Rixi, i o tom jsem samozřejmě uvažoval - "staré" Hitachi byly přitaženy přes 0,1-0,12mm zelenou izolační podložku /těžko říct, zdali Kerafol, Sarcon či cosi jiného, ale tepl. vodivost výborná/, kdežto na všech místech, kde byly použity KSA/KSC pochopitelně podložky nebyly, stejné podložky byly i pod koncáky, takže to musel být docela dobrý matroš.
Line in i line out moduly sic nemají dif. vstup ani servo, ale na výstupech naprostou nulu, mají či měly 2SK363BL na vstupech, pak do modernizovaných smd dvoukanálových modulů pro řadu Master dávali cosi jiného v smd /tuším 2SK209 či tak cosi/, v běžných v rozkmitu a proud. zdrojích byly 2SA970/2SC1841 /někdy 2SA992/a konec jde téměř v Áčku /nebo spíš v hodně otevřeném ABčku/, kryt každého jednoho černě eloxovaného modulu z taženého profilu /jakoby obdélníkového lehce žebrovaného jeklu/ slouží jako chladič a celý jednokanálový modul s odběrem kolem 50-70mA každý je vlastně chlazen celou plochou toho futrálu. Je to něco kolem osmi-devíti wattů na modul, tedy cca 4-4,5W ztráty na jednom trandu, což je na takové trandy prd.
Fakt v tom ty KECky vyšilovaly jak zdivočelý. Po přeosazení zpátky na Hitachi klídek pohoda jazz, beze změn kompenzací naprosto mravné chování. Jediná úprava - červený Kerafol 0,13 tuším pod pouzdra, /stříhám to z červených cca A4 dodaných na objednávku ECOMem, v nástrojárně Zbrojovky Uh.Brod už maká kámoš na raznici na kovové TO3 místo slídy či teflonu/. Oba výkonové trandy v modulu přitažené oba naráz jednou příložkou - ale tos určitě už viděl, nejednoho NADa jsi měl jistě doma.
Line in a RIAA moduly měly nastavený nižší proud a o něco větší emitoráky, line out moduly, případně sluchátkové braly a topily nejvíc. Line in a RIAA měly povrchovou teplotu kolem 50°C, line out a phones i 70°C, napájení u některých nižších modelů /C35x apod/ bylo +/-26V, u větších modelů, jako je C370 je napájení vstupních modulů +/-44V a výstupních či sluchátkových až +/-63V, na všechny hladiny napájení diskrétní symetrické stábly se vzájemnou vazbou proti přetížení, zkratu či hrubému ujetí jedné větve. Ty topily taky slušně a hádej, co v nich bylo jako akční členy - nejčastěji Hitachi 2SB649A/2SD669A, které to i s relativně malým chladičem v pohodě vždy ustály a téměř nikdy jsem je neměnil - původní parametry 160V/1,5A/20W/140MHz/TO126, postupem času přecházeli na 25W/2A TO220, jak se zvětšovala složitost zesů a náročnost na odběr z jednotlivých zdrojů.
A víš, co je zajímavý? Ty KSA/KSC nechtěly slušně chodit ani v těch zdrojích, strašně tomu padala beta s proudem, takže činitel stabilizace v prdeli a ani jsem je tam nenechával, bylo by to při průstřelu o přesdržku, přestože starší modely měly na výstupech těchhle pomocných zdrojů 2W zenerky s napětím asi o 5-6V větším, než bylo stab. napětí zdroje a v napájení byly jednak pojistky, jednak fuse odpory.
Až mi dojdou nasyslené origoše Hitachi z NADu, tak teda nevím, co tam budu dávat. Poohlédnu se po ebay, tam je toho jak smetí a zboží z TW bývá dost kvalitní /ještě jsem se nespálil/, něco snad ještě bude mít AmpsLab, něco bude mít i DigChip.com a další. Na ebay jsou fakt zajímavé kousky, které už jsem od jednoho Taiwance bral a byl plně spokojen, třeba vynikající budicí 30W laterály 2SJ78/2SK215 do jedné z verzí Denonu PMA920 a PMA980R, nebo třeba spolehlivé 2SJ162/2SK1058, které např. RTG-Tengler pral snad do všeho :
Faktem zůstává, že tady v ČR pomalu není z čeho dělat - přesněji řečeno není z čeho POŘÁDNÉHO dělat a než to všecko posháníte, zaplatíte jen za poštovné někdy nejmíň tolik co za matroš a nasháníte se jak čokl, hůř, než za totáče, i když to dnes jde všechno od nákupu až po placení udělat z klávesnice.
Pak ale zjistíte, že Vám zesík i s předkem shořel proto, že Vám z GME, GESu, PSe či z Tipy a Hadexu poslali nějaké echt čínské fejky, protože jste takoví blbci, že jdete první po ceně a až pak se ptáte na původ a kvalitu....
Nebo se v odporech třeba při sáčkování Vaší zakázky spletou o řád, což se ve velkoskladech s velkým fofrem a obratem celkem běžně stává.
