V podstatě vůbec nijak. Jenom bych rád upozornil, že na takto exponovaná místa se ABSOLUTNĚ nehodí metaloxidové nebo metalové odpory, ale zásadně drátové odpory. Nemusí to být zrovna ty hovadské keramické kostky 9,5x9,5mm, dají se sehnat i drátové odpory velikosti přibližně tesláckých TR224, případně velmi kvalitní drátové odpory firmy Vitrohm typové řady 204, 206, případně i 208 které mají rozměr 6,4x6,4mm a délka je určena wattáží. Snášejí neuvěřitelné proudové nárazy, poznáte je podle toho, že jsou potištěny červeným potiskem, je tam výrazné logo VTM /Vitrohm/ , číslo typové řady a hodnota. Myslím, že jsem je zahlédl v GESu, upozorňuju jen na skutečnost, že kvalita se platí a u těchto odporů to vychází asi na 12č/ks.
Mrknul jsem se teď do GESu, šikovné drátové odpory na 2W mají označení
"2W DRAHT XXXX, případně velmi kvalitní Vitrohmy řady 208-8 mají označení
"5W AXIAL OR10-4K70, případně 3W Vitrohmy jsou označeny 206-6.
Doporučuju nešetřit a koupit kvalitní odpory, protože bílé čínské kostky se při proudových nárazech přepalují a následky to má téměř fatální.
Ty 5W Vitrohmy, kupované někdy kolem roku 1990 u Conrada mám nacpané v 2kW monoblocích pro subbasy, které s tranzistory 2N3773/2N6609 rovněž od Conrada v dotyčné diskotéce hrajou bez jakékoliv poruchy už od toho roku 1990. Tehdy jsem neměl nějaké moc potuchy o limitérech, tak jsem to vyřešil předřadným odporem a antisériově zapojenými zenerkami, přičemž jsem nastavil gain konce tak, aby se to "sešlo" zrovna v momentu, kdy začínaly chytat zenerky.Z praxe vím, že spousta výrobců to řešila tímto způsobem - ano, je to prasečina, nicméně vždy to zabránilo hlubokému přebuzení konců, které měli vždy na svědomí buď hostující DJs, nebo moderátoři z rádií, kteří si ve snaze zvýšit ego a popularitu chodili hrát do různých klubů. Logicky návštěvnost dobrá, protože některá jména z rádií prostě táhnou. Problém byl vždycky v tom, že pokud hostovali v klubu,kde aparát nebyl aspoň takto chráněný, konec akce se vždy nesl ve znamení šuškajících satelitů a nehrajících basů, protože oni ti rádioví moderátoři jsou zvyklí na Optimod
/procesor, hlídající kmitočtovou charakteristiku a optimální vybuzení koncového stupně vysílače, samozřejmě obsahuje velmi tvrdý limiter, takže moderátor si v rádiu může s klikama dělat co chce a pořád to bude hrát stejně/, jenže v klubech žádný optimod ani limitery nejsou a dokud nesvítí červené na indikátorech pultu, tak to ty hovada tlačí jak hluchej do dveří. Takový Petr Uhřík například dokáže během půlhodiny zničit basový konec Crown MA5000VZ, který mi následně přivezli opravit z diskotéky, kde jsem aparát neinstaloval já, ale jeden hňup, který ještě dnes o limitérech a kompresoreh nemá ani tušení. Oprava vyšla na strašné peníze, Crowny Macrotech nejsou zrovna jednoduché no a tak jsem tam aplikoval "zenerkový limitér" jako kdysi v začátcích a ono to kupodivu funguje, konce neodchází, subbasy taky ne, akorát odchází výškáče v satelitech Martin Audio, protože většina tam hrajících DJs jsou hluší jak dělostřelecké kobyly. Při příští výměně kmitaček asi zařadím žárovky a bude pokoj.