Téma: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Zdravim panove, o tomto problemu bylo už hodne napsano, několik dní jsem tento problem řešil, problem se mi na 98% podarilo vyresit kvalitnejsimi cinchovymi spoji v signalove ceste.. presto se mi vyskytlo nekolik otazek.
Predem se omlouvam, páč pro nekoho to budou otazky typu "lama"..

1. Do dneska jsem si myslel, že napájecí gnd a signalove gnd jsou spojeny..

U radia jsem zkousel tento fakt overit, odpor mezi kostrou radia a gnd signalu RCA se pohybuje v desetinach ohmu-> to moji domnenku potvrzuje.

to same jsem zkousel i u zesilovače rodek, odpor mezi napajecim gnd a signalovym je skoro 100 ohmu,
to same jsme zkousel u zesilovače magnat, odpor mezi stejnymi čatsmi je cca 60 ohmu..

Otazka je, čím to, že gnd u zesilovačů nemají stejný potencial?

2. Nekde jsem četl, že rušení typu bzučení alternatoru zpusobuje to, že zem zesilovače a zem radia ma jiny potencial. Jak je to možné, když jsou obě gnd pripojene na stejnou kastli auta?

3. ma nejaký vliv na bzučení alternatoru ten fakt, že je na jeden stereo rca vystup napojen jeden čtyřkanal a jeden dvoukanal? čili, že je stereo signal rozdělen na 6 cinchů? zjistil jsem totiž, že když odpojím jeden zesilovač, u druhého bzučení alternatoru na 100% zmizí..




mozna si jeste na neco vzpomenu..  nikdy jsem bzuceni v repro neresil, páč se mi dosud vyhýbalo..
Zkuste prosim odpovedet alespon na neco, popripade sdelte svoje dojmy pri odstranovani tohoto problemu..
Na audiowebu jedno takoveto tema je, ale tam se resi bzučení prevazne bzučení u tda 3886..
Díky moc za postřehy!!

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Ja neviem ako to robíte, ale mne nikdy nič nebzučalo... Mám dva zosíky, rodvojku z jedného RCA a všetko je OK.
Jediná vec, čo som postrehol, keď mi to začalo z ničoho nič bzučať, tak som mal vyhrkaný cinč, stlačil som ho, a všetko je OK... (obyčajné cinče a tienená dvojlinka...)

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

mě v zivote taky nic nebzučelo a to jsem kamošum par instalaci delal..  vcera jsem dodelaval svoje ozvučení a s timhle jsem se setkal..

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Spominal som to uz v jednej teme, ale napisem to aj tu.
Mne bzucalo radio v R. Thalia, aj nejaky Panasonic, aj jedno znacky Rockstar, odkedy mam Clarion DXZ788RUSB so 6V vystupmi na zosilnovac, bzucanie uplne zmizlo, nic som neprerabal, len som vymenil radio. (+) na zosik mam priamo od baterky, (-) na zosik mam na kostre v kufri, signalove kable mam tienenu dvojlinku, tu tenucku s plastovymi cinchami. smile

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Napájení natáhnout přímo od baterie (vodíčem cca 2,5 mm2), je to gigantický kondenzátor. Opravdu kvalitně ukostřit, ne na kus rezavýho plechu s barvou..
Samo, že do cesty u baterie vložit pojistku! Možná, zkusit propojit samostatným vodičem i napájecí země (ne krabice, ten odpor tam je schválně!), stínění potom ale připojit akorát u zesilovače, jinak se utvoří smyčka. Pokud nic nepomůže, spolehlivě pomůže filtrační tlumivka (několik mH na EI jádru s mezerou) a kvalitní (nízkoimpendanční) kondenzátor několik mF do cesty pro napájení rádia. Rušení a odrušování je věda. Kdysi, v 80tých letech o tom vyšla celá modrá příloha AR.

Web

(upravil Milan 27. 7. 2009 20:59)

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

1) nevim
2) dost často pomůže, když tyto země propojíš dalším vodičem mezi sebou.
3) a tady sis odpověděl sám. ano má. tady většinou byvá problém. Většina těch rozboček to na sebe balí. Ve většině případů bzučení zmizí az s odstraněním těchhle Y. Nebo jedině pořádný, ale to si rovnou můzes koupit rozumný radio místo toho co máš

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

moze pomoct galvanicke oddelenie signalov.. najlepsie cez linkove transformatori..
vydel som nejake vyrobky od kaliber, ale to by trebalo vyskusat...
drahe to nie je..

