Re: Pomoc s Autobaterií
Tak to co já mam v autě tu Vartu, tak ta má startovací proud snad kolem 500A
speede: Taková kravina, 1) stačí jedno relé 2) proš tak zbytečně složitě, když stačí vypínač za 20Kč
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Autohifi » Pomoc s Autobaterií
Tak to co já mam v autě tu Vartu, tak ta má startovací proud snad kolem 500A
speede: Taková kravina, 1) stačí jedno relé 2) proš tak zbytečně složitě, když stačí vypínač za 20Kč
Kapacita akumulátoru se udává při vybíjení trvajícím 20hodin. Nelze tedy jednoduše vydělit kapacitu proudem a myslet si, že to baterka vydrží. A stárnutím akumulátor kapacitu pěkně rychle ztrácí. Akumulátor, který je pár let v provozu, má jen zlomek své původní kapacity.
Já mám v 1.6ce 40Ah baterku, rádio 4x50W a zesilovač na basák cca 100W RMS v můstku. Dá se to, ale při vyplém motoru radši vypínat zesilovač ;o) Jinak OK.
Akumulátory v autech jsou tzv. startovací, alfou a omegou je tedy maximální startovací proud, jak už tady někdo poznamenal.....Je to krásně vidět na akumulátorech OPTIMA, které přes svoji relativně malou kapacitu dokáží dodat neuvěřitelně velké proudy. Při startu se spotřebuje jen minimum akumulované energie.......
Michal napsal:
"Kresi, proc vetsi motor zada vetsi baterku? Kvuli startu?
Ja si vdycky myslel, ze vetsi baterku zadaji hlavne dieselove motory kvuli zhaveni a pripadne auta jako treba moje kvuli asi milionu servomotoru uplne pro kazdou hovadinu, protoze kdyby mi skapala baterka do auta se nedostanu.
Dizly maji pravidelne solidnejsi baterii a hlavne prave i alternator."
--konec citace--
Nějak mi ta citace nejde od ruky, tak jsem to zkopíroval aspoň takhle.
Michale, plně s Tebou souhlasím - s tím žhavením u dieslů, to je za á). Ale má to ještě bé) - a to poněkud jiné kompresní poměry u dieslů, tudíž jiné odpory a potažmo větší potřebný krouticí moment pro start. Takže i proto ty silnější baterky (obecně).
Alternátor je u aut se vznětovým motorem stejný jako se zážehovým. U vznětových je jen důležité aby byl akumulátor dostatečně tvrdý-to znamená, že musí mít dostatečně velký startovací proud, protože vznětový motor má větší kompresní tlaky + žhavení cca 15-20 A na každou žhavící svíčku......
Ne-éééé vždyť tam nic není, ani ten blbej usměrňovač
speede, já tam usměrňovač vidím
Nejvic me dostava ta pojistka.
Pomaly zas prichádza doba, keď sa bude všetko doma bastliť. Nie rpeto, že by sa nedalo kúpiť alebo by bolo drahé, ale rpeto že to čo sa dá lacno kúpiť stojí za hovno.
Usměrňovač tam je, je krásně vidět.
Edit:
Jinak k tomu obvodovému řešení - nedávno jsem měl na opravu starou českou nabíječku (výrobce nějaká přidružená výroba jakéhosi JZD), bylo tam úplně to samé, teda rozdíl byl v trafu se dvěma vinutími a dvěma výkonovými diodami. Takže žádný výstřelek dnešní doby, ale v ČSSR už dávno vyráběné.
Jo ta napájená pojistka je fakt bomba. Ale jedno musím uznat. Opravdu to nabíjí. Sice nevím, jestli to tu baterku nějak likviduje, ale nabíjí.
jik: nebyla to NB4D? Tu sem nedávno opravoval - ukroucený kabel. Jinak v ní je trafo, přepínač 6/12V dvě diody a 6,3A pojistka.
Dingo: podle popisu to přesně sedí jak jsi napsal, takže to určitě bude ona nebo hodně podobná.
Jinak, pro mě je v rámci této debaty důležitá ta skutečnost, že se jedná o obvodově zcela shodnou nabíječku s probíraným Einhellem. Tedy pojistka - trafo - dvoucestný usměrňovač - výstup. Tamta teda taky měla přepínač napětí, tahle má zase ampérmetr. Na způsob nabíjení tohle už nemá vliv - žádná řídicí jednotka ani odpojování atd.
Jenom se trochu divím, jak se někteří nad tím Einhellem pohoršují. Přece pokud je to trafo správně navržené z hlediska charakteristiky, proč by neměla fungovat, že jo. Ta pojistka je sice děs běs, ale dneska se takhle pojistky běžně zapájují třeba v PC zdrojích atd.
A věřím tomu, že tomuto Einhellu určitě vydrží barva déle než na té naši. Měl jsem plný stůl šupin.
Ještě když se tady řešila trocha ta felicie, mno, ta felcka kterou mám mít je bez otáčkoměru, tak bych potřeboval vědět jestli je tam pro něj aspoň příprava, protože jet s hlasitou hudbou podle zvuku motoru je nemožný
Jezdi chvíli bez hudby a zjistíš jak máš mít zařazeno v určité rychlosti. Kolik toho máš naježděno? Myslím celkově?
No jezdil sem s favoritem, Meganem, Picassem, Kyronem, Golfem, Corsou, nějakým starším Volvem, tou felckou... většinou to byly firemní auta. Celkem mám najeto asi odhadem 1500Km proč?
Audioweb.cz » Autohifi » Pomoc s Autobaterií