(upravil NNNTomas 13. 5. 2010 17:21)

Re: Plexi na světla

Na neturbovým benzínu bez mech. úprav není nic znát. Tak aby to stálo za to.
Lepší /"více oktanový"/ benzín asi nic nepřidá, ale motor /původně třeba na N95/ se většinou při akceleraci ztiší - testováno na Shell W-Power Racing smile, ale pěkně prodraží...

Někde byl test se třemi různými motorkami, každý měření 3x /právě kvůli toleranci brzdy/ a přidalo to řádově koně /snad do 5?/ na verzích bez ŘJ, když to řídila ŘJ tak to bylo skoro stejný...

(upravil BigDrobek 13. 5. 2010 22:28)

Re: Plexi na světla

NNNTomas ano máš pravdu přidalo to 5 koní na jedný motorce a na druhý to šlo 5 koní do záporu. Stejný test proběhl i s autama a nárust i ztráta výkonu byla plně v toleranci brzdy.
Milan, u 100 koňovýho motoru dva koně nemáš šanci poznat ikdybys to měl sebevíc v noze/ruce. Nejsou dobrý a ještě lepší svíce. Jsou jenom dobrý a špatný svíčky. Dobrá háže jiskru jak má a motor jede jak má, špatná háže jiskru občas nebo vůbec vlivem uchcání nebo nekvalitní keramiky nebo špatné vzdálenosti elektrot. Pak může bejt proraženej/zlomenej kábl někde ještě, ale to bejvá málokdy. Znám i spoustu okruhářů co na motorkách jezdí neiridiový a neplatinový svíčky a umí zajet daleko lepší časy než někteří iridiáři, takže ono to asi nebude jenom o materiálu svíček. Samozřejmě jsem tím chtěl jenom potvrdit že svíčka je buď dobrá nebo špatná. smile

To stejný s tím benzínem. Rozhodně to nemůže přidat už z fyzikální podstaty co se děje v motoru. Kdyby benzín N95 detonoval, tak to přidá, protože nedetonuje pokud obsluha není dementní tak N95+ výkon nemůže přidat. Je to subjektivní dojem a jak psáno vejš tak malej rozdíl nemůže bejt poznat. Do nějákých troufám si říct 3-5% navýšení výkonu je to maximálně subjektivní a i těch 5% bude asi na hranici rozeznání. 100 a 150 už pozná asi každej, ale 100 a 105.. To už záleží i na teplotě vzduchu, nadmořský výšce, počasí..

Re: Plexi na světla

BigDrobek napsal:

To už záleží i na teplotě vzduchu, nadmořský výšce, počasí..

Někdy je to sakra znát... Když jsem byl se starým Golfem(řízený karburátor) v Krkonoších, tak ta potvora nějak nejela, ale jak jsem sjel o několik stovek m níž, hned se jezdilo jedna báseň. Asi řídkej vzduch či co lol

Re: Plexi na světla

Holt, nemčúri asi nevedeli spraviť vysokohorskú úpravu tongue
Šikmáči to zvládi už v 83ťom.

Web

(upravil NNNTomas 14. 5. 2010 16:00)

Re: Plexi na světla

BigDrobek - jo to myslíme asi ten stejný test, jen jsem si to už přesně nepamatoval. :)Tudíž placebo efekt.

babakus - aha, a já myslel, že mám málo koní, že mi to jede do kopce pomalu, ale on s rostoucí nadm. výškou motoru dochází vzduch big_smile  Jinak, někde/v manuálu?, nebo jsem to viděl v testu?/ snad i píšou, že nad x000metrů nad mořem, se třeba sníží výkon o 15%. smile

(upravil Lukáš33 14. 5. 2010 16:15)

Re: Plexi na světla

Ach jo,kluk chtěl něco se světlama,a už je tady nesmyslnej chip tuning a turba.Jen vám něco řeknu.Tak jako moc nevin o audiu,tak toho dost vim o motorech a tuningu.Jen jsem to prolét očima a citace by dala zas na jednu stránku.
Sinclair:Tak ted je chvíle,co nebudeš rejt do mě ale já do tebe.Chceš mi říct,že posraná 1,3felina po posranym nesmyslným chiptuningu má 72KW na kolech?To je zajímavé stk,že tam maj i brzdu na měření výkonu.Předpokládám,že tam máš ještě jiné vačky,ojnice,písty,převodovku,chladič,vztřiky a dalších hafo věcí.