A stává se to hlavně pak těm, kteří součástky před osazením ani přibližně neměří, jen je téměř jako naslepo, jen podle kusovníku a číslovníku nastrkají do desky...
Přiznávám, že mně se to stalo dokonce v zásilce z ECOMu, kde jsou jinak ve skladu velmi pečliví, každá součástka má svůj sáček, byť by byla jen jedna, je označena typem, hodnotou, ostatními vlastnostmi, počtem kusů v pytlíku a i původem a výrobcem, korunou všeho je pak precizní dodací list.
Což je sice moc hezké, ale jen dotud, dokud se někdo nesplete - mně se stalo, že mi v pytlíku s 0204 odpory na celkem kritická místa přišly místo shodného počtu původně požadovaných 27k odpory 2k7. Rozdíl mezi červenou a oranžovou na modrém podkladu není příliš výrazný a pokud bych je už skoro ze zvyku neměřil, přestože byly 1%, bůhví, co by v právě repasovaném, přes 40 let starém kvalitním aparátu shořelo nenahraditelných věcí. Tak jsem pytlík zabalil do bublinkové obálky a s příslušným komentářem požádal o výměnu za správnou hodnotu. Byli z toho chudáci tak vyděšení, že jsem dostal 1kKč dobropis na nákup čehokoli z jejich sortimentu plus omluvu od většinového majitele ECOMu.
Všichni se ovšem takto kultivovaně nechovají a co jsem tak zaslechl, tak místo GESem nabízených Nipponů jednomu mému známému přišel mix tří 105°C Nipponů a sedmi odporných 85°C Hitano do celkového počtu 10ks, amozřejmě za ceny Nipponů a vůbec nereagovali na jakýkoli přijatelný způsob reklamace.
Ztropil jsem tam kravál o týden později až já, kdy mi tenkrát místo standardně nabízených a výrobcem Toshiba značeným párem 2SA968A/2SC2238A po 20ks od vodivosti přišel v každém sáčku mix od tří různých výrobců - tentokrát ale hrozba ušlým ziskem, právním oddělením zabrala - naráz jako mávnutím kouzelného proutku přišly za necelý týden poměrně kvalitní zřejmě opravdu ještě původní Toshiby, nesly jejich logo a parametrově byly super. Naprosto stejné, jako mi přišlo 6 párů zeleno-černých orig Toshib A968/C2238 z ebay a jednoho zřejmě dosti velkého prodejce NOS zásob ze Singapuru.
Jenže to je už dávno a tak jsem byl nucen vyzkoušet i mnou původně zatracované ISC 2SA968B-Y/2SC2238B-Y a také 2SA1306-Y/2SC3298-Y.
Zatím drží - samozřejmě dostaly pohulit a vydržely - no tak uvidíme, jak dlouho.
Takže ono to s těmi 100MHz budiči nebude ASI zas tak zlé - do rozkmitu třeba 2SA1209/2SC2911 /150MHz, nebo se dají na ebay sehnat i videa 2SA1406/2SC3600/400MHz, pokud někdo o takové rychlíky stojí. A myslím, že 2SA1540/2SC3955 by tam šly splašit jako NOS také. Nepajcované rychlé MJL1302AG/3281AG se dají koupit, popř. přiobjednat v EZK, ale tuším, že mají podmínku tyčku od každé vodivosti, což je v případě TO264 25ks, takže asi nezbyde, než se s někým podělit, nebo riskovat v GESu, kde se už ale dost lidí v polovodičích spálilo.
Předek zesilovače už tak náročný na nějaké nesehnatelné osazení snad není a co se třeba týče elektronického a dálkového přepínání vstupů a hlasitosti, tose dá za cca 22 USD vyřešit kitem MV-06 z ebay, který jsem si koupil i já. No a pokud bude někdo chtít mít zesilovač skutečně i na oko krásný, tak u výhradního dovozce firmy Advance Acoustic se dají jako ND koupit náádherné ručkové VU-metry /spíše měřiče výkonu/ s poměrně slušnými balistickými vlastnostmi, jen je bohužel nutné podsvícení modrou 10cm/4W zářivkou s měničem, nebo spíše výkonnějším modrým LED páskem s co nejhustšími diodami /cca po centimetru/. Pak to vypadá fakt super.
Nějaké drobné ukázky jsem se poloúspěšně zkoušel vytvořit tady :
podsvícený normální 9W zářivkou typu PL s "nažloutlým", jakoby žárovkovým odstínem
zhasnuté - ty fleky na jinak hladké lesklé přední ploše jsou od blesku foťáku, v origu jsou ještě za mírně kouřovým sklem, zcela neviditelné
tohle nevypadá nijak impozantně, ale je to levné, citlivé, balistika slušná a dobře se to montuje, už ani nevím, kde jsem to na zkoušku koupil, tuším u Lhotského za pajdu
Někde bude ještě daleko větší výběr třeba "žlutých", pokud někdo modrou nesnáší, ale oba ty budíky z koncáku AA MAA-406 stály necelou tisícovku, na originálu jsou dominantou celého předního panelu - mrkněte na obrázky na netu