Re: Slepý test 1
1.b 2.c 3.a . Mezi b a c neni moc velkej rozdil, je to znat trochu na vyskach a "a" je slysitelne nejhorsi.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Smetiště » Slepý test 1
1.b 2.c 3.a . Mezi b a c neni moc velkej rozdil, je to znat trochu na vyskach a "a" je slysitelne nejhorsi.
A ako keby bolo menej stereo
Je to všechno mono. Stereo taky bude.
Rozdily ktery slysim ja nejsou ani na urovni dojmu. Takze vlastne neslysim rozdil...posloucham na HD595
Onboard zvukovka a 555ky, neslysim ani prd.
Ale vim, ze nejsem netopyr. Jsem alergicky na urcite specificke finesy zvuku, ktere treba jinym nevadi, ale na tohle ne-e.
SoundMax a DPR50 (dve plastové reprobedne 50mm priemer ), tiež žiadny rozdiel .
Co je to za ptákovinu? Když už testy tak s pořádným rozlišení v Hi-Res .... Haha každý hraje jinak a všechny vcelku mizerně ale což od nejmenšího zla k nejhoršímu... hlavní chybu vidím v použití mono nahrávky tam se toho moc nepozná (pokud jde o šířku pásma a impulsní odezvy a vliv na subjektivní vnímání reprodukce).
Nějaký empirický testy jsem dělal kdysi tady tipuju na prohnání kompresi-dekompresi nějakým kodekem nebo jinou podobnou prasečinu... Jak říkám CD jako zdroj signálu je na tyhle hrátky nedostatečný (16/44,1) signál je už sám o sobě dost zmrvenej digitalizací (kdo nevěří ať se podívá na obdélník na osciloskopu při převodu).Ale dost keců o hovně tady to je:
na mý ušiska je to takhle nepodváděl jsem nijak jsem hluchej z pobytu mimo domov takže shovívavost Vašnostové:
C-B-A
áčko ostrý nekřáplý nepříjemný
béčko zapatlaný a slitý
céčko něco mezi tim v přímým srovnání asi nejmíň seroucí
a včíl se smějte prdi
Ono to bylo trochu narychlo, měl jsem jen potřebu se podělit, z radosti, že to funguje. Neberte to (zatím) moc vážně, dá se to udělat o dost líp a víc promyšleně. Bohužel na 16/44,1 jsem momentálně omezenej. Ale nehledejte problémy tam, kde nejsou.. nebo dejte vaší nej CD nahrávku.
Tohle byl jen pokus, jedna z těch ukázek má jen prvoplánově naordinovaný celopásmový (statický) zkreslení 2h na -20dB a 3h na -40dB. Tož tak. Tři jsou proto, aby se omezily vedlejší efekty toho zpracování -tj. ta třetí ukázka je tím prohnaná, ale bez zkreslení (tj. 24x upsampling a zpátky).
Klidně někdo sestavte spektrum harmonických (v rámci omezení - nedá se to nastavit úplně nezávisle, to jde jen pro 2. a 3.), já pak postnu dvě odpovídající nahrávky. Ono to má svý omezení, především reálný věci se úplně takhle nechovají (frekvenční závislost, aj.).
Neslysim sebemensi rozdil, prehravano na ASUS F5SL. Dawso vitej zpet -)
AhojTome! Jsem živej snad
Matbat:
Klidně ti poskytnu plnokrevnej Hi-res vzorek,ale vzhledem k velikosti by to chtělo spíš nějakou flashku a stavit se osobně... upínat se mi to vzhledem k velikosti moc nikam nechce
Jinak proč o tom píšu tímhle způsobem... přínos takovýhle hrátek může bejt nula ale taky i třeba nemusí, výrazně se to bude lišit dle aparátu a dle posluchače,ale z velkýho vzorku lidí se už dá udělat nějakej obrázek ... jednoduchý to rozhodně nebude protože je spousta věcí v audiu mezi nebem a zemí co někdy vůbec nekoleruje měření-parametry-subjektivní poslechovej dojem... a jindy třeba zas ano .... pikantní na tom je že se snažej něčeho dobrat a na nějaký věci a souvislosti přijít a jinší kapacity v oboru (teď tím nemyslím AES a podobný spíše teoretiky či akademiky)ale lidi opravdu produkující nějaký věci a neřekl bych že by byl nějakej významnej pokrok v poznání o čem to vlastně hlavně je ... i ty sebemenší poznatky a zkušenosti si každej jako svý top know-how střeží jako oko v hlavě...protože jsou v tom skovaný roky vlastního vývoje a experimentů a nekonečný prošlapávání slepejch uliček... proto je tenhle obor plnej různejch zaručenejch teorií a woodoo Nám obyč smrtelníkům nezbejvá než umět si vybrat ty správný informace a podepřít je vlastními experimenty a zkušenostmi.
