Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 33)

Audioweb.cz » Smetiště » odhlučnění PC + výběr nového PC

  Stránky: 1 2 3 ... 33 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 659]

(upravil chyna.cz 14. 1. 2009 22:33)

Téma: odhlučnění PC + výběr nového PC

jelikož už mě přestává bavit jak mi ten můj počítač ruší při sledování filmů během momentů co nemá být NIC slyšet. tak bych si chtěl k vánocům udělat radost a chtěl bych od vás poradit jaký použít chladič na CPU a jaký zdroj. CPU je AMD Athlon 64 3200+ na socketu 939.zdroj stačí 350W. možná bych uvažoval i o nový bedně-černý
s cenou bych se chtěl vejít co nejníž smile
díky za každou radu.

Web

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Arctic-Cooling Alpine 64

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

může být i draší když bude účinější.
skříň vemu nejspíš tuto
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=51855
a zdroj nejspíše tento
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=45428

pokud máte někdo nějaké výhrady tak SEM S NIMA! smile

Web

(upravil Klon 6. 10. 2008 18:15)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Zdroj - fortron řady GLN, nový enermaxy 82+, novej Chieftec ze stejný řady jako CTP–400–12G, corsair, seasonic...
chladič freezer 64, nastav si pořádně regulaci v biosu/speedfan/externí regulátor. zkontroluj jestli máš v biosu zapnutý c'n'q a jestli máš k tomu nainstalované ovladače. Bednu ber co má vzadu 12 cm ventilátor. A slušný plechy. Koukni na coolermaster, chieftec, antec.

Hezký skříně začínaj na 1500, slušnej zdroj minimálně litr.

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

na bedni vpredu a vzadu 12cm vetráky napojené na 5V, na procáku chladič scythe katana, chladiť buď reguláciou v biose prípadne cez odpor na cca 7V, zdroj buď dáky seasonic, tie majú regulácie a sú tiché, ale zase nie úplne, prípadne vymeniť v zdroji vetrák za iný, tichší 12cm typ

Web

(upravil chyna.cz 6. 10. 2008 18:44)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

zdroj
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=55204
skříň
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41922
a chladič na CPU třeba
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=53000
+ když zbudou peníze
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26209
co vy na to?
jinak jakýmukoliv ventylátoru navíc sechci vyhnout, grafickou a základní desku mám také bez chladiče- na moje 2D rozhraní to bohatě stačí

Web

(upravil little 6. 10. 2008 18:54)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Redyuri v podstatě přesně vystihl podstatu věci. Ano, tohle je přesně ta cesta, kterou byste se měli vydat, pokud chcete tichý počítač. wink

chyna.cz: Do chladiče bych investoval mnohem větší částku, být na Tvém místě. Chceš přece tichý počítač ne? Staré, dobré, vějířovité Zalmany či Primecoolery jsou pro tento účel naprosto suverénním řešením.

(upravil Klon 6. 10. 2008 19:10)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Freezer 64 pro je nejen lepší, ale i levnější...
(myšleno vzhledem k vějířům)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

myslíš http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=33865 ?

Web

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Ja bych to videl na celopasiv. uvnitr naprosto nic pohyblivyho. Ani disk smile Trochu problem je najit kvalitni SSD, ale Intel X25 zda se bude ok. Zatim jedu na CF v RAID0, ale nic moc. Filmy bych tahal pres netstorage, co by bylo nekde za dverma.

AMD 780G
e4850
thremaright XP14 (ten novej placatej, svisly zebra, ~700g, ideal na pasiv)
tr i na northbridge
na southbridge staci nejakej primecooler obyc vyssi hlinik
fortron zen 300W, po reklamaci uz nepiska
desktop case, kvuli prostupu tepla nahoru, wotunena horni deska http://www.redstar.cz/katalog/midi-case … 12cm-p200/

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

ten alpine 64 je fajn, ale len, keď sa mu neznížia otáčky.... radšej by som kúpil http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=45821 je tam super vetrák, je to tiché aj pri nízkych otáčkach a neni problém pri výmene procáku znova použiť tento chladič, má potenciál dosť veľký

Web

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Redy to řekl dobře jen místo Katany bych dal Ninju.

