Re: Vyhybka ARN 188/05 a DT25n
ok..tak teraz ulozit tie .pir subory a simulovat?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Návrh, měření, software » Vyhybka ARN 188/05 a DT25n
ok..tak teraz ulozit tie .pir subory a simulovat?
Teraz to proměřit horizonálně (jestli chceš i vertikálně) a optimalizovat výhybku pro vyrovnaný všechny ty charky najednou
ako to mam kuladat ??? kazde meranie osobitne ako pir subor ? bude stacit ak urobim horizontalne meranie na trebars 0, 22,5 a 45 stupnov a vertikal na 0, 10, 20 stupnov..cca
Myslím, že tohle všechno už tu dřív padlo a musíš si jen vybrat "názorovou školu", která je Ti bližší
Poukládej to všechno jako .pir, z toho si pak můžeš kdykoliv vyexportovat cokoliv. Jestli máš čas, naměř toho co nejvíc, když už to děláš. Použít můžeš pak vždycky jen něco, ale budeš to mít. Nejlepší samozřejmě je měřit a průběžně si to rovnou exportovat (.FRD).
Jen bacha při generování těch fr.char. a exportování .FRD souborů, abys nechtěně nehýbnul s oknem.
PS. Někdo znalý by nám mohl ještě říct, co jsou ty "záchvěvy" před vlastním impulsem. Přiznám se, že to nevím.
MAbat ty vydrbaný drzý fracek! Za kokota si tu v prvom rade ty! Ak nevieš zmerať fázu a nevieš správne vyhodnotiť impulz a dávaš to najavo celému fóru, http://audioweb.cz/viewtopic.php?id=8294 tak ti je celé tvoje mudrovanie na chuja ako ostatne všetky tvoje premúdrelé kecy. Strč sa natrvalo do kozinca (u nás sa tak hovorí koziemu hovnu) a tam zostaň na večné časy. Howgh.
P.S. Frisko, nie je problém povedať ti všetko detailne, chcem aby si na to prišiel sám ...
Kolik jsi pochopil z toho příspěvku, na který odkazuješ? Moc ne, což. Už mě to nepřekvapuje.
Jinak Kozinec se říká kozímu hovnu hádám i tady. Ale používat to jako nástroj "diskuze" může opravdu jen dokonalý kokot Kdybys nám radši řek, co jsou ty "předimpulsy", jsou tam skoro vždycky, a protože elektronice nerozumím, netuším, odkud se tam berou.
Mimochodem, pořád trváš na tom, že Frisko bude mít impuls vejškáče i basáku na "300 vzorke"?
Vyridte si to jinde.
Pouze se snažím poradit Friskovi.
godz by měl aspoň vysvětlit, v čem je přínos dual-gate měření oproti spatial average při měření toho, co se dá přibližně nazvat výkonovou charakteristikou (znalí prominou) a vysvětlit, proč by měly různý impulsy při dvoukanálovým měření vycházet do stejnýho místa. O nic jiného mi nejde, nemám nejmenší potřebu z nej dělat bezdůvodně debila.
Dočkáme se toho od něj, krom odkazu na manuál s tím, že je to tam "všecho popsané, jen si třeba všimnout" a že "kdo je trpělivý, a všechno přijde"?
Chlapci, bud kecajte k danej teme, alebo nepiste vobec, velmi mi to nepomaha. Inak uz to mam pomerane 2kanalovo aj vertikalne aj horizontalne, uz len simulovat. Kto by mi s tym vedel helpnut ? mozem zaslat subory dik
Napiš godzovi.
to myslis vazne ?
Posli to (všechny .PIR)
Ale hrát si s tím můžeš teď už sám.. Teď už to není na chvíli, chce to čas, a bude dobrý to zároveň poslouchat.
Začni s tím, co jsi měl, dyť to nevypadalo špatně (bez těch RLC členů).
Nebo to někam nahraj, ať si to může stahnou kdokoliv si s tím bude chtít pohrát. Můžeš vyhlásit soutěž
dobry napad... kto sa s tym chce pohrat tak subor je na odkaze:
http://leteckaposta.cz/474360554
MAbat už som nechcel s tebou komunikovať, ale odpoviem ti k tomu 300 vzorku. Zapni si teda kábel z výstupu priamo do vstupu a nahraj si impulz. Potom uvidíš kde sa nachádza. Pokiaľ máš na časovej osi pri meraní mikrofónom reálny časový posun čomu zodpovedá - len dobe potrebnej na to aby zvuková vlna dorazila z meniča do mikrofónu, pri jednom metri cca 2,906 ms. Preto je 300-tá vzorka referenčná a keby si naozaj čítal pozorne manuál tak by si sa to dočítal. Samozrejme nestačí len čítať manuál, ale je treba aj trochu uvažovať. Mimoriadne dôležité je správne nastaviť začiatok okna, veľkosť FFT (pri obmedzenej dľžke okna to nie je taký problém) a parametre pre výpočet fázy (oneskorenie). Necítim potrebu ti oznamovať ako to meriam a ako si overujem správnosť merania a určenia akustických stredov meničov. Ak totiž tieto nemáš správne určené a máš aj zle zmeranú fázu, simulačný program pracuje so zlými číslami a výsledok simulácie sa výrazne líši od skutočnosti. On sa líši aj tak, ale pri správnom meraní nie sú rozdiely priepastné. A v mojich príspevkoch ani nejde tak o to aby som tebe niečo dokazoval. Skôr ma serie to, že friskovi tlačíš do hlavy kaleráby a podľa tebou doporučených dispozícií na meranie mu simulácia nikdy poriadne nevyjde! Áno, môže si to potom opraviť pri meraní bedne, ale celé je to na hovno keďže simulácia je omnoho rýchlejšia a hlavne lacnejšia (súčiastky do výhybiek nie sú zadarmo!). Načo sú mu potom horizontálne a vertikálne smerovky keď základ má zle!? A okrem toho v LSPCade je možné simulovať aj smerové charakteristiky (tiež nie úplne presne) ale na zistenie fatálnych chýb to stačí. A ešte k tomu meraniu dual gate FR. Keď som na predchádzajúcich stranách hovoril o tom že LSPLab má adaptívne okno a že to považujem za jeho výhodu myslel som to vážne. ARTA túto funkciu nemá a nahradzuje ju Dual gate FR. Jedná sa o spojenie a spriemerovanie dvoch okien do jednej charky, ale problém nie je v tom. Ja som len spochybnil tvoje doporučenie merať to jedným dlhým oknom, pretože som si to prakticky overoval meraním. Ja tak skvelý v teórii nie som a ak to dokážeš vysvetliť ty, nech sa páči. A teraz už naozaj končím.
