Včera jsem prvně použil při live zvučení kapel Fullrange Bi-Amping 15 + 1,4“. Byl jsem lehce nervózní, jaký zvuk se z toho vyklube. Jistěže doma jsem měl natrénováno (bez subwooferů), jaké poměry hlasitosti jednotlivých pásem nastavit na zesilovačích, či Gainy na DSP, včetně dělení frekvencí na DSP a jaký který filtr použít. Dělící frekvenci mám nyní nastavenu 1kHz a od subů 90Hz
Na místo produkce jsem jel o něco dříve s časovou rezervou, abych si v klidu prověřil zvuk
alespoň z mp3 přehrávače do PA.
Zvučil jsem tři kapely, z toho první folkově akusticky laděná. To byl prubířský kámen, kdy mě ta změna v koncepci zahýbala ušima. V každém případě vnímám zvukový rozdíl oproti fullrange s pasivní výhybkou. Pocitově bych to vyjádřil – taková krystalická čistota, zprvu až nepřirozené, než si mozek na změnu přivykl. Další kapela byla tvrdého ražení, hromada obdélníků od kytar, tam jsem korigoval na EQ výšky, ale jen drobně. Asi byl zvuk celkově dobrý, po koncertě mě nezávisle na sobě vyjádřili čtyři návštěvníci pochvalu za výborný, srozumitelný zvuk…
Měření pro Biamp variantu zatím nemám, ale mohu touto cestou poděkovat Petrovi pet007, jenž mě do mailu nasměroval, co k měření potřebuji, jak se problematikou prokousat. Prozatím jsem se daleko nedostal, pouze v týdnu koupil měřící mikrofon
https://www.thomann.de/cz/superlux_ecm9 … arch_prv_7
.. a zvukovou kartu
https://www.thomann.de/cz/behringer_u_p … c204hd.htm
Objednávka u Thomann byla větší, zároveň jsem pro novou koncepci pořídil stativy s klikou
https://www.thomann.de/cz/adam_hall_swu … arch_prv_0
..taky čtyřžilový kabel pro biamp
https://www.thomann.de/cz/the_sssnake_ssk_425_bk.htm
Taky jsem měl dilema, jestli Bi-Amping dotáhnout do řešení - komplet RCF.
Čili v týdnu jsem ještě přeosadil bedny čerstvě zakoupenými reproduktory MB15N401, což není zrovna malá položka .
Takže včera jsem zvučil tři kapely s novými Bi-amp trapez boxy osazenými reproduktory RCF MB15N401 + RCF ND940 + RCF HF99