Zorg celopasiv je blbost z hlediska spolehlivosti. V PC prostě musí být nějaký průvan aby nedocházelo k lokálnímu přehřívání částí které sice nepotřebují přímý ofuk, nicméně vyžadují nějaké proudění vzduchu.

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Zorg: Taky sem chtel poradit SSD disk, ale to by se nedoplatil. A procesor by nemusel vymenovat proste by podtaktoval na 1/2 mozna mene a pasiv by to uchladil a na filmy bohate....

Web

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Thales: to bych se vubec nebal. Zaruka. Po 2 letech je to stejne out takjakotak. Ja mam pasivy vsude tam kde to bylo fakt horky - SB, NB, napajeci kaskada prekvapive nehreje moc, jen civky (nebo nahod cos myslel), pravda, zdroj fakt celkem topi, ale preci je na to delanej. Kdyztak rma. Jeste ho zkusim lip umistit, imho to dost pomuze.
Ja proste vetrone v kompu nesnesu, slysim i mysi prd. Navic to furt cistit, vymenovat, kdyz zacne bzucet atd. Na HTPC ktery vetsinu casu pojede v idle to fakt aktiv neni zapotrebi.

Mike: no treba ta e4850 nestiha smile 2.5 GHz je proste na 1080p H264 L5.1 malo. Proto je dobry mit vsechno bud primo BD/HDDVD a nebo kdyz mkvcka tak x264 v L4.1 pak vsechno pocita ta integr gfx (pokud mas chytry programy) a procak se flaka. O to vic je potreba aktivniho chlazeni blbost..na prehravani flacu jakbysmet.
SSD je zatim problem, ono je super, ze to ma papirove 0.1us pristupovku, ale realita je jina, viz nedavnej test na svethardware. Ten intel fakt vypada dobre, nebude ani uplne predrazenej. Jinak fakt nechapu, proc vetsina vyrobcu do ssd nedava cache. Ja mam ty CF na rocketraidu 3120, co ma 128MB a myslim,ze to tomu celkem pomaha (ale i tak je to bida)...

Jinak muj tajnej tip na HTPC je ted novy G45 od intelu, ten integr ma umet akcelerovat to co 780g, cili vse smile plus navic zvladat bitstreaming po hdmi, takze z toho polezou i novy formaty jako dts-HD a Dolby TrueHD. K tomu C2D 45nm (e8600), ale i tak se obavam, ze to nepujde uchladit pasivne. No casem to zkusim...

(upravil Thales 9. 10. 2008 16:37)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Na co podtaktovávat CPU? Já Chladím Athlona do S754 (te víc topivější verze s větší cache) zcela pasivně. Dokonce kolem něj skoro (!) nic nefouká - je tam starý zdroj (žádný 120mm ventilátor dole ale klasika zpomalená 80tka vzadu) a jeden 50mm ventilátor vzadu na 7V. Ve druhém PC rovněž zcela pasivně chladí E6750 ale tam už jsou v case vepředu i vzadu 120mm ventilátory na 5V + nad chladičem je pomaluběžnýý 120mm ventilátor ve zdroji. Nejhhlučnější z celé sestavy je disk který je namontovaný do blbé case která zesiluje vibrace. Nicméně šetřilo se no. S pořádnou bednou by se tohle nedělo.

Zorgu se zárukou běž někam. Já chci PC které je spolehlivé a nezdechne a musí makat do doby, dokud ho majitel nezlikviduje ze své vlastní vůle. A to klidně třeba i bez záruky. Tohle mi záruka totiž vůbec neřeší. Spousta lidí má PC i déle než dva roky. Uvažuješ jak číňan. Chci vědět jestli jsou PC od tebe stejně spolehlivé jak ty moje. Já ti to řeknu na rovinu - nejsou a ani nemohou být. A to aniž bych je viděl. Já totiž používám kvalitní materiály, některé věci si sám upravuju (ano pro běžné zákazníky) takže na rozdíl od tebe prakticky nepotřebuju využívat záruku u mých dodavatelů. Leda když je něco v nepořádku když už to přijde. Nikdy nepotřebuju vyměňovat ventilátory protože se mi nezadírají ani nevykvedlávají ložiska a RMA vůbec neřeší když se ti jednou PC vysere zrovna uprostřed práce a přijdeš o data a nebo třeba jen o blbý večer když se chceš zrovna dívat na film. Tenhle přístup jsem odjakživa nesnášel a dělám vše pro to aby PC ode mě byl téměř nesmrtelný.

