Téma: Citroen XM dějství druhé
Opět přeposílám a trochu edituji kamarádův příspěvek k ozvučení auta který navazuje na starou diskusi http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=27 ale kvůli přehlednosti a posunu věci smerem vpřed zakládám nový thread.
Nejprve lehké zopakování - vepředu je prostor pro 165mm repro ve dveřích + výškáč v palubovce a vzadu 130mm repro, původně širokopás, nyní má být nahrazen klasikou 2p. Problémem jsou zejména přední výškové repro protože uvažovaný 27TBFC/G se tam nevejde o pár mm magnetem na šířku. Plast by upravit šel aby se tam vlezl. To přináší komplikace v tom že vepředu i vzadu budou muset být asi jiné výškáče. Proto se hledá nějaká kvalitní alternativa v souladu se zbytkem aby to šlo rozumně sladit. Pro názornost foto jednotlivých prostor zde http://www.bxclub.cz/index.php?gal=2033 … debussy#pc
Jinak rád bych aby se tu někdo vyjádřil k uvažovaným reproduktorům DLS aby nebyl ke slyšení jen názor ode mě. Částečně TS parametry jsou na http://www.thales.adslink.cz/DLS.pdf charka bohužel není.
Byl by někdo ochotný se zkusit mrknout na výhybku pro výslednou kombinaci? Ideální by bylo zkusi to i změřit. Dawsoo?
A nyní originální příspěvek:
Dobrý večer,
protože došlo k vývoji, rozhodl jsem se opět přispět. V poslední době jsem si udělal na věci jasno. No, spíše jasněji. Rozhodl jsem se pro rádio Pioneer DEH-P85BT, které ma proti P88RS několik výhod, zesilovač macAudio Z 4200 (+tunning by mr S.), reproduktory SEAS nebo DLS a pár dalších, z hlediska zvuku, nepodstatných věcí.
Z reproduktorů váhám mezi SEAS (22TAF/G, 27TBFC/G, L15RLY/P, L12RCY/P) a DLS (MS6A, MS5A – místo komponentních MS5A přichází v úvahu koaxiální typ 425). Z nabídky firmy Hertz přichází v úvahu řada HSK (HSK 165.3, HSK 130 / HCX 130.3), která ovšem nemá moc šancí na úspěch. Vzadu budu upřednostňovat komponentní kombinaci i za cenu složitější instalace.
Pozorní si všimli, že SEAS jsou aluminiové a DLS hedvábné a magnesiové. Osobně nemám žádne materiálové preference a jediné na čem záleží je výsledek. Často poslouchám hliníkové a kevlarové, ale opravdu mi na tom moc nezáleží. Mám rád věrnost, změnu a experimentování.
Potíže v instalaci SEAS vidím v nestandardních rozměrech (do auta), montážní díry pro woofer jsou jiné a neobejde se to bez redukce. Co mi vadí, je že vpředu bude nutné tweeter rozřezat a s magnetem je to také ve hvězdách. To, že je nutné navrhnout vyhýbku mi ani tak nevadí. DLS ji mají jako součást dodávky, o to je to jednodušší, alespoň pro začátek. I u DLS bych rád ve spolupráci s Thaletem zkusil vlastní.
Součástí návrhu je i zatlumení předních dveří a natažení odpovídající kabeláže. Instalovaný materiál nechám na konzultaci s tím, kdo to bude montovat. Konkrétní tipy na typy a rady ovšem vítám.
Pro zajimavost, do užšího výběru se dostaly zesilovače Pioneer GM-6300F, Pioneer GM-6000F, Pioneer GM-X574, Pioneer GM-6200F, macAudio Z 4200, macAudio MPX 4500, macAudio Fearless 4000, Rockford Fosgate P450.4, Alpine MRA-F355, Alpine MRP-F250, Alpine MRP-F450, Alpine MRP-F550.
Pro ty, kterým se nechce číst předchozí diskuse, uvádím že sestava by měla umět zahrát klasickou hudbu, operu, jazz, blues a podobné žánry. Bude se hrát i rock a vůbec cokoliv dle nálady a posádky. Dávám přednost věrnosti před líbivosti a basy fšude picho.
S pozdravem Louis de Bussy et le sien XM
P.S. Když už jsem se tak pěkně rozjel, mám zcela nesouvisející dotaz. Sháním informaci o propojení Dolby A k cívkovým magnetofonům. V budoucnu bych rád vylepšil odstup signál šum. Zajímají mě jak vhodné přístroje, tak samotné propojení. Bavíme se samozřejmě o poloprofesionálních a profesionálních magnetofonech, e.g. Revox PR99 MKIII, Studer A62, Akai GX-747, Technics RS-1506US nebo Pioneer RT-707.