Téma: šum

Postavil jsem si aktivní korekční zesilovač s ne5532 a stašně mi to šumí. Co s tim poradte

http://s4.postimg.cc/l4byr9ol5/4080_l.jpg

(upravil mckvak 30. 12. 2009 20:02)

Re: šum

Tak tohle mi neuvěříte. Omysle jsem zkratoval ne5532, když jsem je vyndal z patice a následně posadil zpět do patice ovšem naopak. Minutu jsem je nechal nevědomky zkratovávat. Když jsem to zjistil a dal je následně správně, tak neschořely jak jsem zezačátku myslel ale normálně hrajou a následně přestal zesilovaš brumit:) .

Re: šum

Tak napřed šuměl a pak přestal brumit? Gratuluju, je to na dobré cestě smile

Re: šum

Podobnou větu už jsem na fóru četl několikrát a vždy jsem přemýšlel o co jde, takže se už konečně zeptám:
"Máš na mysli -neschořely- jako že neonemocněly, nebo jsi chtěl říct -neshořely- jako že se nespálily?"

Re: šum

Neschořeli tím myslím, že jsou vpořádku

Re: šum

mckvak: vím, že jsme na technicky zaměřeném fóru, ale snad bys měl psát raději anglicky než tu češtinu takhle prznit roll

(upravil mckvak 31. 12. 2009 14:02)

Re: šum

pro Bikroffa : So I have another problem with preamplifier. Someone gave advice for me that to corection preamp. si better use roll film capacitor then ceramic capacitor. What is better for correction preamplifier? Scheme is in first rate in this discusion.

Pro ostatní : Mám další otázku na předzesilovač. Někdo mi poradil  abych používal sviktové kondenzátory v korekčním předzesilovači než keramické. Co je pro korekční předzesil. lepší? Schéma je v prvním příspěvku téhle diskuze.

(upravil frantah 31. 12. 2009 15:05)

Re: šum

Přednostně svitky. Ve vyšších hodnotách kapacity se musí u keramiky sáhnout k "horším", tepelně méně stabilním mhotám, aby se dosáhlo přijatelných mechanických rozměrů kondíku. Větší permitivita materiálu dielektrika je vykoupena horší stabilitou, něco za něco... Pokud jsou kapacity malé, řádově do stovek pF a keramika je z hmoty NPO neboli též COG, lze to použít bez obav i v korekcích.

Ke schématu: 
Ten levý a pravý doraz u výšek máš nesymetricky proč? Jednou 1K8, podruhé 680R. Co těch 100pF v korektoru výšek u C1 a C8, není tam nějaká chyba, nemá tam být třeba 1n0? R2 a R2a můžeš přemostit keramikou 22pF tím se nic nepokazí.

(upravil Birkoff 31. 12. 2009 15:37)

Re: šum

smile Dobré. Nicméně věta "Někdo mi poradil  abych používal sviktové kondenzátory v korekčním předzesilovači než keramické." je po jazykové stránce opět blbě, v angličtině kupodivu dobře (až na překlep - ale to je OK). Ale nechme toho - je to Tvoje vizitka.
V korekčních obvodech se zpravidla používají fóliové (svitkové) kondenzátory, protože mají kromě časové a tepelné stálosti i lepší elektrické vlastnosti. Výjimkou jsou aplikace, kde by vadila jejich prazitní indukčnost (svitek = cívka).

EDIT: frantah byl rychlejší. Též mi připadají hodnoty R a C ve "výškové sekci" trošku podivné, s tím 100pF bude účinek korekcí znatelný na horním konci akustického pásma (pokud vůbec bude znatelný), podobně nízké hodnoty jsem viděl u jednoho starého mixpultu Studiomaster ve výstupní šavli. Pokud to není záměr, souhlas s doporučením frantah (zdravím do Vracova, moc dobrá vína tam máte smile )

Re: šum

Při navrhování mi tam vznikla chyba, kondenzátor 100p je ve skutečnosti 1n. Jinak ty odpory, kde v jedné větvy jsou 1k8 a v druhé 680 jsou skutečně tak použity. Při při prohazování odporů při návrhu na nepájivem poli mi vyšly při téhlé kombinaci zesílení a útlum 20dB. Jinak díky za info o těch kondenzátorech.

Re: šum

Birkoff: Bé-Té-Wé, já na to víno zrovna moc nejsem:-)) Ale když už, přednostně červené, nejlépe od spolužáka z jeho sklepa. Žádná sladká břečka, pěkně suché, výrazné. Jak že se to u nás dělí podle kvality? Asi takto: 1) Dá sa pit. 2) Dá sa svařit. 3) Dá sa Pražákom! smile)

Re: šum

Tak, tak lol