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

ako na dákych 600 otáčkach dnes o 12cm vetrákoch nevieš a životnosť rastie exponenciálne voči čisto pasívnemu riešeniu.....dalo by sa to teoreticky celé s jedným vetrákom v zdroji, ktorý by robil prievan v bedni pre pasívne chladiče,  ja by som to ale nerobil

Web

(upravil Zorg 7. 10. 2008 0:57)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Thales: seš nějak přecitlivělej, víš prd o mých kompech tongue Myslíš, že používám dojeb matroš? Zatím jsem nikomu pasiv nedával. Zato čtu tvoje pokusy o pasiv, tohle mi nezní moc dobře, nic ve zlým. Řekni mi o co bude spolehlivější starej zdroj se zpomalenou 80kou a pasivně chlazenej 65W (předpokládam) Athlon nebo zdroj na pasiv dělanej, úsporný X2 s 900g hliníku? Asi na něm není ani nic co by se aspoň blížilo tomu TR co jsem popisoval... (kdyby se mi vešel, dám orochi big_smile)
Jinak nikdy mi nic takovýmhle způsobem neodešlo a to jsem komplům vždycky dával brutální kotel, O/C apod. Teď už ne, už není vůle smile Resp. ano, odešla 2x v půl roce ta samá deska, co měla tolik heatpipe až to nebylo zdrávo, byla ve větrném tunelu a CPU chlazeno aktivně big_smile (P5B Dlx) A nebo pokud jsem byl prase a něco jsem zkurvil olšovejma rukama, pár toho bylo smile
A netvrď mi prosím, že po půl roce až roce se nezahnojujou ventilátory. Vždycky když mi někdo kompa přinese, je to to první co dělám - odpráším. Někdy je to opravdu soda. Pak mi řekni, jak se bude lišit kvalitně udělanej pasiv versus takovejhle humus, kterej už zákonitě chladit nemůže.
Abych se teda přiznal, svoje disky (HDD smile) poslední dobou taky ofukuju a to dost důkladně, navíc jsou v silentmaxxech nebo na žebrech od nexusu. Po zdroji jsou to nejteplejší věci v kompu. Ale časem je hodim na půdu do nějakýho síťovýho úložiště.
Můžem pak srovnat teploty, až to dám do kupy, odměřím to digi teploměrem. Ono totiž 45W (max) Athlon je i oproti 65W (typical) C2D celkem pohoda uchladit, to samé třeba X38 vs. 780G, něco i s ofukem je žhavý... Prostě ten můj HTPC komp bude brát tak 80W, měřen odběr ze sítě v burnu, tak si to přepočti na teplo.
Jo a zálohovat, o data můžes přijít tak jako tak.

redy: Já ho i na 600 slyším, říkám, že jsem úchylnej na tohle. Teď ovšem nastal problém - v projektoru jsou větroně 2 a ne zrovna tichý, což už bez nich nedám, leda bych chtěl simulovat výbuch supernovy lol Uvidím, zkusím je vyměnit za Scythe MNB, ty mě zatím vadily nejmíň a jsou mi sympatický i ložiskem/provedením.

chyna: pozor na tyhle AC, já měl doma několik kousků 12L, co je zavěšená na gumě a byl to humus. 12025L vyloženej průser. Drnčely, o poznání hlasitější než zlaté trio MNB/Noctua/Papst. Pokud to chceš až na vánoce, tak doufám že do tý doby vyjde nějakej stmeláč u mě a můžeš si to vocheckovat jak to mám udělaný wink

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

Zdoj s ventilátorem nejtižší je Enermax Pro82+ a Modu82+. 425W pročko mam a po odmontování mřížky můžu potvrdit.
chladič na CPU: kup nějakej pořádnej tower nebo vějíř od Scythe, Zalmann popřípadě Noctua, a k tomu kup nějakej slušnej značkovej tichej 8-12cm větráček - opět ticho po pěšině... HDD: s tím je problém. se ztišovacími boxy nemam zkušenost, ale brzo ho zkusím zavěsit na gumy...

