Téma: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru
Zdravim panove, o tomto problemu bylo už hodne napsano, několik dní jsem tento problem řešil, problem se mi na 98% podarilo vyresit kvalitnejsimi cinchovymi spoji v signalove ceste.. presto se mi vyskytlo nekolik otazek.
Predem se omlouvam, páč pro nekoho to budou otazky typu "lama"..
1. Do dneska jsem si myslel, že napájecí gnd a signalove gnd jsou spojeny..
U radia jsem zkousel tento fakt overit, odpor mezi kostrou radia a gnd signalu RCA se pohybuje v desetinach ohmu-> to moji domnenku potvrzuje.
to same jsem zkousel i u zesilovače rodek, odpor mezi napajecim gnd a signalovym je skoro 100 ohmu,
to same jsme zkousel u zesilovače magnat, odpor mezi stejnymi čatsmi je cca 60 ohmu..
Otazka je, čím to, že gnd u zesilovačů nemají stejný potencial?
2. Nekde jsem četl, že rušení typu bzučení alternatoru zpusobuje to, že zem zesilovače a zem radia ma jiny potencial. Jak je to možné, když jsou obě gnd pripojene na stejnou kastli auta?
3. ma nejaký vliv na bzučení alternatoru ten fakt, že je na jeden stereo rca vystup napojen jeden čtyřkanal a jeden dvoukanal? čili, že je stereo signal rozdělen na 6 cinchů? zjistil jsem totiž, že když odpojím jeden zesilovač, u druhého bzučení alternatoru na 100% zmizí..
mozna si jeste na neco vzpomenu.. nikdy jsem bzuceni v repro neresil, páč se mi dosud vyhýbalo..
Zkuste prosim odpovedet alespon na neco, popripade sdelte svoje dojmy pri odstranovani tohoto problemu..
Na audiowebu jedno takoveto tema je, ale tam se resi bzučení prevazne bzučení u tda 3886..
Díky moc za postřehy!!