Téma: Kvazoš Klein + Hummel ES20
Něco pro milovniky jednoduchých konstrukcí, dle znalců prý zvuk žůžo
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Kvazoš Klein + Hummel ES20
Stránky: 1
Něco pro milovniky jednoduchých konstrukcí, dle znalců prý zvuk žůžo
Jj, má to všechny nectnosti, co kritizoval Danhard na transiwattech
Kvazoš bol ževraj aj nejaky starší Sroll... Mna by skôr zaujímal Jean Hiraga Ačka. THD sice 0,2% ale verím že tiež "žúžo"
Inak to viete že keď sa im v štúdiu zvuk nepáči tak digitál preženú cez kótúč aby nabral trochu lahodnosti? (Skreslenie určite aspoň 0,5%) a potom to znovu zdigitalizujú do high res? Aby ste si na prevodníkoch a zosilňovačoch s THD v stotisícinách doma konečne mohli povedať že to začalo hrať
Na rozdíl od transiwattů je to třída AB, tak to není třeba zatloukat 100 pF kondem.
Mně by spíše vadilo vysoké Uce na T1, které klade vyšší napěťové nároky a může být zdrojem vyššího šumu. A to, že u druhého trandu není označení typu, zavání to germániem . 40413 nabo 4O413 vyhledávači nic neříká. Jisté je, že musí mít vyšší H21e i Uce. Asi BD139-16 by mohla vyhovět.
Samozřejmě s regulací klidového proudu touto verzí si to koleduje o malér.
Je to z inzerce
Prodám legendární německý zesilovač Klein&Hummel ES-20. Ve výborném pracovním i vizuálním stavu.
Zvuk je bohatý a detailní, s charakterem těch nejlepších vintage zástupců a zároveň zvukově nezaostávající za úspěšnými moderními hi-endovými „bratry“. Klein&Hummel lze nazvat evropským McIntosh.
Spolehlivě sestavené, kvalitní komponenty, nezničitelné.. Velmi hudební phono předzesilovač.
Zesilovač je univerzální pro připojení 4-16 ohmových reproduktorů.
Cena k jednani.
Chtěl 7tis.
za 7 tis. je takový zázrak zadarmo
Kvazoš byl dobrá věc v dobách kdy nebyly komplementární tranzistory,nebo byl potřeba praseckej výkon, dnes to je spíš jen taková "hifivintáž diagnoza typu zlatý starý časy kdy to ještě stálo za hovno",viz např slovutný "Naim,Plinius a další HE ňamky co nejsou určo za sedmičku " ale vlastně proč ne, v můstku by se nelinearita mohla odečíst a tak by to nemuselo třeba na dýze nebo dobovém aparátu zas tak moc ničemu a nikomu vadit
A tohle konkrétní zapojení bylo myslim i v nějakým modrým starým amáru spolu s dalšíma asi padesáti jinejma z nichž makala tak cca půlka max.
mechanik: však si půjč ideálně 2track R2R mašinku a uslyšíš sám, co to se špatným / průměrným digitálem udělá,
třeba dvorní skladatel Davida Lynche již zesnulý Angelo Badalamenti jezdil nahrávat s Lynchem ještě za komára do Prahy, protože to bylo levné (pro ně) kvalitní analogové studio, když to chtěli mít celé AAD ...jo, jsou takoví podivíni
kal, dík za túto zaujímavosť. Mám o Lynchovi prečítané 3 knihy. Videl som všetky jeho filmy (a seriál) a samozrejme nejake sound tracky od Badalamentiho mám tiež. Ale toto počujem prvý krát
Lynch má tiež vlastné štúdio v LA. V jednom z troch domou za sebou ktoré si kúpil. Jeden je ten z Mulholland Drive. Dá sa nájsť cez google mapy. Mám adresu
Sú nejake fotky toho analogového štúdia v Prahe? Existuje ešte?