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

enermax co jsem mel infinity 650 byl desne slyset sad ty novy jsem v prackach jeste nemel, vypadaji pekne.
silentmaxx je opravdu dobrej a i se to tim chladi. neveril jsem,ale omereno v hdd health. gumy jsou dobre jen na vibrace, ze se nesiri do case,jinak porad je slyset ten zvuk sam o sobe, leda bys to mel nejak dobre utemovany uvnitr. kazdopadne je to pokrok kupredu ve ztiseni. ale pak to chce ofuk.

(upravil Thales 9. 10. 2008 16:38)

Re: odhlučnění PC + výběr nového PC

No ten můj PC je zrovna příkladem toho jak to nemá vypadat (kovářova kobyla chodí bosa) ale ten druhý už je celkem OK i když se šetřilo.

Ztišovací boxy nemám rád. Mnozí uživatelé si totiž myslí že pasivní chlazení nahradí ofukování. V tomto případě nenahradí protože se nechladí dostatečně kvalitně celá elektronika disku jako celek nýbrž jen částečně největší čipy přes tepolovodivou pásku nebo se nechladí dokonce vůbec! A to je špatně protož logické obvody není jediná věc která na elektronice disků odchází. Takže ofukování je stále nutné pro rovnoměrné chlazení všech součástek na desce. Navíc některé ztišující boxy příliš těsně přiléhají k povrchu disku, což u některých typů vede k ucpání otvoru který slouží k vyrovnávání tlaku uvnitř disku v závislosti na teplotě. A to je malér protože ohřátý vzduch o vyšším tlaku mezi hlavou a povrchem disku se chová jinak než studený o nižším. Může to vést k vyššímu opotřebení jak opovrchu disků tak hlav.

Upevnění na gumičkách proč ne. Moderní disky netrpí tolik vibracemi jako staré model s nižšími otáčkami pro které to mohl znamenat dost velký problém. Když si kutil a pravidelně kontroluje jejich stav a ví co a jak. Bohužel nic pro laika. Tam bohužel musí být klasická montáž. Nemyslím jen přišroubování přímo k case. Může tam být nějaké odpružení ale ne gumičky.

Zorgu jenže ty nevíš že ten zdroj je starý ještě poctivý Fortron který je koncipovaný mnohem lépe než dnešní zdroje téže značky a navíc ještě je potuněný. Když se podívám na tehdejší zdroj 250 nebo 300W a dnešní zdroj 350 nebo 400W téže značky hádejte na který bych vsadil? A tím tunningem nemyslím jen nějaké mechanické úpravy. Věřím že tenhle zdroj bude makat až dokud se ho fakt nezbavím. Nicméně existují samozřejmě lepší alternativy. Viz ten 700W Seasonic v tom druhém PC.

Jasně že ve ventilátorech a v PC obecně se usazuje prach. Ale na to tu máme filtry které to alespoň trochu omezí. Navíc usazování prachu a jeho utemlování (koncentrace a síla) na komponentech také závisí na rychlosti a objemu vzduchu který přes PC protéká. Scythe Ninja je oproti Kataně lepší právě v tom, že má jednotlivé chladící desky dál od sebe a tak se nezanáší prachem a neklade vzduchu takový odpor při stejné aktivní ploše. Tudíž se s ním dá v případě potřeby chladit čistě pasivně (pokud je case dobře větraná a nemáte v PC nějaké topící monstrum). Je tam pozvolnější teplotní gradient. To s Katanou nejde a nebo o dost hůř. Katana má o fous větší výkon pouze a jenom při aktivním ofukování. A když se časem zanese prachem tak co? Malinký zcela nepodstatný náskok který má je rázem tatam.

