Téma: Mix

Pekný deň sa praje

Chcem vás popýtať o radu, názor, odporúčanie.

budem potrebovať v krátkom čase kúpiť nový mix, lebo tá malá Yamaha čo máme už nestačí. Na Prodance mi padli do očka Allen&Heath mixiky ale fakt ich nepoznám.

Konkrétne poškuľujem po ZED-22FX.

Alternatíva k tomu Mackie CFX20 MKII

čo by ste poradili? prípadne nejaká iná alternatíva s podobnými param.

DIK

Web

(upravil frantah 29. 1. 2010 1:40)

Re: Mix

Pult kupuješ jednou provždy, tak nešetři, v okamžiku nákupu už je to uzavřená kapitola, co chybí nebo je odrbané, to vadí při každém zvučení a je to k z losti.

A_H = spokojenost. Mám veterána GL2200-424, dnešní nástupce je GL2400. GL je řada vybavená na solidní práci. Pokud se vystačí se 16 mono vstupy, bez podskupin, tak prakticky ekvivalentem je rackový A_H WZ316:2DX, dá se namontovat do "holírny". Korekce na mono vstupech (2x param. střed) u GL a WZ jsou rozsahem totožné.

Je-li cena problém, tak ber aspoň ten ZED-22FX, ale pozor, má jen jeden param. střed. Alternativa je ještě A_H PA20, tam je na mono vstupech další pevný střed na 250Hz, což se hodí. Na výstupu PA20 jsou dva 4-pásmové parametrické EQ, dají se podle potřeby zařadit do L a R výstupu nebo do monitorů a to se vyplatí.

Hlavní přednosti A_H obecně: Fadery ALPS 100mm samostatně upevněné na panelu (dobré řešení pro servis) svislá montáž dps uvnitř pultu (opět lepší pro servis a odolnější řešení proti zatečení shora), vzhledem k ceně vždy lepší výbava než u jiných značek (individuelní zapínání +48V na vstupech)...

Re: Mix

Já jsem si loni pořídil Mackie CFX20-MkII, říkajíc si že víc jak 20tis. do toho nedám. Na mé občasné zvukaření mi vcelku vyhovuje, svou jistou klientelu mám stabilní smile, především jsem muzikant, sice mající soukromé PA 2x1200W, ale mnohem radějí hraji, než zvukařím.
Než jsem malého mackieho pořídil, do té doby jsem používal starou Teslu M16-4-4, kterou mám ovšem ve velmi dobrém stavu dodnes – všech cca 150ks MAA501 jsem dal pryč asi před deseti lety. U nového pultu CFX20-MkII mi chvíli trvalo než jsem si zvykl na parametrické korekce oproti M16-4-4. 32bit procesor je výborný, svižný v nastavení variací. Starého Lexikona MPX-100 už většinou ani nezapojuji, abych nemusel tahat moc krámů. Ten pult mi pro klubové hraní stačí, mohu jej mít vedle sebe u baskytarového aparátu a dá se to celkem zvládnout i z podia. Pokud hrajeme Open Air, na to je už jiná kategorie zvukařů, jdoucí mimo mé ambice smile

Re: Mix

Jak píše Betaron, já sem téš hlavne muzikant a ne zvukár. Potrebujem to presne na klubové akcie. Aktiv PA a k tomu normálny mix. Proste co najmenej krámov. Večšinu tiež zvučenie zo scény.

Mackie som si mal možnosť ošahať v akciji a bolo to OK ale ten A_H sa mi asi pozdáva viac.


Ak by ste mali ešte nejakú inú alternatývu sem s ňou.


DIK

Web

(upravil sinclair 10. 2. 2010 0:28)

Re: Mix

Při nákupu mixu platí takové zvláštní pravidlo, které říká, že určitě budete potřebovat o 30% víc vstupů, než jste doteďka používali. Nebo si klapkař usmyslí, že na ty jeho Yamahy a Rolandy by to chtělo aspoň dva stereofonní páry linek....a už to jede. Z původně dostačujících 20 vstupů je rázem 32, kromě toho ještě nějaké rezervní stereofonní linky na elektronické nástroje, nejmíň jednu stereofonní linku k bubeníkovi, který z nějakého média pouští samply a už jste v koncích. 
Před nákupem tak klíčové části, jako je mixkonzole je opravdu asi dobře si jako kapela sednout a zvážit svoje potřeby, pokud tedy mix chcete kupovat jako kapela. To totiž není úplně obvyklé, aby kapela vlastnila mix. Je potřeba spočítat maximální počet vstupů i s tím, že třeba před náma budou hostovat nějací  předskokani, mající také svoje speciální nároky. K tomu se připočítá cca 30% jako rezerva a je možno začít počítat linkové stereovstupy. Já jich mám v X-Fouru osm a někdy mi prdel cvaká jak kombinačky, kam co strčím. Elektronických nástrojů přibývá a logicky někam se zapojovat musí...Zase k tomu rezervu cca 20% pro všecky případy /třeba střídající DJ o pauzách/ a vyjde vám výsledná velikost mixu s tím, že máte rezervu i do budoucna.
Pak nejsou požadavky 32 mono, 8 stereo, 4 grupy, 4 returny z efektů a šest auxů apod. nijak přehnané.

Web

(upravil frantah 3. 2. 2010 9:15)

Re: Mix

Při nákupu je rozhodující, zda jsme kapela velikosti tříčtvrtečního Luneticu, kdy sedíme furt stejně, hrajeme to samé, hosty a DJ nebereme a nezvučíme, pult je furt na pódiu a ovládá ho během hraní většinou klávesák anebo platí co je uvedeno výše, t.j. počítáme s tím, že jsme osloveni pořadatelem, že přizvučíme i nějakou jejich vložku (ne always) - tanečky, cimbálku, pouštěče... eventuelně když už to vybavení máme, tak přizvučíme za nějaké všimné třeba lokální fesťáček začínajících kapel.

Pro příklad: Na Zvukařině řešil nedávno Pavel Šůlek ze Slovače taky pořízení nového mixu a po zvážení všech pro a proti pořídil rovnou GL2400-32. Sice jeho přítulka to nechápala (baba, no) "...nááá prečo že taký veľký a drahý...", ale Pavel hned po nějakém fesťáčku psal, že měl pult plně vytížený.

Re: Mix

Tak teraz máme taký micro mix yamaha MG12 4FX. Má to 6 mono a 2 stereo vstupi. A to je naozaj málo pôvodne sme to kúpili na karaoke tam to bolo OK, ale live je neco iné.


16 mono a 2 stereo by mali byť OK

2x gitara
basa
4-5x perkusie
3x spevy


takže je tam asi +-40% rezerva.


Určite by som kúpil nejakú 32-jku ale nem nato prachy.

Web

Re: Mix

Co tenhle: http://www.aukro.cz/item919547400_mixaz … kabel.html