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

diky chlapi za nazory!  jeste zkusím poradne ukostrit radio, pokud by bzuceni zpusobovala zemní smyčka, mohlo by se to vylepšit. Propojení obou zemí < jak radia tak zesilovače> me taky napadlo, každopadne jeste vyzkoušim..

Ted me napadla takova teorie, co muže zpusobovat náhlé utlumení brumu jednoho zesilovače, když se odpojí druhý..-> každý zesilovač má mezi signalovou zemí a napájecí zemí určitý odpor < řekl bych pro zmensení vlivu zemní smyčky> , při zapojení pouze jednoho zesilovače je mezi signalovou zemí a napájecí pouze jeden odpor. Pri zapojení druheho zesilovače se k tomuto odporu připojí paralelně druhý odpor-> celkový odpor menší-> silnější zemní smyčka..

jo a jak to je presně se stíněnými kabely?  jaké všechny vrstvy vodičů obsahují?  myslel jsem si , že je uvnitř drátek coby plus a stínění že je připojeno na minus..  danda píše, že stínění mit zapojený jen u zesilovače, což by znamenalo, že do zesilovače pujde pouze plus..
jak to tedy je? diky

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Hlavně taky můžu ze své prae říct, že odrušit některé druhy, převážně levnějších lowendu je snad i nemožné odrušit. Dost se to taky o kabeláži. Ideál je 3x stíněnej kabel, kterej jde mimo el. svazky ve voze. Co máš za kabely a za zesy?

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

radio mam cca 4 roky starou zakladní třidu od panasonicu < cd, mp3> , zesilovače: magnat něco jako classic 360, rodek 2100. kabely jsem měl nějaký stíněný z tipy< takovy klasický zalitý v modrym plastu> , ted jsem je nahradil uplně obyčejnejma < takový jen ty dvoulinky> -> je to uplne stejný. Jinak z techto signalu  mam tedy signal vedený do2 rozboček< lowend z elektra> , takže ted je signal rozčtyčen-> jeden pár vede k zesilovači rodek stinenym kabelem noname  , na zbylé dva cinche je zapojen tentýž kabel a vede ke čtyrkanalu, kde je rozčtyčen pomocí kabelových rozdvojek z tipy.  < je to trochu guláš, ale pri teto kombinaci to nejmin vrčí, .. nejvic to vrčelo, když jsme mel misto kabelových rozdvojek rozdvojky z elektra> .. jinak signalovy kabely tažený napravo, signalovy nalevo.. 

jak vypadá 3*stinenej kabel? když by se to vzalo odprostred vodiče -> signalovy plus, izolace, 1. stínění, izolace, 2. stineni, izolace, 3 stineni, izolace? takhle?

(upravil Milan 1. 8. 2009 20:38)

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

No vidiš a odpověděl sis sám. šetřís na nespravnym místě. Magnat Clasic 360 je něco naprosto hroznýho. Jak zvukově tak na instalaci. Tohle odrušit je v určitějch instalacích takřka nemožný. A ty signály.... s tim ti to bude pískat vždycky. Takováhle instalace (osobně si myslim, že instalace by se tomu říkat ani nemělo) bude vždycky velkej problém. Aby tohle bylo bez interferencí budou tě kabely stát zhruba tolik cos dal za ten "zesilovač" a tolik práce, že se to vzhledm k tomu, jak to hraje fakt nevyplatí. Prodej to. Kup si slušnej 4k asponna urovni toho rodeka a hlavne slušný kabely. Tohle je ztracenej čas.

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

víš, aby jsi pochopil moji situaci, nechtel jsem za ozvučení vyhodit majlant, proste jen mírný upgrade oproti stavajicimu ozvučení. Zesilovač je konkretne magnat classic 4000.Myslel jsem si, že bude oproti radiu kvalitativně uplně jinde-> taky že je a myslem si, že za 1100kč si asi nemůžu víc přát. Auto mam pres tyden zaparkovany v centru jednoho mesta, tak jsem volil instalaci, ktera nebude někomu dráždit oči. A kdyby se už nahodou  nekdo do auta podival, tak aby neukradl komponenty za statisíce..

