:-D
Jirik - zkus si LAB12 v uzavreny odsimulovat v BassBox6 PRO a hlavne se mrkni na graf povolenyho elektrickyho inputu. Mozna Ti pak bude jasny, proc nesouhlasim s elektronickym zvysovanim akustickeho tlaku v oblasti, kde uz na to repro nestaci. BTW, o Velodyne myslim nebyla v diskuzi ani zminka. Trosku jsem na jejich konstrukce koukal a tam to neni ani tak o dorovnavani charakteristiky v oblasti nejnizsich kmitoctu, jako o DSP (digital signal processing?) takze dorovnani charky ekvalizaci (vznikle nedokonalosti akustiky v mistnosti). "DSP" jsem u svyho subu proved tak, ze jsem s nim dost dlouho sachoval v mistnosti a pokazdy propisknul v rozmezi 30-150 Hz. Nadrel jsem se s tim 100 litrovym hovadem dost, ale vysledek je dobry, krome frekvence okolo 105Hz - tam je neskutecny propad ktery nejde nijak dorovnat sachovanim subu po mistnosti.
PS - staci si sednout o pul metru mimo naposlouchany misto a uz je to zase v pr..li
naposledy upravil Halen (2006-12-07 15:17:11)
Já si pamatuju skoro všechno
Já neříkal že ujíždí basy, tak to pochopil Boramyr ale to je jedno.
Stejně jsem mladej & nezkušenej pořád
Halen Lab12 jsem uváděl jako příklad,protože to je reproduktor,který byl vyvinut na tento účel a elektronické dorovnávání není brané jako co reproduktor nezvládá (toho v Eminenci asi odflákli),ale to aby byl vyrovnaný průběh ak.tlaku v místnosti.Proto jsem také jako příklad uváděl Velodyne,kde na to pásmo pro subwoofer mají 8-pásmový ekvalizer a kontrolovaný pohyb membrány.Vem si 18" reproduktor s DD-18,který má špička-špička 5 cm a v jakém je uzavřeném objemu.Sám jsi přemisťoval sub jenom proto,abys měl vyrovnaný průběh.Projevuje se akustika místnosti,umístění u stěny nebo v rohu místnosti.Jsou subwoofery,které využívají přímo roh místnosti např.TL-SUB od Visatonu nebo ECKHORN.Já jsem tady zavedl diskusi,aby jsme rozlišovali dva typy subwooferů a to na domácí kino a na poslech hudby.Pak se dotazující může ptát jaký reproduktor má použít,když to má na daný účel.Takže můžeš doporučit jiný reproduktor pro uzavřenou ozvučnici.
jiřík: Na ten nesmysl, že LAB12 je vyvinutej na účel abys ho vyháněl EQ, si přišel jak?
Pavlík nechápu,co jsi tím myslel.Halen psal,že pokud na to reproduktor nemá,nemá ho cenu elektronicky dorovnávat.Lab 12 byl snad vyvinut na subwoofer a smysl dorovnávání jsem snad vysvětlil v předcházejícím příspěvku a taky jsem to zmiňoval v příkladu subwooferů Velodyne.Nebo si myslíš,že tam dávají ten ekvalizer jen tak pro srandu.Nebo Halen s tím subwooferem po místnosti běhal jen tak.Snažil se,aby měl vyrovnaný průběh.Zase simulace v programech neberou v potaz akustické vlastnosti prostoru.
jiřík: No jo, LAB12 byl sice vyvinut pro subwoofer, ale ne pro domácí sub vyhnanej korekcema, ale pro PA basovej horn!
Ikdyž je v katalogovém listu napsáno :
"Recommended for vented, sealed, and horn loaded, professional audio enclosures as a subwoofer. Also great
as an automotive sub."
LAB 12 je podle mého nízkorezonanční basový reproduktor s velkým zdvihem a relativně malou citlivostí cca 89dB/1w/m tudíš na ozvučování podle mého celkem málo použitelný.
Jeho použití v hornu s EBP 56 je podle mého dost diskutabilní,nicméně i Hubert Mašín uznal,že to "nějak funguje"
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-08 18:03:27)
ondra Ch: Je to tak, je to speciál pro speciální horn. To, že se to náhodou hodí pro normální bednu je sice fakt, ale tam bude účinnost docela nízká.
http://www.prosoundweb.com/lsp/
nebo hledat v googlu "labhorn"
Ten horn pro LAB 12 sice jede dost nízko,ale to je jen díky délce hornu a to ještě musí být dva měniče.Existují i návrhy hornů s účinnějšímy reproduktory pro nízké frekvence,ale jsou rozměrné.Pavlík subwoofer nemusí mít zrovna vyhnané korekce,ale i na některých frekvencí právě díky těm korekcím i potlačen v důsledku vlivu ozvučovaného prostoru.
jiřík: jo, přečet sem si ten tvuj příspěvek ještě dvakrát a pochopil jsem co myslíš o těch korekcích.
Co se týče LAB12, tak pokud je pravda co se píše, tak přehraje většinu 18" subů několikanásobně.
