Ono je to takto.
Ty civky pro vyssi napeti, pro puvodni zapalovani, jsou posunuty v magnetickem obvodu tak, aby se magneticky nevazali na obvod vykonovych civek, ale aby tvorili vlastni magneticky obvod, nezavisle /ne uplne/ na zbytku statoru.
Pokud ty civky chces zapojit do procesu ziskavani energie, pro bateriovy okruh, musis je previnout, odizolovat od ukostreni a zapojit tak, jak sem napsal jiz vyse.
Budou muset byt navinuty tak, jak jak sem napsal jiz vyse, musis zjistit pocet zavitu, ktery vygeneruje stejne napeti na prazdno, jako ma mezi fazemi puvodni alternatorovy vystup.
Nelze tyto civky kvuli mimo synchronnimu umisteni, pripojit ku zbyvajicim civkam, ale sezbirana energie se musi usmernit a regulovat zvlaste, pomocnym regulatorem.
Az usmernene a regulovane napeti, bude mozne pripojit do baterioveho okruhu.
Pokud pozadujes ale vyssi vykon celkovy a je mozne sehnat hotovy stator, ktery vyuziva plny pocet civek a ma je propojeny, tak pak radeji pouzij tento, je to mene pracne a ziskas vyssi vykon... ale...
Nevyhody..
Vsechen vykon, ktery se v moto nespotrebuje z alternatoru, se vytopi, promenou v teplo.
Bez ohledu na to, jaka je zatez.
Regulator tvori zatez trvalou, vsechen ziskany, nespotrebovany vykon se meni v teplo. /spotrebovany vykon se meni v teplo akorat o kousek dal ve spotrebicich/
Cim vyssi vykon bude mit alternator, o to vyssi zatez a vyzareny vykon, musi byt schopen unest regulator.
Cim vyssi vykon bude mit cely system, tim vyssi bude trvala strata vykonu motoru.
Kdyz je alternator navrzen na vykon 180-200W, tak tech 200W se bude stracet trvale.
Kdyz tam das stator ktery bude schopen ziskavat 300W, tak to bude 300W trvale straty vykonu na motoru.
Techto kuprikladu 300W, pokud se nespotrebuje v systemu elektricke vyzbroje moto, musi unest regulator a civky.
To je proste princip tohoto zpusobu regulace a ziskavani elektricke energie.
Takze das li tam vykonnejsi magnetto, potrebujes take silnejsi ragulator, nebo musis pouzit dva regulatory paralelni a podle moznosti stejne. Vykon se pak rovnomerne rozdeli mezi oba, system je pak spolehlivejsi.
Nevim o jakou moto se jedna, ale je to v principu jedno.
Puvodni system, ktery si tam mel, ma jednu vyhodu, ze cely system zapalovani, byl nezavisly na bateriovem okruhu, resp. na okruhu usmerneneho a regulovaneho napeti, protoze pokud i baterie byla mrtva, tak mas li tam nakopavaci paku, nebo bys moto roztlacel, tak by cela soustava pracovala nezavisle, motor a zapalovani by fungovalo bez baterie.
Chapu tvou potrebu, ziskat aspon neco na vys, ponevac ted se presunula spotreba zapalovani na okruhy bateriove a pokud tam nemas reservu vykonu, nemusi stihat dobijet baterii.
Ale na tech civkach pro puvodni napajeni zapalovani, podle meho odhadu, neziskas vice, jak 20-40W a to budes muset hodne experimentovat z poctem zavitu a vhodnym zapojenim tech dvou civek do zvlast regulatoru.
Civky nelze v tomto szstemu jednoduse pripojit ku existujicim civkam.
Slo by ciste theoreticky, pokud si vyrobis novy regulator, nebo zasahnes do puvodniho, pridat dalsi umernovac a ku jiz existujicimu usmernovaci, pripojis dalsi usmernovaci celovlnny blok.
Proto a pro jine problemy, sem jiz pred lety, radeji zvolil moto, ktere maji klasicky synchronni alternator, jako je v autech, ponevac regulace v pripade nizke zateze nespotrebovava prakticky zadnou energii /mechanicke straty tam nejake stale sou/ a celkovy vykon je mnohonasobne vyssi, /standardne aspon 800W-1,2kW/ bez naroku na nejake velke komplikace.
Problem je pouze hmotnost, ale na to sem si uz zvyknul.