Pokud mohu radit a ja se citim erudovany, udelej to nasledovne.
V prvni rade si nakresli schema.
Schema uplne, klidne ho prekresli i 10x
Aby ta zmet dratu, byla logicky pochopitelna.
To, ze si to ted pamatujes, vubec neznamena, ze si to budes pamatovat po roce, nebo po 5ti letech, po 10, bude pro tebe uplne neznama a za 20 let nebudes vedet, ze si neco delal.
Pri dratovani, si pak muzes odskrtavat jednotlive ulozene vodice.
Pokud je to mozne, davej na vyvody popisy. Da se to tak, ze vezmes bilou smrstovaci buzirku a cernou tenkou /O,3mm/ fixu a budes si psat pozice pinu, nebo blokove urceni, kam to leze, treba.. TPS 1, TPS 2, TPS3... Igc 1, Igc2,.. FU1, FU2..
Pojistkove pouzdro pro moto, musi vyhovet neco takoveto, stejne to budes davat do nejake skrinky, jinak pod sedadlo, postaci i mekka skrinka "OBO Bettermann" privody se propichaji spodem a kryt se da lehce sejmout a nasadit. Nakonec lehko se to da pak i vymenit.
https://www.tme.eu/cz/details/mta-0x005 … a/0100560/
https://www.tme.eu/cz/katalog/#id_categ … amp;page=3
https://img.elmit.sk/commodityCatalogFu … 000016.jpg
Jak sem jiz psal, vyhybej se pojistkam z hliniku, udelaji ti pak ze zivota peklo, stejne jako v kazdem aute a moto.
Pojistku main fuse, umistni mimo hlavni skrin, co nejbliz rele starteru. Je to bod, kde se pripjuje hlavni vyvod baterie + ku hlavnimu jistenemu privodu, ktery se deli na vystup regulatoru a odchozi + do spinaci skrinky, odkud se pak vraci pro dalsi vetve jisteni jednotlivych obvodu.
https://static2.tme.eu/products_pics/9/ … 532454.jpg
Pokud to, co delas ma smysl, jezdi to a funguje, mas to nadratove a nedela to psi kusy, ktere si vyzadaji dalsi dodratovani, tak si pomoci snur, nebo tvrdeho dratu, vytvor kostru kabeloveho svazku.
Mohu li odporucit tvrdy drat, tak pouzij napinaci drat na ploty FeZn, nebo poplastovany Fe Zn v PVC.
Tato kostra, nebo stonozka, se musi dat ulozit na kostru moto a zase sejmout, vyjmout.
Tam kde se to tvrde zda byt moc, dej kousek retezu, staci tenky retizek. To sou mista, kde bude ohebne propojeni.
Vznikne ti cosi jako "stonozka" nebo takova housenka, ktera ma ruzne dlouhe nozicky.
Na tuto kostru buntu muzes, primo udelat pak bunt v navleku buzirek, nebo provest bandaz.
Ten tvrdy drat, jako kostra, se nenecha v buntu, poslouzi jen jako mustr.
Pomoci nite a jehly, prisijes "nastehujes" polyesterovou ponozku a do ni, pomoci treba struny do kosacky, budes natahovat jednotlive vodice.
ty stehy na te ponozce, pak ustrihas a sejmes z te stonozky kabelovy svazek.
Pokud se jedna o nejakou opakovanou replikaci, nebo vice opakovani, tak se ta stonozka z dratu tvrdeho, retizku, prilozi na prkno, nebo HPS a pomoci hrebiku, nebo vrutu se udelaji odbocny na "nohy" neboli vyhonky hlavniho buntu.
Vytvoris tak buntovaci panel.
Pro jedinou aplikaci, to je ale zbytecne.
Dalsi doporuceni je, pouzivej primerene, nebo radeji mirne predimenzovane prurezy kabelu, nebude se ti to pak zbytecne prehrivat, nebo delat problemy.
To same plati o zatizitelnosti konektoru.
Konektory..
Pokud to chces mit opravdu kvalitni, tak pouzivej vice pinove koktory, treba molex, moeler, TEconectivity a dalsi, ktere maji dostatecne dimenze pinu a urceni pro automobilove aplikace.
https://www.tme.eu/cz/katalog/konektory … ve_112986/
https://www.tme.eu/cz/details/1-967621- … nectivity/
Dobre je nesetrit a koupit i pruchodky silikonove, ktere utesni ten kabel na vstupu konektoru.
