Téma: TDA2050 v mustku v autě

nazdárek lidi,

mám postavenej zes z TDA2050 v mustku (MONO) a k němu připojeny 2xARN6604 (obě jsou k sobě paralelně) , před koncovým zesem mam zapojení dvou impend. převodníků (z OZ a pro každý kanál jeden), z nich je signál veden do součtového zes. (z OZ) a z něj do invetr. zes ( jde o smýšení obou signálů pro ten konec - vše z TL074)

jelikož autorádio (asi 7 let stary) nemá žádný výstup pro SUB, tak sme připájel stiněnou dvojlinku na oba vstupy koncového zesilovače autorádia (KIA6210AH)

je možná prasečina co sem postavil, ale hraje to (no i když....)

a mám problém:
  - 1.zkouška dopadla v poho (sub pěkně ducal, a zbytek hral jak se patří), ale když jsem to nechal hrál déle tak se koncák v autorádiu začal hřát víc jak obvykle a po 2. zapnutí praskla v radiu pojistka (5A)

  - po výměně pojistky jsem zapl rádio bez subu a hrálo normálně, pak jsem radio vylp -> zapl sub -> a zapl rádio a v rádiu zas praskla pojistka

  - netuší někdo co může způsobovat takový odběr toho rádia a proč má ten koncák v rádiu takovou spotřebu (větší teplota = větší výkon = větší spotřeba) ?

Re: TDA2050 v mustku v autě

Ono 2x4ohm repráky mají celkem 2 ohmy, což je pro ten zesik, ještě ktomu zmůstkovaný, docela málo. Ten integráč má mít (pokud si dobře pamatuji) min. impedanci reproduktorů 4 ohmy a v můstku 8 ohmů. Kromě toho z něj dostaneš max. cca 20W díky napájecímu napětí v autě. Nebo tam máš měnič?

Takže ty repráky zapoj do série.

Re: TDA2050 v mustku v autě

Jenže když je dá do serie takto nebude pěkně ducat ale hnusně blemcat smile

Web

(upravil joe911 10. 7. 2007 19:27)

Re: TDA2050 v mustku v autě

mám je paralelně, aby to dávalo větší výkon ( P=U*U/R) kolem 25W , jinak impedance se za zesilovačích udává kvůli tomu aby ten zes vydržel výstupní proud a je to 2050 takže při Ucc=12V tam teče kolem 2,5A (do repra samozdřejmě) což vydrží

Re: TDA2050 v mustku v autě

Ou.

Re: TDA2050 v mustku v autě

Každopádně to neřeší, proč topí koncák v autorádiu, že:-)

Pokud jsi tu dvojlinku připájel PŘÍMO na vstupy IO (vývody 2, 3, 6, 7), tak jsi pravděpodobně tím stíněním zkratoval vstupy 3 a 6 na kostru. Kdyby sis nejdřív dal tu práci si aspoň najít datasheet, tak bys viděl, že právě tyto vstupy jsou od země odděleny kondíkem. Takže jsi tomu švábu kompletně rozhodil DC poměry a dělá bůhví co...

Doporučuji ty stíněné kablíky přepojit PŘED oddělovací elyty ve všech vstupech IO. Tím se stínění dostane na kostru (pokud ho máš teď na 3, 6) a živé nebudou pověšené na 1/2 Ucc švábu, jak jsou asi teď.

Ale možná se taky pletu.

Re: TDA2050 v mustku v autě

stinění mám na 13 (13, 14 sou ZEM) a datasheet sem si našel

Re: TDA2050 v mustku v autě

Tak v tom případě nevim... A ty živý vstupy máš v tom dodělávaným předzesilovači DC oddělený?

(upravil joe911 12. 7. 2007 5:48)

Re: TDA2050 v mustku v autě

ee, oddělovaci kondiky jsou az mezi TDA2050 a predzesilovacem, ale že by kondiky zpusobili větší spotřebu radia?

Re: TDA2050 v mustku v autě

Dej sem schéma toho předzesíku, takhle je to na křišťálovou kouli:-) Já si myslím, že ss navázání může nějak rozhodit DC poměry toho 6210, takže pak třeba do repráků pouští nějaký offset, což by mohl být ten protopený výkon navíc...
Schválně změř offset na reprákách připojených k autoradiu bez a s připojeným předzesíkem, BEZ signálu. Mělo by to být něco málo blízké nule.

(upravil joe911 12. 7. 2007 14:54)

Re: TDA2050 v mustku v autě

http://img98.imageshack.us/img98/9241/schemaam6.th.jpg
toť je schéma, ou offset ete nevim co je sad

Re: TDA2050 v mustku v autě

Mezi OZ1c a OZ1d Ti chybí odpor nebo je to celý nějak našišato... smile

Web

Re: TDA2050 v mustku v autě

Já bych hledal problém v tom, že dva dráty určitě spojil na kostru jak psal petr a průser má na světě, protože u většino autorádií sou zesíky můstkovaný a jakmile jednu půlku můstku "zkratuje" na zem, tak se asi může dít co?

Re: TDA2050 v mustku v autě

joe911 napsal:

ee, oddělovaci kondiky jsou az mezi TDA2050 a predzesilovacem, ale že by kondiky zpusobili větší spotřebu radia?

joe, trochu si s těma kondíkama protiřečíš, ve schématu je totiž máš i na vstupech preampu (což je dobře). Takže mi docházejí nápady:-) Taky by to mohlo kmitat, záleží z jaké impedance jsou ty KIA v autorádiu buzeny, možná to po těch kablíkách chytá nějakej bordel ze vzduchu... Těžko říct.

Offset je odchylka ss napětí na výstupu od nulové hodnoty, v případě nesymetricky napájeného můstkového konce by mělo při napájení 12V být na výstupech (11, 12, 15, 16) 6V proti zemi, tj. mezi těmi výstupy navzájem zase nula. Změří se to bez signálu DC voltmetrem.

Re: TDA2050 v mustku v autě

ou sem vůl já vim, v schématu mi fakt chybi domalovat odpor, a ty kondiky co sem tam namaloval sem tam nedal, jinak to radio mustkovany není ( já výstupy na 4 repra)

Re: TDA2050 v mustku v autě

Jseš si jistý, že není v můstkovém zapojení?

Re: TDA2050 v mustku v autě

myslim že jo, když tam jsou 4 výstupy (2 přední, 2 zadní)

Re: TDA2050 v mustku v autě

Co to je za rádio? Nešlo by vyfotit zevnitř? Pokud je tam pouze jeden KIA6210, tak jediná možnost, jak z něj tahat 4 repráky, je po dvou paralelně, což by zase nesedělo impedančně(?).
Nebo jinak - dá u toho rádia nastavovat jak balance levá/pravá, tak i fader předek/zadek?

Re: TDA2050 v mustku v autě

Můstkovaný to zcela určitě je, výstupy pro 4 reproduktory jsou udělané odporově, faderem front-rear.

Web

Re: TDA2050 v mustku v autě

Jak sem kuchal to autorádio z příkopu, tak sem odpojil ty odpory a zrušil fader a vytáhl dráty přímo z desky abych měl jen stereo a nehonil sem to těma tenkejma drátkama co v tom rádiu sou.
Vsadím se, že opravdu nějakou půlku kanálu uzemnil.