Téma: Jaké použít lepidlo na lepení MDF
Poraďte jaký lepidlo na lepení MDF desek se vám osvědčilo? Dík
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Dílna » Jaké použít lepidlo na lepení MDF
Poraďte jaký lepidlo na lepení MDF desek se vám osvědčilo? Dík
Pokud lepené plochy dosedají přesně bez mezer. tak libovolné PVAC(např Sinclairem zmiňovaný Duvilax), pokud jsou nepřesnosti a mezery, tak polyuretanové vypěňovací D4(nutno dobře stáhnout). 3rouby určitě, zvlášť pokud se jedná o větší bednu.
Patex Wood standard, urcite lepsie ako Duvilax, mam to uz mnohokrat odskusane.
patex lepí rýchlejšie, duvilax lepí pevnejšie
Nebo kartušový PUR lepidla, jako Pattex Profi/Super/Power/Total Fix. (zleva doprava jsou postupně silnější). Je to trochu jako tmel. Šrouby s nima nejsou potřeba, ale chce to hodně zarážek, klínů a svěrek, jinak se ti ty desky rozjedou. Když to slepíš dobře, tak to drží že si to ani nedovedeš představit.
Na lepení velkejch ploch nejsou dobrý, tam to chce disperzní lepidlo jako třeba ten Pattex Wood.
Já používám Pattex Wood Express, drží perfektně a rychle a pak to ještě sešroubuju.
Taky používám Pattex wood express, perfektní rychlá práce.
Já používám Pattex wood standart, schne několik hodin, ideálně 24, ale spíš tu MDF zlomíš jinde, než bys zničil tenhle spoj...
Já to co Bubáček a pohoda, lepenej spoj stáhnu vruty, svěrkami, den počkám a drží to jak bejk. I bez vrutů. a fakt se to zlomí jinde, mám to testlý.
Ale to dosiahneš aj duvilaxom. a nemusíš ani čakať 24h, stačia 4. A kilo stojí okolo 100.
nj, ale keď počká tých 24, tak to rozbije až karbobrúskou za tých 5 hodín to je pevné ako ten patex, len sa mi zdá že o dosť lacnejšie
Patex wood Super 3 alebo inak povedané Ponal Super 3 nič lepšie v tej cene asi neni.
www.ptdesign.sk/FTP/onee/ponal.jpg
Predávajú to aj vo vysoko praktickom balení 5kg ale to ti asi netreba.
a co tak epoxid? skusal som to,ale je to velmi neprakticke
Tak epoxi je super, ale má zmysel sa babrať z dvojzložkáčom? No a samozrejme cena.
Inak aj Ponal Super 3 má možnosť pridať tužidlo a potom to je iná trieda
Do MDF žádné šrouby nepatří,ať to budeš lakovat nebo dýhovat vždy po nějaké době budou prosvítat !!! I když je důkladně překytuješ tak se za čas objeví bouličky.Zrovna tak lepit MDF na tupo nejde za čas se přiznají spoje,budou vidět i přes 1,5mm dýhu.MDF musíš nařezat na 45 stupňů a při lepení stáhnout kurtama.Lepidlo jakékoliv na dřevo,Ale ne polyuretanové D4 to zanecháva stopy i v hloubce a pak jsou patrné pod lakem a v případě dýhování na něm blbě drží dýha.Osvědčilo se mi SOUDAL 67A jak na MDF tak na dýhu s lepším lepidlem na toto použití jsem se nesetkal.
Pouzil jsem skrob, kterym v Milete a.s. skrobili kapesniky. V neredenem stavu to ma cmuch jako Herkules a po zatvrdnuti zprusvitni a nejde rozpustit. Zkusebne jsem slepil dva kusy MDF k sobe pred lepenim beden a pri snaze spoj oddelit jsem utrhl vrstvu MDF, ale spoj drzel.
