Naprosto nepochybuji o tom, že Sony po technické stránce byla na výši, včetně technicky kvalitních servisů - a to ještě v 90. letech. Na straně druhé nejen já jsme se setkávali se značnou snahou svést závadu na zákazníka - a to i v evidentně nesmyslných případech.
Sony je japonská firma a její asijská nátura je prostě jiná.
a) Sony si nechalo ujít kšeft s jeho videopásky, protože přeci nebudou podporovat pornografii.
b) Ačkoli byli vynálezci walkmanu, rozhodli se nevyrábět mp3 přehrávače, protože přeci nebudou podporovat pirátění hudby. Za toto rozhodnutí jim Apple velice poděkoval, protože rád to převzal za ně, a shrábl pohádkové zisky.
c) Následně se Sony účastní boje o nový formát optického disku, válka mezi HD-DVD a BluRay. BluRay je nepochybně technicky špatně vymyšlený, a je na něm znát, že 99 % vývoje se uvažovalo jak zabránit pirátskému kopírování a možná 1 % se dávalo do technického provedení. Ale Sony obětovalo svůj Playstation, do kterého zabudovalo BluRay a vyrobilo si tak ztrátu miliardu dolarů jen proto, aby BluRay prorazilo. Stalo se, jen to má dva následky: pohřbili fakticky optické disky a začínají se topit ve finančních problémech.
d) Sony je asi jediná firma, která nasazovala jeden z velmi drsných virů svým zákazníkům do PC. Kdo si přehrál jejich hudební CD, tomu nasadilo do PC velmi ostrý virus (rootkit), který posléze převzal kontrolu nad počítačem - a následně lidem jednak ničil CD/DVD, která se pokusili vypálit v rámci ochrany proti kopírování autorských děl, a druhak otvíral bránu pro nasazení dalších virů a škodlivých programů z internetu (protože i ten rootkit měl obvyklou kvalitu Sony, tedy nekvalitní šmejd). Odhalil ho až jeden z největších machrů na Windows, Mark Rusinovič. (https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_ … it_scandal)
A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Po technické kvalitě byla Sony kdysi špička, ale finanční problémy dané výše uvedenými případy (a to jsem uvedl jen zlomeček, abych tu nepsal celoživotní práce) je nutila prostě s kvalitou skončit. Technicky servis na výši ještě neznamená slušné a férové jednání se zákazníkem do servisu přicházejícím.
V našem městě byla jedna perlička, Sony tu zřídila firemní prodejnu. Byla známá tím, že v době prodejních horeček (vánoce, ...) neměla zboží. Časem se rozneslo proč. Sony totiž slíbila obchodům s nejlepšími prodejními výsledky, že za odměnu budou prodávat v Japonsku. A Japonec, který pozná život mimo Japonsko už nechce do Japonska ani heverem, a raději se nechá oběsit.