Já mám prostě zafiksovanou představu,že reproduktory s těžkou membránou tím pádem s nižší rezonancí a tudíž s malím EBP se do hornu prostě nehodí.
A ještě dodatek - vyjádření Huberta z fóra Prodencu:
Hubert 22.10.2006 21:31:57 napsal:
Obávám se, že s LAB12 může být malý a jednoduchý leda basreflex a ten rozhodně nebude nijak zvlášť účinný, ty horny mohou fungovat jenom díky své velikosti (a ještě řazení po několika na sebe). 12", které znám z basových horen EAW, vypadají docela jinak. Skutečně není možné si k sobě vybírat odněkud reproduktor, odjinud bednu a myslet si, že získám z obojího jenom výhody, na které ti původní tvůrci nepřišli...
Takže i tento pán míní,že jeho využití v profi nebude moc vynikající.
jiřík: Kde tam vidíš to, že míní, že to na profi neni? Píše tam, že nijak zvlášť účinnej nebude v bassreflexu, že pořádně může hrát jen v tý obrovský horně. A jestli myslíš tu větu "Skutečně není možné si k sobě vybírat odněkud reproduktor, odjinud bednu a myslet si, že získám z obojího jenom výhody, na které ti původní tvůrci nepřišli...", tak tim myslel to, že je blbost dávat reprák určenej do velký složitý horny do malý jednoduchý bedýnky a čekat, že tam bude hrát dobře a nahlas...
Pavlíku tahle debata s tebou nemá cenu,chtěl bych vidět toho zvukaře,který by si nakoupil hromadu LAB12 a dal si je do aparátu,když jsi psal,že jich musí být 6 vedle sebe,tak to je 12 ks.To se fakt vyplatí.Poslední věta je směřována na něco jiného.
No ale vždyť LAB byl navrženej jako velkej sub pro velký akce. Nevim, proč by se to nevyplatilo, když to opravdu funguje. To mi řekni, kde seženeš sub s podobným výkonem za podobnou cenu?
Na co je směřována tedy podle tebe ta poslední věta?
Proč ti pitomci v Lacoustic nebo u Nexa nepoužívají Labhorny na nějvětší akce :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) asi mají zastaralé konvenční myšlení-chce to nový svěží vítr do plachet, nějaký neotřelý nápad!!!
Už fakt končím
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-11 09:24:32)
Nexa myslíš ten podnik v teplicích u glaverbelu?
No i kdyby chtěli, tak licence pokud vim neumožňuje komerční výrobu. Nebo oni si aparaturu staví sami?
Vy mě snad dotlačíte k tomu, abych aspoň jednu tu krávu postavil...
naposledy upravil Pavlik (2006-12-11 00:11:50)
IMHO je LAB12 a ten velkej humbuk kolem toho něco, jako takovej lehkej odvar z autohifi. "Může to bejt děsnej nářez, neuvěřitelně super zvuk, ale musíš jich mít 10 na každé straně" Nebo tam flákni 2x18" za čtvrtinové peníze a máš to samý.
Nexo? To je takový bezvýznamný výrobce PA systému :-)))))
http://www.nexo-sa.com
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-11 09:59:28)
ondra: v tom případě nemůžou
Michal: hele, i Hubert z prodance jednou říkal, že se necítí na to Danleyho návrhy kritizovat. Kdo jsi ty, že se na to cítíš?
Tady nejde o to, že bych kritizoval návrhy kohokoliv, PA je pro mě celkem španělská vesnice. Já jenom (shodně z dalšími) upozorňuji na to, že kdyby to byl "takový zázrak" ujalo by se to jinak.
EDIT: Proti Hubertovi a podobným "od fochu" jsem absolutní nula, a to ještě lomená třema. Upozorňuji na obecné principy. Jaký je důvod malého rozšíření LABhornů, když jsou to tak dobré projekty? Nedůvěra? Nebo to má objektivní příčiny? LAB12 je už několik let na trhu, pokud by to byla taková bomba, mám dojem, že by se vzhledem ke koncepci toho repra o ničem jiném nemluvilo.
EDIT2: Už jsem to tu psal, XLS12 je parametrově téměř shodný reproduktor. Jsou někde nákresy LABhornu, abych si to zkusil? Pořád si totiž myslím, že XLS12 je lepší než LAB12.
.
.
.
EDIT174: Moje kidy neberte vážně, vlastně tu vůbec nejsem.
naposledy upravil Michal (2006-12-11 12:34:12)
To nikdo.
Edit: Nevidim Edity od 3 do 173
Michale nač ta přehnaná skromnost,už na tohle forum chodím tak rok a mám pocit ,že ty jsi z těch co něco vědí!
