Ohledně OPA(2)134... Mě třeba v typickým neinvertujícím zapojení či jako sledovač třeba jo a dá se to pohodlně vyčíst i z datasheetu...
Jací barbaři? Vyzkoušet se musí dokud je člověk mladej a není ještě hluchej cokoliv a já na to měl spešl přípravky inspirovaný trochu Groenerem s rozdílem že byly stereo šlo to i poslouchat (2009-2013 cca). Je jasný že OP07 nebo podobný věci asi nemá cenu ani zkoušet,ale ty rychlý potvory typu LM6171(2) nebo různý z rodinky LT1351-64 ač v jiných parametrech nejsou žádná sláva se třeba na I/V u sračkovejch starejch daců kde THD a šum není u analog části limitující faktor, se i bez pořádný prefiltrace chovaj dobře,protože netrpí tolik SID.
OPA627 je zajímavá tím že (stará původní BB verze,nový jsou o dost jiný) má velký dielekticky izolovaný chipy a vnitřní zapojení řešený tak, že netrpí v praxi tak extrémně moc jako jiný fety na CM a impedanční nevyvážení (C-modulace) v neinvertujícím režimu (typickej vocas thd strmě letící vzhůru už nad 1kHz) . Zajímavá ze stařešinů je i rovněž precizní OPA602 která je zvukem tak trochu kříženec mezi OPA604 a OPA627
OPA2107 je pomalá drahá potvora,ale pro různý lampizátory to může bejt tzv kvazi-studená cesta
Výzva a úkol pro mladé a nadějné najdi a popiš zvukové rozdíly:
OPA2132 vs OPA2134
OPA2211 vs OPA1612
OPA1656 vs OPA2156
LM4562 vs LME49720
Tak a můžete dawsoa klidně za to zmasakrovat,neb jsou to poznámky z dob dávných a baví mě vždy číst reakce na tzv novodobý kacířství co smí a co nesmí bejt slyšet nicméně bych si spíše přál aby to byla blbost a placebo,jenže to by bylo všechno až moc snadný potom...
Pokud můžeme pokračovat vážněji,tak je samozřejmě jasný že výměny operáků jen na ucho je docela loterie,zvláště pak kdy se do něčeho takovýho pustí nějakej debil co ani netuší že existuje cosi jako singl a duál s různými pinouty . Nicméně za předpokladu že dotyčný ví co dělá a koukne aspoň letmo do datasheetu minimálně na mezní hodnoty a stabilitu při G+1 a výsledek přeměří zda mu to nekmitá nebo nezkresluje jak kráva, tak proč ne,ničemu a nikomu tím přeci neubližuje.
Každýmu min tady je jasný že správně to má bejt naopak,tj vybrat vhodnej operák na požadovanou práci a podmínky a pak teprve dělat jemu na míru optimální zapojení okolo,nicméně kdyby tzv tradiční hi-fi výrobci nebyli zmrdi,kde i u drahejch mašin často v hrubě neoptimálním zapojení použili z důvodu PR nějakýho butikovýho ale třeba často i nevhodnýho brouka, nebo se šetřilo "že blbci hifisti to stejně nic nepoznaj",tak by nikoho ani nenapadlo něco takovýho vůbec zkoušet dělat. V tom se mi líbí současnej číňan (třeba topič) že jde racionální cestou a používá odpovídající obvody v slušný implementaci za normální prachy.
Není co dodávat...