Téma: Pískání repráků podle otáček motoru

Zdravím, když mám v autě potichu puštěnou hudbu, tak se z repráků (připojený na zesilovači) line pískot něco jako zvuk turba. Zažil jsem to už kamoše v autě. Mohli by jste mi poradit jak ten pískot odstranit?? Někomu to sice může připadat khůl ale mě to pěkně štve.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Taky mě to štvalo, pak jsem na radu známého zvýšil cca. dvojnásobně filtrační kapacitu a je po pískotu.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Zkus někde sehnat odrušovací filtr. Je to takový váleček s CINCH konektorama, to připojíš mezi rádio a zesík a mělo by to přestat.

(upravil speede 22. 4. 2009 10:05)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Jo, díky. Zajímalo by mě ale jak se to do těch signálových káblů vlastně indukuje?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

To neřeš.
Taky zkus odpojit vstup od rádia, jestli to dělá i bez signálu z něj taky, pokud jo, potřebuješ odrušit napájení.

Web

(upravil speede 22. 4. 2009 10:08)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

OK, ještě dneska to skusím. S tím odrušením napájení by to byl celkem problém, páč doma mám kondík max 2mF a kupovat 1F se mě teda nechce sad

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Kupovat odrušovací píčoviny je až ta poslední možnost, resp. bych se tomu vyhnul uplně.

Signály tahat zásadně mimo napájecí kabely, vyhybky umístit mimo zdroje rušení (motorky, ventilátor), čisté kontakty, kabely v husích krcích - ať se nikde neproklepou, nebo neskřípnou.

Nejčastější příčinou je špatná pojistka v rádiu (Pioneer), špatně tažené signálové kabely, nebo jsou někde proskřípnuty. Setkal jsem se i s tim, že to dělal kontakt ukostření alternátoru, nebo si zes. "přicucnul" kostru. Mě osobně nikdy nic nepískalo.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Mne taktiež nepíska, tú hudbu som mal už v dvoch autách. V prvom prípade boli všetky káble v jednom prahu a no problem, teraz je to oddelene a tiež no problem. Problém zvykne robiť to, že sa mi vyhrká cinch zo zosíka a potom to píska... V prvom rade by som v tvojom prípade skúsil iné signálové káble. A ďalej skontrolovať napájacie káble (ukostrenie - zosík+kasňa, plus kábel či je poriadne na baterke a v zosíku)

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Tyjo, me nikdy nic nepiskalo, nebrucelo, nebzucelo a to jsem mel ve svem aute i vedeno vsecko (napjeni, signal i silovinu) asi metr podel sebe stredovym kolem rucky a radicky.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Ved ani mne, no len teraz hnevá cinč... Nikdy keď som doma mi nenapadne ho "stlačiť" aby držal poriadne, iba keď začne pískať, tak keď postojím, pritlačím ho a ďalších 1000-2000km je pokoj smile

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Taktéž jsem měl veškerou kabeláž taženou v pořádku, po nějakém zkratu ani památky. To se ale pak nesmíte divit, že vám "to" píská, když má autorádio filtrační kapacitu 470uF a zesilovač na tom není o moc lépe. roll

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Little, ja treba vubec nevim, jakou mam kapacitu v radiu, ani jakou jsem mel v zesikach a nepiskalo mi to ani tak. Cim to bylo? Filtracni kapacitou?

(upravil DeadMAN 22. 4. 2009 16:54)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

little, nehovor "vám" ale jemu... Mne to píska za blbý cinč, ktorý sa mi nechce spraviť, iba raz za čas pritlačiť...
"zesilovač na tom není o moc lépe. " Tiež by som nehovoril tak všeobecne... Z2200vka je na tom napríklad fajn, si myslím... Audisoník čo mám neviem ako je na tom, ale ak je všetko ako má byť, nevydá bez signálu ani prd...

Inak, mohli by výrobcovia do rádia fuknúť optický výstup, do zosíka vstup a bolo by vymalované... Jeden káblik, žiadne problémy s rušením...

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Díky borci, skusím zatlačit cinche, kdyby nic, tak jet se zapnutým zesíkem bez cinchů a když ani to, tak předělám celou kabeláž no. smile

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Ano Michale. Zkus ten filtrační kondenzátor vyhodit a uslyšíš rozdíl. To Ti garantuji. smile
Ono je to možná způsobené tím, že máte holt lepší stroje, kde výrobce hledí i na zvuk, nikoliv jen na cenu.

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

Od takých strojov kde sa hľadí len na cenu nemôžeš čakať hájend...

speede, napíš ako máš spravený celý systém.. prípadne nejaké foto... možno budeme ešte múdrejší.

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

zkus ukostřit pořádně rádio( kostru rádia drátem na kostru automobilu. už u druhýho auta jsme to musel dělat,abych se nepříjemného pískání zbavil.

Web

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

časem foto pošlu, jinak systém mám udělanej trocha amatérsky a bez rádia smile na něj nemám prašule. Přívod mám 6mm Cu lankem s 30A tavnou pojistkou, na ten kabel je izolačkou přidělanej menší pro trigger. Cinche mám vedený kolem řadící páky se spojením a redukcí na jack do mp3ky (na tohle prosím nic neříkejte, je to nouzová situace). Subwoofer neřeším, ten má půl metrovej přívod. Dvojlinky k předním reprům vedu pod obložením u dveří a pravý repro má přívod vedle napájení zesíku, a tam bude asi zakopanej pes, nevíte kam jinam hodit ten přívodní napájecí kabel?

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

proč jsou ty kabely asi X krát stíněný? já mám taky signálový vedle napájecích a ještě reproduktorocvých a je ticho. teda alespoň co se pískání od motoru týče.zkus dát mínus od chinche ke kostře auta.

Web

(upravil speede 22. 4. 2009 18:43)

Re: Pískání repráků podle otáček motoru

OK nějak to skusím vykoumat. Jinak ty cinche nejsou zrovna nejdražší, takže stínění hadra. A navíc nejdou vedle napájení, to jde jenom dvojlinka k pravýmu repru. O víkendu jak budu sundávat rez z blatníků, tak se na to pořádně podívám