Ty nejlevnější Magnaty a Macy mají v rukou tunerů-soplů životnost přibližně měsíc, než to buď upečou, nebo v tom prostě něco střelí jako ve výše uvedeném případě. Odcházejí i zesilovače v instalacích umírněných majitelů, protože dotyčné zesilovače jsou sestaveny ze součástek, se kterými já bych ani nebastlil. Prakticky ani koncové tranzistory, ani měničové fety a koneckonců i tak obyčejné tranzistory, jako jsou 2SA1015/2SC1815 nejsou originály, jsou to jen přibližné kopie dělané v Číně, elektrolyty exotických značek nevyjímaje, stejně jako operační zesilovače.
Odcházejí v tom i takový blbosti, jako Zenerovy diody a podobně. Za časů Tesly nepamatuju, že bych narazil na vysloveně do zkratu probitý elektrolyt, u těchto čínských hajzlů je to dost běžný jev.
Když se člověk dívá na schémata těch autozesilovačů, tak být to osazeno slušným materiálem, bude to i velmi slušně hrát a mít životnost, přesahující životnost vozu. Ovšem s tímhle hajzlem, ze kterého je to sestaveno, se vůbec divím, že to funguje a leckdy přežije o tři měsíce záruční dobu...
Souvisí to s dnešním /a čínským/ trendem co nejlaciněji vyrobit a co nejdráž prodat. Když vezmu v potaz cenu zesilovače Magnat Rock 400, která byla tuším okolo 2.500Kč, tak mi vychází po odečtení všech marží, cla, dopravného a zisku výrobce cena všech součástek zesilovače tak na stokorunu...
V dnešní době vychází technicky a kvalitativně nejlíp řešení, kdy se zakoupí starší či porouchaný autozesilovač, přeosadí se slušným materiálem, koncové stupně se nastaví místo tvrdého Bčka do AB třídy s rozumným klidovým proudem a výsledek je naprosto jiná káva, než nový zesilovač daleko vyšší třídy, nebo renomovanější značky.
Už jsem tuhle proceduru dělal mockrát a ani nejstarší z takto repasovaných zesilovačů se mi nevrátil a všechny zatím pracují k plné spokojenosti majitelů. Navíc je možno při takovéto repasi udělat i úpravy, které výrobce sám z finančních důvodů udělat nemohl či nechtěl.