BISON Super Wood D3:
Lepidlo na dřevo na bázi polyvinylového acetátu. Bílé, po zaschnutí průhledné, pevné. Rychleschnoucí, pro vnitřní i venkovní použití. Odolné vůči vodě.
Jinými slovy - hustější (a dražší) duvilax - drží jako bejk.
FilipAudio:
Dovolím si Ti trochu oponovat ohledně lepení na tupo. Vím že to není ten nelepší stolařský postup, ale v domácích podmínkách jediný možný. Můžu Tě ujistit, že na mých bednách nenajdeš spoj ani pod lakem (natož pod dýhou). Musí se ale dodržet některé zásady: Lepené plochy přesně opracované, co nejvíc stahnout svěrkami na všech místech, kde je to možné (je potřeba hodně kvalitních truhlářských svěrek - ty levné čínské se prohýbají a jsou vůbec na h...o). Po slepení to neuspěchat a nechat bednu "vycukat" (myslím, že stačí tak tři týdny) a teprve potom brousit, lakovat, brousit, lakovat...
Jestli nevěříš, klidně se přijeď podívat
fedor:Dříve jsem si nechával vyrábět ozvučnice u truhlářů a nebylo toho málo několik desítek párů.Hned po výrobě to bylo hezký,ale problémy nastaly VŽDY ale až třeba za rok dva tři.Všechno se přiznalo a to právě pod dýhou.V extrémních případech i ta dýha praskla.Je to pořád přírodní materiál i MDF pracuje změnou počasí,vlhkosti a teploty.Nyní to vyrábím sám.Několik postřehů:MDF je nutno nařezat o 1cm větší a nechat pár dní ležet až pak nařezat přesně.V té desce je pnutí a tímto se odstraní.Jednoduše si to ověř uřízni z celé desky pruh změř ho a pak ho změř za týden,zkontroluj i rovinnost řezu!Jestli to děláš na té pile na fotce tak jseš machr,ale i hazardér.Já mám formátku Robland Z300 a mám z ní sakra respekt.Nejraději dělám dýhované s tím lakem je moc práce.Odkud jseš.
Řežu to opravdu na té cirkulce z obrázku, je ale fakt, že ne z celé desky, ale z přířezů (asi 35x130 cm), které mám ve sklepě srovnané do komínku už víc jak 10let. Celou desku jsem řezal maflem, a na cirkulce jsem to jen srovnával.
Semtam nějaké bedny postavím, ale jen pro svou zábavu, čili bavme se na "hoby" úrovni. Výrobou nábytku se neživím, takže pilu za 200 tisíc doma nemám a asi nikdy mít nebudu. Nejsem moc rychlý, ale snažím se stavbu dělat čistě a poctivě, a s výsledkem jsem většinou spokojený. To rozhodně nemůžu říct o kvalitě některých věcí, co jsem si nechal vyrobit na zakázku od profesionálů (např. konferenční stolek, za který jsem dal skoro 6 litrů, a dnes lituji, že jsem si ho neudělal sám ).
U mých beden bys stopu po spoji našel snad jen při detailním pátrání s lupou, nebo mikroskopem . Nedovedu si vůbec představit, že by praskla dýha. Spoje nejsou vidět ani na bednách, které jsem stavěl před více než 10ti lety známým. Bedny mám celoročně v obýváku, kde je teplota a vlhkost relativně konstantní.
Lepit na tupo se dá, pokud se to neodflákne tím způsobem, že máš mezi lepenými plochami milimetr lepidla . To pak ten spoj vylézt musí. Pochopitelně, dostat se ke stroji co máš Ty, - to by byl můj sen, to by se to kutilo. Bohužel mi ale nezbyde, než dál lepit na tupo.
ps. Jsem ze Dvora Králové n.Lab., takže jestli se chceš přesvědčit, že se jen tak nechvástám, klidně se přijeď podívat.
Audioweb.cz » Dílna » Jaké použít lepidlo na lepení MDF