taky mám Lynche rád, i když to často přehání ...na poslední díl Twin Peaks se nemůžu dívat, Lost Highway podruhé taky nedávám, Inland Empire jsem nepochopil ...někdy si taky pustím CD se soundtracky z filmů / seriálu TP... o jejich práci v Praze jsem četl v nějakém rozhovoru s DL, kromě analogu bylo prý důvodem i nasát "temnou" atmosféru města, bylo to nějaké státní studio, možná (pravděpodobně?) v Rudolfinu, nic soukromého, bylo to asi i tím zvukem dřevního digitálu v 80-tkách, který jim vadil a který do Prahy ještě nedorazil
Ohledně toho Badalementiho, bylo to hudební studio u Václaváku ul. Ve smečkách 22,prakticky stejný s podobnou výbavou je i v ČT a jmenuje se Studio A. Jezdí tam i dnes nahrávat špičky z celého světa hudbu k filmům. U nás je velká tradice i pár špičkových mistrů zvuku, jen to nikdo u nás nic neví,venku však ano.
odkaz:
https://www.smeckymusicstudios.com/
PS: špatný vlákno kluci,todle je o kvazoši ne o dacanech a r2r.
patří to asi sem
https://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=24605&p=11
dawsoo, do tej témy o predzosilňovači s DACom to tiež velmi nepatrí Môžeme to nahlásiť adminovi a ten to niekam presunie.
Obvykle som tie masteringy z CR a SR nemal rád. Filip Topol/ Sakramilacku/ Dívka odjezdu to má mäkké analogové výšky ale zároveň agresivitu. Uplne sa to v špičkách zahlcuje. Nemá to extra hlbku basov a kus to znie ako keby to nahrávali na chodbe ale aspoň tá nahrávka znie akosi autenticky. Brezovský & Rózsa (1999) album Hrana. Neviem kde v SR to nahrávali ale basy ako keby niekto "hádzal hovnom o stan". Uplne rozpatlané a zahuhlané. Výšky sice analogové ale uplne tupé. Ale keď nad tým tak uvažujem nové nahrávky majú mnoho výšok ale akosi nemajú nič spoločné s reálnym zvukom. Možno je to aj tým že väčšie kapacity elytov a folie vo filtroch z komerčných designov už vymizli Pavel Zajíček a DG307 (Kvety Podzimu - Barvy Jara) má od nejakej zvukovej referencie tiež pekne daleko. Mne sa vždy páčilo aký zvuk mal Pink Floyd aj iné veci velkých autorov kludne z konca 60s dokážu prekvapiť.
Aby som sa dostal k veci ten sound track čo vznikal v CR pre Mulholland Drive skutočne neznie velmi digitálne
kal, David Lynch mal slabosť pre Polsko kvôli starým opusteným fabrikám ktoré ho fascinovali a ktoré fotografoval. Prerobil tam aj nejaku budovu ktorú mu následne "znárodnili" a tým sa to v Polsku viac menej skončilo. Inland Empire vznikol práve v polsku s amaterskymi hercami a podla mna je to taký odvar Mulholland Drive. Mulholland Drive aj Lost Highway mám rád. Aj Mazaciu Hlavu a Blue Velvet, Slonieho muža. Twin Peaks išiel od druhej serie do klasickej natahovači a Lynch na tom už ani nerobil... Ak myslíš posedný diel tretej serie čo vznikla asi v 2017 tak posledná minúta bola dobrá Inak celá seria sú skôr také koncepty a mini príbehy. Je to dosť podivná záležitosť
K veci dva. Škoda že keď v CR je takéto štúdio svetového dosahu tak o ňom neviem ani ja. 3/4 Čech zaujímajúci sa o alternatívu
very sorry za OT - nepatří vyhodit...
ovšem co chceš povídat o kvazoši? - vše už bylo přece X-krát řečené
a díky za upřesnění infa o Studiu A ! jsem věděl, že pražák to bude přesně vědět, tož co my tady na lontu...
O kvazoši se povídat na jiných méně technických fórech jistě dá Je tam buď jakýsi bias drahých haj značek-sraček co tenhe jinak krásnej obor spíše zničily typu "legenda" a "pro znalce" a nebo naopak pro milovníky retro sestav co specificky reprodukují "dobovou hudbu" na původních aparátech kvůli atmosféře té doby, což není nic špatnýho ale pravý hifi to není.