Pavlík myslíš LABhorn kontra foldedhorn s 18"?Nebo reproduktory jako takové?
No tak to bych chtěl vidět jak přehraje PD1850 800W, cívka 127mm, EBP 136,Xmax0/pk11,3mm,98 dB/1w/1m,Bl31,6 ten by ten horn s LAB12 přehrál i v basreflexu :-))
Ondro proto jsem se na to ptal,v jaké souvislosti to je myšlené.Záleží jaké kmitočtové pásmo bude hodnocené.
jo, lidi testovali labhorn vs. různý 18" horny.
Ondra: V BR by ho PD určitě nepřehrál, když labhorn má 2x400W s citlivostí přes 105dB. Ale ten test by mě taky zajímal.
Tady diskuze s vysvětlením, proč 18" nemusí být vždycky lepší než 12":
http://www.speakerplans.com/forum/forum … 9&PN=1
A tady jeden z Danleyho komerčních designů, "Tower of Power":
http://www.danleysoundlabs.com/DANLEY_dts20.htm
naposledy upravil Pavlik (2006-12-08 22:23:31)
Takže odteĚ už se nebude zvučit ničím jiným, než LAB12kama? Měli bychom leštit ještě víc...
leštit?
Ja jsem si to pokracovani diskuze precet taky. Na obranu jirika a LAB12 musim priznat, ze LAB12 vyzaduje opravdu malou uzavrenou ozvucnici ! A ta se da strcit do rohu mistnosti snadneji naz obri monstrum a akusticky tlak na tech nizkych kmitoctech naroste diky tomu umisteni do rohu. Ale pak uz musi to DSP nastoupit a dorovnat hrby v charce. Pokracovani diskuze me pripomina trochu myho novyho avatara
Takže se hodnotí LAB12 v hornu.Tady může horn s PD1850 "prohrávat" v oblasti pod 50 Hz,protože LABhorn je díky své konstrukci delší a zahraje níž.Než Wiliam Cowan předělal své stránky,měl tam plánek hornu s 18LW1400,který"jel" od 25 Hz,ale rozměry 120 x 120 x 60 cm.Ono i LABhorn zrovna není malá bedna a na domácí použití není pro každého výhodná.I Mašín z Prodencu se k tomuto vyjadřoval v tom smyslu,ža by jich muselo být sestaveno víc vedle sebe,aby byl nějaký ten efekt pro využití na ozvučování.Myšleno horny s LAB12.Jinak EAW má basové horny s 12" také,ale podívej se na rozměry toho hornu,zase je tam poskládán delší zvukovod a tím to zahraje i níž.Tohle je ale mimo rozsah tohoto tématu,takže porovnávání hornů bude těžko někomu k užitku,když se tady dočítám,že lidi chtějí osazovat horny reproduktory horších parametrů(slušně napsáno).
jiřík: no dyť jo, na ozvučování je to navržený na 6 vedle sebe.
Nikde sem netvrdil, že labhorn neni monstrum vhodný i jinam než na velký akce.
Mluvil jsem o tom proto, že tu někdo tvrdil, že LAB12 je navrženej na domácí sub.
Pavlíku prošel jsem tady co je napsáno,ale nikde jsem se nedočetl,že LAB12 je navržený pro domácí sub,já jsem pouze napsal,že by byl ideální pro domácí subwoofer.Jak ti zkopíroval Ondra jeho určení,tak tam jsou vypsané typy ozvučnic,které je možné použít i na domácí poslech,pokud má někdo prostor,tak i ten horn.Jeho využití na velkých akcích,to ať posoudí jiní,já bych si pořídil jiné osazení,ale to je můj názor.
jiřik napsal:
Lab12 jsem uváděl jako příklad,protože to je reproduktor,který byl vyvinut na tento účel
LAB 12 je prostě na ozvučování nevhodný s jeho parametry, ikdyž na Hifi celkem slušnýmy, 2,5" cívka to je slabota a údaj 400W je lehce nadnesený, jak to u EMINENCE bývá :-) Prostě velkou plochu 18" nenahradíš, proč ho nepoužívá LAcoustics,EAW,NEXO když je pro PA tak moc vhodný?
Je to podle mě velmi dobrý reproduktor na domácí nebo autohifi.
howg" :-)
Je taky zvláštní, že ostatní výrobci profi reproduktorů BaC,RCF,PD,FANE... podobné modely pro PA nevyrábí...
Jo a ještě by mě dost zajímala impulzní odezva toho hornu s LAB12.
naposledy upravil ondra Ch (2006-12-10 09:00:56)
Právě proto se musí moooc moc leštit.
Pavlíku pleteš si pojmy s dojmy,vždy jsem myslel subwoofer,to co ty uvádíš bylo v souvislosti,co napsal Halen,že LAB12 nemá na to být v subwooferu.Nejsme politici,aby jsme se dohadovali o slovíčkách.A jestli mi vyčítáš tuto větu,tak se ptám,byl LAB12 vyvinut na něco jiného?
ARCHIV STARŠÍCH FÓR / 3. FÓRUM - 776 témat (8/2006 - 12/2006)