Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 3)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Lampové zesilovače

  Stránky: 1 2 3 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 43]

Téma: Lampové zesilovače

Dobrý den, pokoušel jsem se tu najít nějaké informace pro mě vhodné, ale asi neumím hledat, nebo to tu není. Jsem lampář začátečník jinak průmylsovák elektrikář. Chtěl bych se dát do stavby lampového zesilovače výkon cca 15W na dvě ruské lampy 6P14P (obdoba EL84 pro neznalé). Jako vhodné trafa jsem na to našel, jak se tu všude píše, na GESu. Potřebuju ale poradit s výběrem. Jak je tam k nahlédnutí, jsou tam hlavně trafa značek přímo GES a Indel. 1. dotaz je, jaké raději vybrat, zda jsou dostačující i trafa GES, nebo raději sáhnout po trafech Indel (hlavně výstupní). Otázka č. 2 - jak to bude se spotřebou. Postačilo by na to i trago Indel 2*200V 0,06A nebo raději vzít trafo GES 220V 0,2A. Děkuji za odpověď.

Re: Lampové zesilovače

Chybí mi tu informace, zda to má být na hifi nebo ke kytaře. To je zásadní pro volbu výstupáku - ty z GESu jsou spíše pro kytaru...

Volba síťáku je na Tobě. Pro dané použití by snad stačil i ten slabší.

Pěkné návody na lampáče podobných výkonů najdeš v klasické literatuře - Lukeš: Věrný zvuk.

Web

Re: Lampové zesilovače

Inormace jestli hifi nebo kytara tu je ve druhém řádku. 15W ke kytaře byť lampových je neutěšeně málo. Zapojení s EL 84 publikoval Vojta Voráček v PE asi před třemi lety.

Re: Lampové zesilovače

To si jako muzikant nemyslím, je jasné, že to není k ozvučení Strahova. Po mnoha zkušenostech jsem vyvodil, že bohatě stačí 50W na kytaru a 100W na basu. Víc už je na čské scéně nesmysl. Těch 15W může směle hrát blues, či nějaké ostřejší kántry, lehčí rock ... smile Ve spojení s kvalitními reproduktory to nadělá taky dost kraválu. Připojit poctivých patnáct wattů na čtyřdvanáctku box, kdejaký tranzistor pak bledne závistí.

No a pro zábavu a inspiraci: http://www.kreteni.cz/k15/lampy.php