NNNTomas:Nojo,ale voturběnci se maj.

Re: Plexi na světla

Turba bych zakázal (akorát mě to pořád předjíždí). big_smile

(upravil Lukáš33 14. 5. 2010 17:02)

Re: Plexi na světla

(:D)

Re: Plexi na světla

NNNTomas: nemyslel jsem, že do kopce jede pomalu. I na rovné silnici to jelo tak nějak líně. Ale sjel jsem o nějakých 600m a byl znatelný rozdíl. Nevím čím to bylo, ale bylo to tak wink Upozorňuju, že to nebyl jenom můj pocit, ale i spolujezdec říkal, že to jede jinak.

Re: Plexi na světla

Nejsi sám,kdo to cítí.

Re: Plexi na světla

Nový auta maj něco jako váhu vzduchu a teoreticky by se s tím měla porvat, nicméně s míň vzduchem to prostě míň pojede. Na karburátorech je to znát hodně, protože tam nemá co korigovat vstřikovanou směs oproti normálnímu nastevení. smile

Re: Plexi na světla

Jo máš pravdu,je to váha vzduchu,ale ta jen určuje,kolik si motor bere vzduchu,aby řj. vyhodnotila na jak dlouho má otevřít vztřiky,aby byl správný poměr paliva vs. vzduchu.A tím pádem pokud je méně vzduch,že je řidčí,tak tam jde i míň paliva a auto míň jede.Znám ze zkušenosti.Výhodou je turbo,to pumpuje pořád dost vzduchu,ale není to zas taky tak dokonalé.Když ještě kolem války létaly letadla s atmosferickým motorem,tak to byl problém,s výškou ztrácely hodně hodně výkon,až do té doby co jeden týpek vynalezl turbodmychadlo,puvodně hlavně pro letadla.Sice jak říkam ta hranice výšky tam je,ale v letectvý to byla neskutečná výhoda oproti nepřeplňovanému,navíc i motor nemusí být tak velkej a tím i lehčí!

Re: Plexi na světla

Samozřejmě to je znát i u motorů s jednotkou, ale už to tam na málo vzduchu nerve pořád stejně směsi jako na hodně vzduchu. smile
Můj leteckej idol je corsair na letadlový lodě. Nádherný letadýlko..
Turbo je pěkná věc, ale v atmosférických motorech vidím taky kouzlo viz skoro všechny Mka od bmw. Slast pohledět a zajezdit. smile

Re: Plexi na světla

Jojo tam zas de o reakci motoru po sešlápnutí plynu.Mka jsou jedny z mých nej.Mel jsem čest drift v Mce 2006 upravenou na 400k.No comment

(upravil NNNTomas 16. 5. 2010 19:25)

Re: Plexi na světla

babakus: Máš pravdu, je to tak. Já to myslel tak nějak ze srandy smile Není vzduch, nebude benzín, není výkon.

Už nám začíná platit, že turbem už pomalu objem nahradíš. smile /neberte to doslova/

Re: Plexi na světla

Ale je to pravda,že nenahradíš.

Re: Plexi na světla

Nenahradíš - ale už dost se přiblížíš - kompresor s turbem - dobrá věcička smile do malejch aut ideál smile

Re: Plexi na světla

Lukáš33 je machr přes tuning a motory, ale něco jako snímač atmosférického tlaku, který bývá běžně v řídící jednotce motoru mu nic neříká. To je to čidlo, které se postará o to, aby auto ve vysoké nadmořské výšce nejelo na chudou směs (příklad zde u Fordu, kde je externí: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=bp . Váha vzduchu je k něčemu úplně jinému. Nejsem žádný odborník, jen dělám ve volném čase autoelektriku a vím dobře, co za čidla motor potřebuje. Tuningáře zajímají jen ochcávky s dobou vstřiku (ovlivněnou kolikrát takovým způsobem, že to propálí ventily či písty) a jiné nesmysly, ale základy jim většinou utíkají, nebo jen mají načtené moudra z internetu. Jinak peace v duši-chtěl jsem jen diskuzi doplnit, ne se hádat wink.