Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


Audioweb.cz » Koutek pro začátečníky a méně zdatné » Koncepce dual mono a přepínač vstupů

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

RSS

Příspěvky [8]

1

Téma: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Zdravím pánové,
mám takovou možná triviální otázku. Nerozumím tomu, školy nemám. Jak se vypořádat s tím že spotřební elektronika má nesymetrické výstupy a  u obou kanálů společnou zem. Není tím pádem koncepce koncového zesilovače dual mono zbytečná? I v případě že zem z levého a pravého kanálu na vstupu oddělím a zpracuji zvlášť, tak budou obě země spojené v přístroji. Je tomu tak?
Za případné odpovědi předem děkuji.

2

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Tohle jsem řešil u PC a lampových zesilovačů .

Postavil jsem si tohle . http://core88.rajce.idnes.cz/pasivni_prevodnik_XLR-RCA/  . Je to převodní trafo .

1. Upraví to symetrickej signál ze zvukovky na nesymetrickej a zároveň galvanicky oddělí PC od obou zesilovačů
2. Galvanicky to oddělí signálovou zem mezi zesilovači

Takže země zesilovačů jsou spojeny jen přes PEN

Web

3

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

On problém je v tom, že třeba konstrukce přepínače vstupů která se tady před léty řešila, konkrétně to byl Petr Komp, měla oddělené desky pro každý kanál. Výstup také separely ale ty země musí být přeci spojené v přístroji. Koncák je přísně dual mono a připojím tam nesymetrický předzesilovač a je po snaze, myslím si tedy. Jako předzesilovač chci použít PRE4. Ten má také jakýsi pseudosymetrický výstup, který funguje jen ze zesilovačem s pravým symetrickým vstupem. Zapojení symetrického předzesilovače, který nabízel třeba Kazzatel u DPA 110 je asi v tomto případě nepoužitelné. Proto je mi divné jak to dělají ostatní. Všichni koncáky se dvěma trafy, dvěma zdroji a v konečném důsledku je to asi při použití běžné techniky, co je si myslím min 90% uživatelů, zbytečné. Nebo není? Nevím, jenom se ptám. A nakonec není to tak dávno co tady nějaký expert tvrdil že na nesymetrický kabel ani zem nepotřebuje, dokonce to hraje líp, bez té země. Tak to asi zkusím bez drátů, jako pan Marconi.
To Core dík za tip.

4 ...editoval mechanik (18. 11. 2017 7:14)

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Čo som o tom čítal tu a na slovanete tak sa to riešilo akýmsi vyskratovaným mostíkom, to používa tušim bryston, viac si toho už nepamätám. Alebo ešte velmi často paralelným RC členom z každého vstupného cinch konektoru na krabicu, myslím pochopitelne GND. Detaily musíš dohladať. Ale to riešenie s RC používa tušim každý slušnejší DIYer a aj CW a SP audio.

EDIT: oprava preklepov

5

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Core88: Moc pěkně udělaná krabička smile Jen jedna poznámka, z fotek to není vidět, krabičku je třeba alespoň s jednou zemí (lhostejno zda na XLR nebo CINCH straně) spojit, nesmí plavat ve vzduchu !

6

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Spíš je potřeba se zamyslet nad tím, proč je v koncovým stupni to dual mono použito. A podle mě je to hlavně kvůli omezení přeslechů mezi kanály, a vůbec kvůli omezení vzájemného ovlivňování kanálů. To jestli je signál už od zdroje symetricky nebo ne, je o rušivých napětích a pod. je fakt, že už delší dobu jsem ze zaobíral tím, že pláště RCA L a P jsou v každým běžným přístroji (ne v DPA) spojeny navzájem, a když dva takový přístroje spojím stereokabelem (nedejbože magnetofon dokonce 4 kabely) tak vznikno zemní smyčky, při použití samostatnejch kabelů dokonce nezanedbatelné plochy... Ale nějaký praktický problémy s tím nepozoruju.

7

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

DJ_Rix: Krabička je uzemněná ze strany XLR . GND pin je spojený s kovovým obalem XLR zásuvky . Ale plášť trafa uzemněný není . Nepřipojoval jsem ho na zem protože sem nevěděl jak by se to chovalo uvnitř krabičky co je uzemněná .

Web

8

Re: Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Dual mono, které se skládá na stereo nesymetrickým vstupem představuje vždy o něco vyšší riziko, když se země potkají (zvláště, když není i duální zdroj).
Já jsem to u svých zesů dělával takto:
- Zem pro repra tedy samostatně přímo z nuly (středu napětí) zdroje.
- Nula (tedy střed napětí zdroje) ke každému bloku kvalitně, silným lankem, i když z něj nejde výstup pro repro.
- Oddělená kostra přístroje od signálové země.
- Kostra přístroje samostatně spojená se středem napětí zdroje (popřípadě přes Lift a odpor 10 ohmů - to jsem vyzkoušel jen jednou, tak nemám velkou zkušenost).
- Signálová zem obou kanálů musí být spojená v přístroji co nejjednodušeji a tak, aby ji neovlivňoval (resp. minimálně ovlivňoval) proud výstupu.
- Signálovou zem z obou bloků spojit silným lankem a z jeho poloviny vyvést ke vstupům obou kanálů nebo předzesilovačům.
Tyhle zásady jsem se snažil dodržet. Má to samozřejmě nuance a nejsem děd Vševěd, ale výsledky to mělo docela slušné.

Příspěvky [8]

  Stránky: 1

Chceš reagovat? Musíš se přihlásit.

Audioweb.cz » Koutek pro začátečníky a méně zdatné » Koncepce dual mono a přepínač vstupů

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£