu se s tím nesetkáš.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Ty plastové šrouby jsou jistě ideál - jen mi přijdou trošku drahé.
Mosazné a nerezové šrouby (i matky) vede např. Hornbach - po kusech resp. na váhu.
Nebo Fabory.cz - nevím jak přes internet, ale na prodejnách též normálně po kusech.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

jedna z možností jak na to:

http://s19.postimg.cc/pxtvwb6jz/177_vyhybnazemi.jpg

šrouby u cívek (na foto jich ještě pár chybí) nerez - od Fasteners
jinde tavná pistole a něšetřit s lepidlem
rozmístění cívek http://www.troelsgravesen.dk/coils.htm

(upravil Kocour 7. 3. 2011 21:53)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Hanzi, kde jsi v Brně sehnal ty přípojky na fastony? Nikde jsem si jich nevšiml.

ruzne DIY repro

Web

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

ges... ale mají jen dvoj faston, ty hvězdice jsem pájel dva k sobě

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

btw rezistory mají na koncích železné čepičky, radši nedávat blízko k cívkám.

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Já nakupuji na http://www.hilpress.com/Seiten_cz/frame_nupsis_cz.html, protože je nutné kupovat pouze celá balení, tak pokud má někdo zájem, tak se můžeme spojit.

(upravil Power of Bass 12. 3. 2011 21:13)

Re: Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Tak jediné co se mi podařilo sehnat byl nerez, M4x30 po 2kč , na magnetu nedrží tudíž předpokládám vhodné magnetoelektotechnické vlastnosti.
Asi by bylo vhodnejši uchytit tak "tu vetši civku" ale už je pozde na zmeny, vše je vpodstate hotovo tesne pred sestavenim... smile

Mám ale další blby dotaz, když na to přijde přemýšlím nad detaily a raději se pám. Kdyby to byla sebevětší ptakovina,protože,když nevíš,nemá cenu si něco domýšlet a něco zkonit... ono se nadarmo se neříka,že "Myslet znamena ho...o vědět" lol
Takže: je možné "vyvody civky" tahnout do PCB kolmo přes zavity? jak je vidno zde

http://s19.postimg.cc/6q25lyyun/2132_img_5002.jpg

konce vyvodu jsou na "horni" strane,a pač ji i kvuli šroubovaní nechci davat "horenohama" a vyvody nejdou takhle ohnout-nedosahnou na tistak. Presto bych je chtel "zhora" ohnout a pres zavity kolmo do tistaku ? .. nemuže se ovlivnit,ikdyž vzhledem k proudum,a nejakemu(nekolika) milimetru mezery by se snad neměly mag pole ovlivnovat?

a jak pevne a prakticky upevnit celou vyhybku v budce ? -sorry ale nedari se mi to tu nikde poradne obkoukat ..

Příspěvky [1 až 20 z 24]

  Stránky: 1 2 »»»

Audioweb.cz » Reproduktorové výhybky » Zásady pro konstrukci reproduktorové výhybky

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£