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-11 12:55:04)
Michal: plány na labhorn jsem dával na minulé stránce. http://www.prosoundweb.com/lsp/
Problém je celkem složitá konstrukce. Taky značná poruchovost, důležité je naprosto dokonalé utěsnění. Taky je to prý tím, že xmax je velice blízko Xmech, takže se zničí dřív než je slyšet zkreslení.
Jak je na tom ten XLS12 s pevností membrány? Prý je to dost důležitá věc.
naposledy upravil Pavlik (2006-12-11 13:34:14)
Dá se "pevnost membrány" nějak exaktně popsat, je viditělná z TS? Asi jen nepřímo...
Obvyklé slinty o materiálu a konstrukci jsou zde:
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=33
a podívej se na TS, application notes a architecture notes. Jsem sám zvědav, co na to povíš.
Tak to je fakt dílo, impulsní odezva musí být žůžová. Až nebudu vědět co z časem a dřevotřískou, postavím si to.
naposledy upravil Michal (2006-12-11 13:37:19)
Michal: To asi ne, no. Jedině velice zhruba odhadnout z mms a materiálu. Ale už delší dobu si myslim, že takovej údaj by nebylo dobrý přidat.
Nevim co ti na tom povim, protože nemam ponětí jaký mají parametry na takovouhle konstrukci vliv. Ten XLS má skoro poloviční Qts, tomu bych neřek téměř shodný parametry...
Architecture notes neexistuje.
Impulzní odezva labhornu je prý výborná.
Když se dost přesně změří impedanční charakteristika, tak jsou na ní rezonanční módy membrány vidět.
Tady je ještě trochu upravená verze: http://www.geocities.com/hulkss/
Hmmm koukám na toho Peerlessa -parametry z říše snů!! Qts 0.2 a Bl 17,6 ,fs 18Hz,Mms 166 g, uffff bych u podobně konstruovaných reproduktorů nehledal
Už chápu proč zrovna SPD600
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-12 12:52:07)
Pavliku máš pravdu, že Qts je jiné, nicméně ještě tím dobrým směrem. Pavliku, tuhle debatu udržuju spíš abys měl opozici, než aby se to hýbalo nějakým konstruktivním směrem. Jenom uvažuji tak, že 12" reprák s 90db používat na zvučení musí znamenat buď to, že konstrukce hornu "nějak" malou citlivost dohání (ať už směrováním, rezonancemi (což pokud jak říkáš to má výbornou impulzní odezvu nepřipadá v úvahu) nebo příkonem (což bych u gumáka bral taky s rezervou), nebo nějakým fíglem (???), který citlivost zvyšuje a daní za to jde nahoru Fr = což by byl takový malý loopback k profi 12" ) To, že jich má být pro dobrý výsledek mraky, není argument. To platí celkem obecně. Takhle můžeme zvučit i s ARN150.
Nebo mě uniká něco zásadního.
Ondro - přesně. Klidně by stačilo 100W, mám vyzkoušeno, ale ostatní parametry si tahle obluda žádá lepší. DF, DF a zase DF. I když musím říct, že díky nízko laděnému pasívu je vlastně pořád nad frekvencí ladění bedny, tudíž ve správné pracovní oblasti. Ostrý subsonic to hlídá dole a vysoký výkon a DF nahoře. IKDYŽ musím říct, že slavný fenomén "pomalých basů" nepozoruji ani teď.
Není teorie krásná?
Už aby to z Luhačovic připlulo.
naposledy upravil Michal (2006-12-12 14:37:40)
Michal: pokud máš zájem tak tady máš odkaz na fórum, já se opravdu necítim na to odpovědět:
http://srforums.prosoundweb.com/index.p … 018a062ac7
While the LabSub project has provided many of us with information relating to the design of horn subs, you cannot really 'customise' it to use 15s or 18s or even other 12s for that matter.
The LabSub was designed to get the most efficient horn in a given space, then the driver was designed to be the best match for that horn. If you want to use a different driver, then you will have to design the horn to suit it - and therefore it is no longer a 'LabSub'.
Cheers
Graeme
Takže nevim nevim jak s tim XLS...
Sice tady Pavlík Labhorny chválí,ikdyž ho určitě nestavěl a já ho nechci od stavby ani zrazovat,ale položme si otázku,co si kdo pořídí na zvučení za horn.1850horn,kde je PD1850 za 11 436 Kč nebo Labhorn,kde jsou dva kusy LAB12 v celkové hodnotě 11 092 Kč.
1850, zdá se mi to jistější a i snadnější konstrukce, žádný ohýbání apod. Těch pár stovek ...
naposledy upravil iMartin (2006-12-12 19:26:55)
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)