Alespoň teda já to tak pochopil, co tím reeb myslel,neb klein&hummel je historicky již jistě kultovní značka.
kultovní musí být, když byla ze Stuttgartu ,
drahá už tehdy (neuvěřitelně!) a taktéž škaredá...ale možná právě ta ošklivost je dnes o to víc vintage,
japonci němce válcovali už v 70-tkách i tím, že ty jejich věci podstatně lépe vypadaly (někdy se aspoň tvářily)
Tak ono, sračka-nesračka, důležité je, že se to líbí a to je oč tu běží... Někdo vyžaduje dokonalé grafy, zkreslení o,ooooooo... a někomu stačí, že si může říct, jo --- hraje to dobře. Znám dost velmi dobrých muzikantů, kteří doma poslouchají přes starou plastovou hifi věž a jsou naprosto spokojení, tak proč "zavrhovat" jedince co milují zvuk kvazikomplementáru. Každej má rád to svý a pojem "pravý hifi" je jen hrubé klišé, neb lidé jsou různí, jejich uchometry jsou různorodě kalibrovány a to vkusem, citem a nároky na poslech jako takový a jediné co má pro každého posluchače hodnotu, je ono prosté --- líbí-nelíbí.
Určitě ano o tom subjektivně líbí to je,v tom jistě není sporu, problém však je jen ten zprofanovanej název Hi_Fi kterej je zkratkou dvou významem poměrně jednoznačných anglických slov. Protože subj. pěkně nemusí vůbec znamenat objektivně dobře a správně.
Navrhoval bych raději mírně inkluzivně-progresivistický název Hi-Pl (high pleasureability) a pak nebudou ani spory
Mě se zvuk kvazošů a ani jiných podobných "starožitných věcí" technicky mizerných často už i v době vzniku vůbec nelíbí a líbí se mi zjednodušeně naopak "nezvuk" s 0,000x (což je jen jedna z mnoha podmínek) kde poslouchám nahrávku a ne zvuk a impresi aparátu Tím pádem to mam jednodušší a jsem za to rád.
Malé motto na závěr:
"Svět musí bejt pestrej a bez oceánu sraček by nemohlo nikdy vyniknout těch pár věcí opravdu dobrých." Čistě za mě, takovéhle kvazoše patří objektivně dnes jistě do té první skupiny.
No, slovíčkaření se asi nikdy nevyhnem, však spory jsou to míň než "žabo-myší" a i když technicky dokonalé, vždy nerovná se dokonalé poslechem, určité "neurážející" technické fines by mělo být zachováno, --- stejně, jako by měla být zachována přiměřená složitost obvodu, snadnost jeho zprovoznění, určitá blbuvzdornost a snadná opravitelnost v případě závady --- a také, vstřícná nenáročnost na součástkovou základnu. Potom se jedná o přístroj dle mého gusta. Samozřejmě zvuk a ono "líbí-nelíbí" je mou prioritou Non Plus Ultra, k vůli které lecos oželím --- takže, když mi to v uchu hraje a mám z hudby dobrej pocit, je mi fuk, že se to napájí nesymetricky a na výstupu je velkej elyt.
JJ já tomu rozumim, svý k svýmu jiný zkušenosti, požadavky a jiný cíle. bylo spíš podivný se shodnout.
Moje argumenty proč to mam takhle jsou v podstatě jednoduchý:
1. Po dlouhým vývoji s různýma obdobíma jsem skončil u "co nejvíc bezbarvýho nenápadnýho drátu se ziskem bez vlastní signatury"
2. Dlouhej i celodenní poslech nesmí unavovat
Kvazoš a podobný dětský/legendární zapojení nesplňuje ani jedno z toho,takže pro mne je to jen takový veselý pošťuchování na netu aby řeč nestála.
PS: připomíná mi to trochu konec v sextetu s KU611, kterej jsem měl jako kluk
Stránky: 1
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Kvazoš Klein + Hummel ES20