Téma: Výstup do mixpultu

Pánové ,můžete mi poradit ze které části nástrojového zesilovače ( basa ,kytara,atd. ) je vyveden výstup do mixpultu? Děkuji  za odpověď smile

Re: Výstup do mixpultu

Výstup "line out" bývá před koncovým zesilovačem, za efektovou smyčkou. Ale kytary se většinou snímají mikrofonem, pokud nejde o akustiku. "Line out" má význam u baskytary.

Re: Výstup do mixpultu

To je ale pak tento výstup ovlivňován hlasitostí aparátu , takže když si muzikant změní hlasitost aparátu během hraní , tak do mixu jde signál různé síly, kterou musí zvukař během koncertu korigovat, je to tak?

Re: Výstup do mixpultu

Kdysi jsem tady na webu psal o linkovém výstupu „Direct Out“, který používám u svých baskytarových zesilovačů. Abych nemusel znovu vypisovat, podívej se sem:
http://baskytara.com/wiki/Hybridn%C3%AD_hlavy_SVMbass

Neboj se, nic se ovlivňovat nebude. Výstup DI jde z výstupu korekcí před potenciometrem Volume přes odpor cca 100k.
Prostuduj si taky nějaká schémata orig. výrobců, na netu je toho volně dost…

Re: Výstup do mixpultu

Díky za trknutí smile udělám to jak píše Betaron.

Re: Výstup do mixpultu

Záleží na aparátu. Některé mají výstup před Master Volume, jiné až za ním. Mám Warwick a ten má výstup až za Master Volume, což může být pro někoho problém. Časté jsou také potíže s brumem, což může vyřešit DI box.

Re: Výstup do mixpultu

Některé aparáty mají u Line Outu přepínání Pre/Post, takže z linky může jít i zvuk bez ekvalizace a vlivu preamp volume či gainu.

Re: Výstup do mixpultu

Škoda, že to nejde udělat tak, aby zvukař mohl přes nějaký in/out dálkově ovládat hlasitost nástrojovýho aparátu.
Zvláště mladé, ambiciózní kapely mají ve zvyku vytavit svoje aparáty tak, že to čouhá z pódia a zvukař s tím nedokáže nic udělat, maximálně vytáhnout bicí a zpěv, což ale potom přináší problémy třeba s okolím nebo pořadateli, protože celková úroveň hluku je strašlivá. Někdy se s nimi ani nedá domluvit, neslyší ani na variantu "dám ti to do monitoru, co máš metr před sebou", prostě píčusové. Už mnohokrát jsem končil koncert s kytarovýma a basovýma klikama úplně dolů, protože to prostě nebylo potřeba, tak to tavili.
Naposled jsem podobnou situaci zažil při koncertu hip-rapové kapely H16, kdy jejich DJ ode mě dostal stereolinku a tavil to do ní tak, že nemít ho na klice s limitérem, tři rapery by nebylo slyšet ani jim rozumět. Přitom před začátkem jsme se kamarádsky dohodli, že monitor bude mít dostatečně nahlas a nemusí to hnát nahoru, že já si to srovnám sám. Po třetí skladbě už bylo všecko jinak...

Web