Téma: Zapalování motoru
Zdar řeším takové dilema. Mám motor z Hondy CB 500 a potřebuju zde vyřešit zapalování. V motoru je indukční snímač jehož výstup je tento:
Když kouknu do manuálu je tam vyfoceno kolečko které generuje tento signál a odpovídá to. 9 zubů a pak prodleva. Tranzistorové zápalko jsem dělal naposledy na jawe 350 a tam to bylo jednoduchý, ale tady mi to trochu mate hlavu. Jak to funguje? Pokud by zde byl třeba optický nebo hallův snímač a jenom jeden kmit je mi to jasný, ale tady mi to fakt hlava nebere.
Teoreticky bych řekl že když je tam ta 0V prodleva tak by to mělo házet jiskru, jenže kde to přesně bude? Navíc 0V je i v přechodu mezi kladnou a zápornou půlvlnou. Ledaže bych přidal ještě nějaký kondík za usměrňovač který by mi udržoval napětí, a jak by spadlo v tom delším úseku přes vybíjecí odpor na Oz by se změnila úrověň, zavřel by se trand a zapalovací cívka hodila jiskru. Jenže zase bych asi přišel o rychlost spínání kdybych to zatloukl takovou kompenzací. Protože pokud počítám správně čas na vybíjení kondenzátoru by byl pořád stejný ale pootočení hřídele už ne takže by se to chovalo různě při různých otáčkách (rozsah je 1000-11000 ot/min) takže to je asi ze hry
Pokud budu uvažovat ještě jinak nahlas, na výstup z cívky bych pověsil diodu a OZ aby mi to střílelo ostrý hrany. Rozkmit napětí na obě strany je téměř symetrický cca 2.4V a VPP je tedy cca 4.8V. MCU konstrukčně je jednoduchý, na obsluhu je to jednoduchý na případnou úpravu software je to jednoduchý může dopočítávat otáčky v závislosti na vzdálenosti impulzů a poté čas kdy hodit jiskru od posledního impulzu, ale je to věc navíc a může se to pokazit.
Má někdo nějaký návrhy jiný na možnou realizaci tohoto zapalování?