Navíc ani jeden z těchto chladičů není vhodný na libovolnou desku. Jen na určité typy které jsou dobře elektricky i mechanicky navržené na to aby nevyžadovaly veliký průtok vzduchu po jejím povrchu. A to si každý neuvědomuje. Pokud na to deska není vhodná (moc jich není) je lepší zvolit nějaký chladič který ofukuje i desku jako takovou. Jenže to opět nesmí být konstrukce typu Katana ale spíš něco ve smyslu Kama Kross (když už jsme u Scythe) ale jsou i jiné vyhovující typy. Například ten Zorgův ThermalRight. Ten je sice z hlediska chlazení desky i CPU OK ale bohužel to sebou nese i určité nevýhody v podobě narušení laminárního proudění vzduchu uvnitř case. Začnou se tam tvořit různé turbulence a výry a to opět snižuje účinnost chlazení jako celku. Pokud chceme dodržet rozumnou výměnu vzduchu v celém case musíme chtě-nechtě trochu přidat na otáčkách systémových ventilátorů což nám ke stišení nepomůže. Nejen totiž že ventilátory vydávají nějaký hluk, ale spousta hluku vzniká i čistě aerodynamicky na jiných místech. Například na debilně navrtaných větracích mřížích case, nasávacími otvory a podobně. Nasávací otvory a mřížky kladou i nějaký ten odpor což vede k dalšímu (samovolnému - ventilátor pracuje proti podtlaku) zvyšování otáček ventilátorů a ventilátor se pak chová zvukově i mechanicky trochu jinak než bez nich. Pro někoho to jsou zanedbatelné vlivy, pro někoho ne.

Další otázka je výběr vhodného ventilátoru. Například takové počítačové ventilátory jako jsou Noctua. Jsou sice tiché ale to je asi tak všechno. jsou totiž dost citlivé právě na kladený odppor a jakmile jsou zatíženy zvýšeným odporem mají problém dodat dostatečné množství vzduchu. Proto je při jejich použití velice důležité aby jim nic nekladlo v cestě odpor. Opět to jsou mřížky, průduchy a v neposledním případě vnitřní uspořádání case  a pořádek v ní. Také je důležité mít sladěný tak který vyvoloávají zadní ventilátor (zadní systémový + zdroj) s tahem předního. To má pak vliv i na životnost ložisek. K těm se pak ještě vrátím. Papst se v tomto směru chová mnohem lépe. Navíc má pěkně udělaná ložiska s dlouhou životností i bez zásahu.

Běžné ventilátory se časem opotřebovávají. Zdechne na nich typicky ložisko a jen velmi zřídka něco jiného. Proto se ventilátory buď mění a nebo se kupují zbytečně drahé ventilátory s delší žiovotností. Jenže otázka je proč ty levnější ventilátory tak rychle odcházejí. Nepřesnost ve výrobě? Horší použité materiály? Kdeže... Odpověď je mnohem prostější - ložisko je blbě namazané! A to i u dražších kusů. Ta ložiska viděla kvalitní mazivo leda tak na papíře. Krom vlastního mazání pro snížení opotřebení dostatek maziva odvádí i teplo které na třecích plochách vzniká. To zabraňuje tepelnému roztahování použitých materiálů, snižování vůlí a dalšímu ještě většímu opotřebení. To že tento jev zná jistě každý z vás když se setkal se starým ventilátorem s vykloktaným ložiskem. za studena často vrčí a vibruje ale po zahřátí se chytne. To je přesně ono.
Experimentoval jsem s mnoha tipy maziv. Zjistil jsem že docela záleží na tom čím se ložisko maže. Při mazání běžnými prostředky se sice opotřebení zmenší (u některých typů více, u některých méně), nicméně nějaké opotřebení tu stále je. Ventilátor se pak sice nezadře ani na něm nejsou nějaké viditelné stopy opotřebení nicméně po dejme tomu půl roce nebo 3/4 roce je přeci jen patrný nějaký rozdíl u použitého a nového kusu. Projeví se na trochu jiném zvuku ventilátoru. Dobře je to patrné třeba u ventilátorů Sunon (ty jsou ale spíš pro průmyslové použití ale mají i typy které se za určitých okolností dají použít v PC). Nakonec jsem našel ideální mazivo které tomuto zcela zabrání a i levné ventilátory mají neuvěřitelnou životnost bez opotřebení i za velice drastických podmínek daleko přesahujícín to, co je může za normálních okolností potkat. Jaké to je si ale nechám pro sebe. Kdybych to napsal bylo by to ale trošku překvapení smile

Příspěvky [1 až 20 z 659]

  Stránky: 1 2 3 ... 33 »»»

Audioweb.cz » Smetiště » odhlučnění PC + výběr nového PC

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£