No nevím jak ve vodách tuzingu, ale ve vodách zvuku není obvyklé doporučovat zabouchávání basovým reprákem bez ozvučnice (reprobedny)
1) prd to zní, páč membrána akorát víří vzduch - akustický zkrat mezi přední a zadní stranou - fakt to takhle nikdy basovat nebude
2) reprák jaxi od výroby počítá s tím, že bude vražen v nějaké pixli, která bude mít vhodné pro něj parametry (neplatí pro tlakové repro a piezzzza
On totiž basák bez ozvučnice se velice ochotně rozkmitá na výchylku, která mu fakt neudělá dobře s v pohodě tímhle postupem můžeš urvat jeho závěs.... Ale jestli stavíš viklafon, kde není důležitý, aby reprák prd hrál ale aby lítal půl metra nad koš, seš na dobrý cestě.
Tzn reprák vraz do ozvučnice nejlépe takové, kterou najdeš v doporučené aplikaci daného repráku (každej slušnější katalog ti u repráku napíše i vhodný vnotřní objem bedny). Pokud nemáš moc zkušeností, a vědomostí, moc nelaboruj, páč výsledek bude zhusta horší jak když se budeš řídit doporučením výrobce.
Nebo prostě opajcuj bednu, v které tenhle reprák chodí, tzn něčí odzkoušené a vyladěné řešení.
No a pokud chceš reprák použít k zabouchávání třeba hřebíků, volils zcela špatně, páč žádnej reprák pořádný kladivo nenahradí:-)
Nepíšeš parametry repráku, z kterejch by se dala bedna reálně spočítat. to co píšou tady .. vlastně tu nic nepíšou....
sem se dozvěděl že to je dicontinuet product v jakémsi í-šopu... a an emericky psanejch webech si nepočtu.
Cosik sem našel o ekvivalentním objemu subwoferu 62l - uzavřená ozvučnoce.
Tož udělej pixlu o vnitřním objéému jak píšou a uvidíš, nebo spíš uslyšíš (pokud si ho předchozím tejráním nenatrh..).
V autě je stejně prd splyšet - páč tam je bordel od motoru, od jízdy, rozptylují tě ostatí řidiči co se motaj v provozu, a na tuc tuc tuc je dobrý téměř všecko.
Dobrou muziku jí osobně poslouchám raděj v klidu domova, kdy nemusím řešit co za kokota přede mnou jede po dálnici 60.