Ale to víš, že existuje taková aparatura. Teď se ovšem nabízí otázka, jestli je v domácím prostředí vůbec možné obdobnou aparaturu použít. Na takovém koncertě je průměrná hladina zvuku kolem 100dB, i v této hladině je ještě rozum ná dynamika a taky ten vjem zvuku z repráku s velkou vyzařovací plochou je taky o jiném pocitu než jen o uchu.
Ať máš doma sebelepší aparaturu tak to, co leze ze systému kde nejnižší bas přenáší smečka 21" EAV, střední basy je hromada 15" RS od Nexa a zbatek tahá 12ks S1210 od Nexa prostě doma nevyrobíš. Je ale domácí hifi poslech o tom, že chci věrně v obývánku varobit ve vzduchu to, co na koncertě open-air?
Asi ne...
Když nic, tak z hledisky ohledu na sousedy...
Ono to HiFi má svou podstatu trošku někde jinde. Dosáhnout co nejvěrnějšího zvuku, nejlépe ideálně shodného, jako má originální hlas či nástroj, orchestr.
Aplikovat HiFi na bigbít, kde velká část fílingu ze zvuku je založena na limitaci, zkreslení, a maximálním akustickém tlaku je trochu mimo.
Když si poslechnu klasický bicí, jen tak, na stage a pak si poslechnu co leze z PA a jak to profíci nazvučili, tak věř, že ty bubny na stage zní úplně jinak než z PA. Tomy dlouho doznívají, kopák je sušší a utlumenější.. Z PA je kopák šlupka která s posluchačem "zatřese".
Takže co je HiFi v případě rockového koncertu?
Pokud bych doma vytvořil stejnej pocit jak pred mnohodesítek kW silnou aparaturou, tak se mi začne loupat omítka zevnitř a na ulici na mně budou pořádat hon na čarodejnice.
No ale pokud si pustím Stamicovo kvarteto na HiFi aparátu, tak chci slyšet každou polohu smyčce, kdřdý hmat na hmatníku. A když si pustím Ardaševa, tak chci slyšet mistrovský klavír, ne nějakou zahuhlanou kouli čehosi... A myslím, že o tom je HiFi.
Prostě ten "tlak" na rockovým koncertě ti domáci HiFi neposkytne. A pouštět Stamicovo kvarteto na apec z bigbítu je prostě volovina.