Proto jako vždy pokládám důležitou otázku:
Co je cílem tohodle testu? Otestit hlušce třema identickejma nahrávkama nachytat je že slyšej co slyšet bejt nemůže? Nebo otestit rozlišení aparátu a ušisek místního osazenstva? nebo nějaká technická záležitost spočívající v koleraci změny původního signálu a upravenýho nějakým způsobem?
PS:
Podotýkám že jsem několikrát absoloval slepý testy a narovinu říkám že pokud jsou krátkodobý jsou k ničemu.... daleko více napoví delší porovnávání v průběhu nějaký delší doby,aby se vyloučil vliv momentálního rozpoložení a unáhlenejch závěrů pod tlakem typu... "nechci bejt za vola že nic neslyšim tak raději něco plácnu" je to ošemetná věc a soustředěnej poslech je možnej jen na aparátu kterej člověk důvěrně zná... pak lze hovořit o lepší/horší ... rozdíly jsou v přímým srovnání překvapivě malý.
Nepoznal som velký rozdiel, natož a má výšky tlmené, b a c sa mi zdali rovnaké, počúval som na uzavretých slúchatkách Sony MDR V700. Ten rozdiel je ozaj minimálny, ak tam vôbec je.
Tak jsem to taky zkusil, neznačková zvukovka a bedýnky Logitech S-100. Poslech sem si to několikrát a neslyším žádný rozdíl, buď sem hluchej, ale spíš to přičítám tý "aparatuře" že to všechno zní stejně.
Významný pokroky tu nepochybně jsou a lidi, který za nima stojí rozhodně nejsou žádný (ryzí) akademici. Ani si to nenechávají pro sebe, naopak je pro ně docela těžký přimět - byť na základě předkládaných faktů, tj. výsledků reálných experimentů - ostatní k tomu, aby výsledky jejich úsilí vůbec vzali na vědomí.
Mým cílem původně bylo aspoň zhruba nasimulovat zkreslení, jaké produkují reproduktory (tj. nízké "stupně" nelinearity), a ukázat, že to opravdu slyšet není. Ten první pokus nebyl ještě míněn příliš vážně, jak jsem už napsal. Teď se jednalo o THD cca 10% (tvořené jen druhou a třetí harmonickou), takže rozhodně ty ukázky nebyly stejný (z pohledu technika). Můžu sem dát sinovej signál prohnanej tím samým algoritmem, jestli mi nevěříte
Zkusím nastavit úrovně zkreslení takový, jaký mají (řádově) hi-fi repráky (už vím, jak udělat i frekvenční závislost, což ale pro první přiblížení snad není až tak podstatný). A v případě, že tu významná část lidí pozná rozdíl, pošlu výsledky E. Geddesovi - jistě je rád okomentuje, je velice vstřícnej jakýmkoliv faktickým věcem, i na téhle "naší" úrovni.
Ja počujem prd. Všetko rovnaké
Tak jestli tohle bylo 10% "přírodního" THD, tak to teda nevycházím z údivu. Ačkoliv s ohledem na to, k čemu vlastně uši mají sloužit to zase tak překvapivé není. Každopádně je to zajímavé a těším se na další testovací nášup.
Asi bych to neměl říkat, než to bude všechno, ale pro zvědavé:
C=zkreslené
A=cíleně nezkreslené, ale prohnané stejným processingem (jako vedlejší efekt oříznutí nejvyšších frekvencí - pak dám sinus a whitenoise, na kterých bude trochu vidět, co se děje)
B=původní grab z CD, pouze mix kanálů na mono, vstupní data pro A, C
Čili všichni, kdo preferovali C, preferovali zkreslení nízkou harmonickou, v tomhle konkrétním případě. S tím nic nenaděláte, to je prostě fakt
(Napsal jsem vlastně výše, že C to není ...měl jsem to v tu chvíli popletený, protože jsem to těsně před publikací přeházel. DC offset měl být korigován, nebyl, nekontroloval jsem.)
Tak co, repete? Dejte ukázku, 16/44.1. Tentokrát už to bude stereo.
Přemýšlím jen nad tím rozdílem mezi A a B. Opravdu to ten výpočet tak degraduje? - aby se pak tím zkreslením jen nepřebíjelo něco, co je potřeba "zamaskovat".
Takto to vypadá pro sinus, plný digitální rozsah:
signál po průchodu "naprázdno":
Bílý šum po průchodu naprázdno (pozor, lineární měřítko frekvence):
V jakém softu je dělaná ta frekvenční analýza?
To je Cool Edit, ale jinak v tom nedělám, proč, je něco špatně?
Ne, jenom mě to zajímalo. Dík.
MaBat ako návrh dávam Moby-Porcelain
Inak s predošlou ukážkou som sa niak celkom aj v poradí trafil, ale pri bežnom posluchu by som rozdiel určite nespoznal
Audioweb.cz » Smetiště » Slepý test 1