Ja se v dnešni nabidce kabelů ztracim, mužes mi prosím nahodit nějakej link s kabelama, co už by staly za to?
A jak je to s tim stiněnim? < viz otazka z myho predchoziho prizpevku> diky

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Co se "lepsich" kabelu tyce, jsem v tomhle dost skepticky. Ruseni od altiku co mam zkusenost jde jinudy a ne indukci do signalovych kabelu. Uz i tappaja sveho casu rikal, ze "to musi ject na zvnokovej drat", a ja se musim s nim v tomhle ztotoznit. Stineni ma sve opodstatneni u signalovych kabelu, to je bez debaty, ale moje zkusenost je t akova, ze pokud tam je nejake silne zaruseni pri zakladnim autohifi signalovem kabelu, tak ani HE kabl tomu nepomuze.
Jak rekl muj predrecnik, zaklad je v odbych komponentech, hlavne v zesilovaci.

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

ty kabely pomuzou, spasa to neni, ale tuinstalaci na zvonkovej drat bez interferenci bych docela chtěl vidět. Ten zesilovač je velkej problém

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Milane nežvaň blbě.
Autorádia mají na linkových výstupech výstupní impedanci jen několik desítek, nezřídka jednotek ohmů, takže to v praxi skutečně bez problémů a bez rušení hraje i na zvonkovej drát a to bez GND, ta stačí, když jde po kastli. Uvnitř zesilovače je totiž RC člen, který spojuje GND napájení s GND vlastních zesilovačů za měničem, odpor toho paralelního RC členu má okolo 100ohm, výjimečně více. Je-li přerušený či spálený, dělá to přesně to, co popisuje člověk hned v prvním příspěvku, je slyšet pískání alternátoru, prskání motoru stěračů apod.
Když o tom víš hovno, nepleť se do diskuse.
A Classic 360 vůbec není špatnej zesilovač, je to jeden z posledních poctivců, co se jen tak neposerou nebo nerozsypou.

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

sinclaire, diky za cenné info..  Jak by jsi sinclaire prosimte vysvetlil jev, který jsem také popisoval-> tj, že když mam zapojené oba zesy, tak všechna repro pískají, když zapojim pouze jeden, jakýkoli, tak pískání zmizí.....

(upravil sinclair 7. 8. 2009 8:54)

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Skrusi, to Ti přesně neřeknu, dokud nebudu mít možnost si to osahat a oměřit. Odrušování je fakt taková duchařina, kolikrát člověk čumí, jaká píčovina pomůže...Na 90% bude ale jádro problému v zemích /GND/ signálového kabelu.

Web

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

Co myslis tim " problem" ? myslis tim nejakou zemní smyčku, která putuje pres signalevou zem? či špatné doteky v RCA rozdvojkach? .. je až paradoxní, že má minulá instalace ve staré šáde 105 , tahaná nejlevnejsimi kabely všude kudy se dalo, měla zvuk naprosto brilantní < tedy co se týče brumu:)>  ..

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

sinclair: Mozna tomu nerozumim teoreticky, ale parkrat sem byl nucenej tenhle .... instalovat, takže vim o co jde. Pokud se tohle povede nekomu odrusit se zvonkovym dratem, sklaním se pred jeho umem.

Web

(upravil Supafly666 10. 8. 2009 11:41)

Re: Odrušení audiosystemu v aute proti brumu z alternatoru

ked som kedysi riesil svoju prvu instalaciu do auta (opel corsa D), mal som podobny problem s rusenim od alternatora. Skusali sme vsetko mozne...tahat signaly vzduchom mimo auto...napojit radio priamo na baterku...skusali sme ine radio...iny zosilovac, ale nic nepomahalo. Kostra bola urobena precizne, napajaci kabel 35qmm, reprokable kvalitne overene Neotech Sounstream 2x3qmm. Signalovy kabel bol Proel s pouzitymi kvalitnymi masivnymi pozlatenymi koncami, zem bola pripojena pri radiu, skusali sme aj opacne od zosilovaca, ale nic nepomahalo. Nahodili sme kvantum vseliakych viac aj menej kvalitnych signalov, ale ziadna zmena. Nakoniec som vyskusal, poctivu staru navyssiu triedu signalov od MONSTER pre autohifi a rusenie sa uplne stratilo....takze na kvalite kablov nieco bude...