Treba take pouzij odpojovaci fragment ohebne kabelaze, mezi pristrojovkou a ostatni hlavni kabelazi.
Vlozenim konektoru, mezi hlavni bunt a predni cast na riditkach, si usetris spoustu prace, treba pri demontazi teleskopu, bryli, palubky..
V pripade repase, nebo poruchy si snadno vyrobis novy propojovaci mekci usek a muzes snadno vymenit.
Oddel ale bunty a konektory pro pristroje a svetla, od ovladacu na riditkach.
Hodne to pomuze, pokud budes predelavat riditka, nebo je potrebovat sundat, proste odpojis konektor a mas po starostech.
Stejne tak budiky a jine kraviny, jako svtela, blinkry atd.
Kabely.. Pokud se ponuras na autovrakovisti, muzes vytahnout hlavni kabelovy svazek z nejakeho lepsiho auta, kde najdes spoustu vodicu, barevne odlisenych, ruznych prumeru a pokud se inspirujes na te kabelazi, uvidis jak vlastne je koncipovan takovy svazek, jaka je ergonomie rozmistneni konektoru.
Vybirej si kabelove svazky mekke a kvalitni, jako treba Mercedes a pod. Take MAN, mival v nakladnich autech z 90tych let kvalitni bunty.
Nevim co si pouzil, jako ovladani vstriku, IMF soft, nebo proPDM, pripadne ECUmaster, ale obvykle kazda jednotka ma dodavany i konektory, neosazene a nenapinovane, stejne tak skrtici klapky a TPS, vstrikovaci trysky atd..
Ostatni si musis pak svorit sam, podle potreby.
Neboj se letovanych odbocnych spoju v kabelazi, pokud pouzijes bandaz a nasledne zaletovani, prezije to cely system, stejne jako mnoha jina reseni ve voj. nebo letecke technice.
Musis se naucit ale take poradne pajet, chce to cvik, je to jine, jako pajeni plosnych spoju.
Vykasli se na levne cinske fastony a ruzne levne ptakoviny.
Pokud si v tom trocha doma a asi to neni prvni motoelektrika, kterou vidis, tak se vyhni tomu, co delala levne Japonske motocykly v 80-90tych letech levnymi. Podivej se na reseni kvalitnich kabelovych svazku, jak to delal BMW, nebo treba lepsi japonske Suzuki, pripadne jak se zmenila koncepce kabelazi Hondy, od fastonove lamaveho pekla, na kvalitni konektorovane propoje /zejmena Goldwing, nebo valkyria,/ pripadne jak se zmenila kabelova zmet postupem casu u Burgmana, pripadne se z dalky vyhybej bastlenicim, jak to delala KTM koncem 80tych let.
Pamatuj na to, ze je to mlynek, na kterem budes jezdit, to neni "HiFi" ktere kdyz te bude stvat, tak jej vyhodis do popelnice, ale mlynek, ktery te muze semlit na klobasy, nebo muzes skoncit, jako plnena paprika, ci v pripadne nedostatecneho obleceni, jako ragu, nebo sote na silnici.
Kdyz tu elektriku odflaknes, tak muzes byt i Ghost rider. Zejmena v pripade poruchy palivoveho cerpada v nadrzi, nebo i blbeho snimani hladiny v nadrzi.
Tech par stovek, co te budou stat konektory, pripadne krimpovaci kleste a nejake metry ponozek a buzirek, dutinek a navleku na kabelaze, pripadne kvalitni bandazovaci 3m pasky kaptonove omotavky a jine drobotiny, ti pomohou udelat jednou pro vzdy kvalitni kabelaz.
Co si zhruba pamatuju, tak prekabelovani BMW R1100RT, vychazi po pozaru asi na devet stovek eur, draty, konektory a mnoho hodin pace.
Kdyz za to kvalitni vykabelovani utratis tisicovku, nemuzes prodelat, ponevac to delas pro sebe a ne na jeden, nebo dva roky, ale na dalsi radu let, kdy to budes pouzivat.
Pokud ti pripada drahe, kdyz stoji jeden pin do konektoru TE conectivity kolem 1 eur, tak to pak neres a nadratuj to klidne i lepici paskou.
Pokud to chces mit spolehlive, udelej to poradne, budes to delat jen jednou.
P.s. Napis mi klidne do SZ, co te vedlo ku zamene karburatoru, za vstriky.
Delal sem pred spoustou let, ale mel sem na to zvlastni duvody. tehdy byla doba, kdy neexistovali ale hotove ridici /instantni/ jednotky a bylo to znacne narocne.