Téma: Výstup do mixpultu
Pánové ,můžete mi poradit ze které části nástrojového zesilovače ( basa ,kytara,atd. ) je vyveden výstup do mixpultu? Děkuji za odpověď
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výstup do mixpultu
Stránky: 1
Pánové ,můžete mi poradit ze které části nástrojového zesilovače ( basa ,kytara,atd. ) je vyveden výstup do mixpultu? Děkuji za odpověď
Výstup "line out" bývá před koncovým zesilovačem, za efektovou smyčkou. Ale kytary se většinou snímají mikrofonem, pokud nejde o akustiku. "Line out" má význam u baskytary.
To je ale pak tento výstup ovlivňován hlasitostí aparátu , takže když si muzikant změní hlasitost aparátu během hraní , tak do mixu jde signál různé síly, kterou musí zvukař během koncertu korigovat, je to tak?
Kdysi jsem tady na webu psal o linkovém výstupu „Direct Out“, který používám u svých baskytarových zesilovačů. Abych nemusel znovu vypisovat, podívej se sem:
http://baskytara.com/wiki/Hybridn%C3%AD_hlavy_SVMbass
Neboj se, nic se ovlivňovat nebude. Výstup DI jde z výstupu korekcí před potenciometrem Volume přes odpor cca 100k.
Prostuduj si taky nějaká schémata orig. výrobců, na netu je toho volně dost…
Díky za trknutí udělám to jak píše Betaron.
Záleží na aparátu. Některé mají výstup před Master Volume, jiné až za ním. Mám Warwick a ten má výstup až za Master Volume, což může být pro někoho problém. Časté jsou také potíže s brumem, což může vyřešit DI box.
Některé aparáty mají u Line Outu přepínání Pre/Post, takže z linky může jít i zvuk bez ekvalizace a vlivu preamp volume či gainu.
Škoda, že to nejde udělat tak, aby zvukař mohl přes nějaký in/out dálkově ovládat hlasitost nástrojovýho aparátu.
Zvláště mladé, ambiciózní kapely mají ve zvyku vytavit svoje aparáty tak, že to čouhá z pódia a zvukař s tím nedokáže nic udělat, maximálně vytáhnout bicí a zpěv, což ale potom přináší problémy třeba s okolím nebo pořadateli, protože celková úroveň hluku je strašlivá. Někdy se s nimi ani nedá domluvit, neslyší ani na variantu "dám ti to do monitoru, co máš metr před sebou", prostě píčusové. Už mnohokrát jsem končil koncert s kytarovýma a basovýma klikama úplně dolů, protože to prostě nebylo potřeba, tak to tavili.
Naposled jsem podobnou situaci zažil při koncertu hip-rapové kapely H16, kdy jejich DJ ode mě dostal stereolinku a tavil to do ní tak, že nemít ho na klice s limitérem, tři rapery by nebylo slyšet ani jim rozumět. Přitom před začátkem jsme se kamarádsky dohodli, že monitor bude mít dostatečně nahlas a nemusí to hnát nahoru, že já si to srovnám sám. Po třetí skladbě už bylo všecko jinak...
Stránky: 1
Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výstup do mixpultu