A je ti jasný, že to, o čem mluvíš, se týká kapitoly "Getting Impulse Response from Measured Frequency Response" a my to tady děláme obráceně (zjednodušeně řečeno)?
Ujištuju tě, že "můj" způsob, výše popsaný, dá za předpokladu přesných hodnot součástek, výsledek naprosto odpovídající simulaci. Vyjde to přesně - tak, jak jen v rámci možností může. Když budu chtít dojít k akustickému středu měniče způsobem, který popisuješ, dojdu přesně k tomu samému, k čemu jsem došel v tom slavném vlákně.
Sice tomu nerozumíš (tvými slovy "nie si tak skvelý"), ale nebrání ti to napsat:
"Frisko pokiaľ by si chcel zobraziť približne to čo počuješ v miestnosti, použi dual gate FR. Parametre pre analýzu zadáš v osobitnom okne. Ide o obdobu adaptívneho okna, ale nie je to také dobré a doporučujem použiť vyhladenie na 1/6 alebo 1/3 oktávy. Použitie dlhého okna je volovina, v zobrazení FR sa prejaví len hromada odrazov."
Když něco označím za volovinu (v porovnání s jiným řešením), měl bych být schopen si to věcně obhájit. Přístě buď raději zticha, vyhneš se podobným trapasům.
A otázka nakonec, kterou jsi ani náznakem nezodpověděl - proč by měly Friskovi při dvoukanálovém měření impulsní odezvy vycházet oba impulsy vždy do 300. vzorku? Je to totiž naprostej nesmysl.
Frisko, koukal jsem na ta data a je to na hraně, víc místa bys už doma nenašel? Aspoň ještě 0,5 - 1ms. Dá se to, ale jen tak tak
mozem cosi skusit, neviem vsak,ci to dnes stiham
Chlapi je to tu jenom o tom, že si pořádně nerozumíte, co myslí ten druhý...
MaBat myslel dlouhým oknem pozdější kontrolu, jak to skutečně hraje v poslechovém místě (vliv místnosti), Godz chtěl protahovat měření bez odrazů frekvenčně níž.
Frisko, jestli máš ty charakteristiky měřené vždycky v páru, bedna a mikrofon na pevném místě a změřený bas i vejška z jednoho bodu, tak nic znova neměř. Já ti ty impulsy vyexportuju do labu a tam to proženu adaptivním oknem, měření bude stačit. Akorát mi to potvrď ať nedělám zbytečnou práci.
Na impulsce bývají menší záchvěvy, před hlavním impulsem, ale nic takového, tady regulérně proleze signál přímo z výstupu na vstup. Máš doufám vypnuté všechny monitoringy vstupů v přehrávání ve Win.
Bylo by potom fajn, kdybys písknul i zkreslení, při 2,6 až 2,8V, basák z 20cm vejška může být z 10cm. Tady naopak spíš do prostoru, kde nějaké tlumení. Integrační časy a mezery si nastav třeba na 10ms.
chcek, je to presne tak ako vravis, stale je to merane parovo, tj ako si pisal- natocil som bednu a tak zmeral vyskac a basak osobitne bez akehokolvek pohybu s micom. Vo windowse mam monitoringy vsetky mutnute, eqvalizer tiez. Ten zachvev tam je stale..neviem odkial sa bere. Myslim, ze tie merania su OK, ked tak skusim este zrobim aspon 1 kontrolne meranie ako pisal MaBat s vecsym moznym oknom(repro a mic nejak dam do stredu miestnosti, tak zmeram) Inak ked som moje zapojenie nahadzal do lspcadu, tak to vyslo velmi podobne, ako pri merani, aj faza nebola strelena az tak daleko hehe
Neee, na to se teď vykašli... to je jen taková "zajímavost", nebo až úplně nakonec (až se ti bude zdát, že je to na středech ňáký divný.. A pak to měř ve finální konfiguraci, jak posloucháš.)
check: Když to říkáš
Musíš mi ještě říct, kterou kalibrační křivku máš - číslo tvého mikrofonu. Arta ji aplikuje až při generování frekvenční charakteristiky. Tak abys to měl s plnou parádou.
Audioweb.cz » Návrh, měření, software » Vyhybka ARN 188/05 a DT25n