Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 2 z 4)

Audioweb.cz » Autohifi » Pomoc s Autobaterií

  Stránky: ««« 1 2 3 4 »»»

RSS

Příspěvky [21 až 40 z 66]

Re: Pomoc s Autobaterií

Tak to co já mam v autě tu Vartu, tak ta má startovací proud snad kolem 500A

speede: Taková kravina, 1) stačí jedno relé 2) proš tak zbytečně složitě, když stačí vypínač za 20Kč

Web

(upravil 7tech 24. 2. 2009 11:02)

Re: Pomoc s Autobaterií

Kapacita akumulátoru se udává při vybíjení trvajícím 20hodin. Nelze tedy jednoduše vydělit kapacitu proudem a myslet si, že to baterka vydrží. A stárnutím akumulátor kapacitu pěkně rychle ztrácí. Akumulátor, který je pár let v provozu, má jen zlomek své původní kapacity.

Re: Pomoc s Autobaterií

Já mám v 1.6ce 40Ah baterku, rádio 4x50W a zesilovač na basák cca 100W RMS v můstku. Dá se to, ale při vyplém motoru radši vypínat zesilovač ;o) Jinak OK.

Re: Pomoc s Autobaterií

Akumulátory v autech jsou tzv. startovací, alfou a omegou je tedy maximální startovací proud, jak už tady někdo poznamenal.....Je to krásně vidět na akumulátorech OPTIMA, které přes svoji relativně malou kapacitu dokáží dodat neuvěřitelně velké proudy. Při startu se spotřebuje jen minimum akumulované energie.......

Web

Re: Pomoc s Autobaterií

Michal napsal:

"Kresi, proc vetsi motor zada vetsi baterku? Kvuli startu?
Ja si vdycky myslel, ze vetsi baterku zadaji hlavne dieselove motory kvuli zhaveni a pripadne auta jako treba moje kvuli asi milionu servomotoru uplne pro kazdou hovadinu, protoze kdyby mi skapala baterka do auta se nedostanu.
Dizly maji pravidelne solidnejsi baterii a hlavne prave i alternator."

--konec citace--

Nějak mi ta citace nejde od ruky, tak jsem to zkopíroval aspoň takhle.

Michale, plně s Tebou souhlasím - s tím žhavením u dieslů, to je za á). Ale má to ještě bé) - a to poněkud jiné kompresní poměry u dieslů, tudíž jiné odpory a potažmo větší potřebný krouticí moment pro start. Takže i proto ty silnější baterky (obecně).

(upravil ondra Ch 25. 2. 2009 9:53)

Re: Pomoc s Autobaterií

Alternátor je u aut se vznětovým motorem stejný jako se zážehovým. U vznětových je jen důležité aby byl akumulátor dostatečně tvrdý-to znamená, že musí mít dostatečně velký startovací proud, protože vznětový motor má větší kompresní tlaky + žhavení cca 15-20 A na každou žhavící svíčku......

Web

(upravil ondra Ch 25. 2. 2009 10:10)

Re: Pomoc s Autobaterií

Opraveno..dík
Tak to vypadá v praxi-proud a napětí na svorkách startéru...
Červený kanál 50A/dílek

http://audioweb.cz/uploads/thumbs/87_534-26937227.gif
Na obrázku je krásně vidět, jak je akumulátor tvrdý zdroj-rozběhový proud přes 500A a napětí kleslo cca na 8V..
Je také důležité, zda má startér převod nebo ne......

Web

Re: Pomoc s Autobaterií

Když už jsme u těch auto baterií, tak jsem si pořídil nabíječku Einhell AFN5. Zajímá někoho co bylo uvnitř?

TOTO:
http://s4.postimg.cc/w4clxeczd/6_p4221708.jpg http://s4.postimg.cc/y7n152cs9/6_p4221710.jpg http://s4.postimg.cc/oqx7yfsxl/6_p4221706.jpg http://s4.postimg.cc/lisqle6nt/6_p4221707.jpg

A já najivní idiot jsem za to vyplázl 700,- včetně pošty. Čekal jsem oškubanej paskvil, ale tohle? No nejsem já debil?

(upravil speede 25. 2. 2009 12:49)

Re: Pomoc s Autobaterií

Ne-éééé big_smile vždyť tam nic není, ani ten blbej usměrňovač big_smile

Re: Pomoc s Autobaterií

mám doma to isté

Web

Re: Pomoc s Autobaterií

speede, já tam usměrňovač vidím smile

Re: Pomoc s Autobaterií

Nejvic me dostava ta pojistka. smile smile

Re: Pomoc s Autobaterií

Pomaly zas prichádza doba, keď sa bude všetko doma bastliť. Nie rpeto, že by sa nedalo kúpiť alebo by bolo drahé, ale rpeto že to čo sa dá lacno kúpiť stojí za hovno.

Web

(upravil jik 25. 2. 2009 14:05)

Re: Pomoc s Autobaterií

Usměrňovač tam je, je krásně vidět.

Edit:

Jinak k tomu obvodovému řešení - nedávno jsem měl na opravu starou českou nabíječku (výrobce nějaká přidružená výroba jakéhosi JZD), bylo tam úplně to samé, teda rozdíl byl v trafu se dvěma vinutími a dvěma výkonovými diodami. Takže žádný výstřelek dnešní doby, ale v ČSSR už dávno vyráběné.

Re: Pomoc s Autobaterií

Jo ta napájená pojistka je fakt bomba. Ale jedno musím uznat. Opravdu to nabíjí. Sice nevím, jestli to tu baterku nějak likviduje, ale nabíjí.

Re: Pomoc s Autobaterií

jik: nebyla to NB4D? Tu sem nedávno opravoval - ukroucený kabel. Jinak v ní je trafo, přepínač 6/12V dvě diody a 6,3A pojistka.

Re: Pomoc s Autobaterií

Dingo: podle popisu to přesně sedí jak jsi napsal, takže to určitě bude ona nebo hodně podobná.

Jinak, pro mě je v rámci této debaty důležitá ta skutečnost, že se jedná o obvodově zcela shodnou nabíječku s probíraným Einhellem. Tedy pojistka - trafo - dvoucestný usměrňovač - výstup. Tamta teda taky měla přepínač napětí, tahle má zase ampérmetr. Na způsob nabíjení tohle už nemá vliv - žádná řídicí jednotka ani odpojování atd.

Jenom se trochu divím, jak se někteří nad tím Einhellem pohoršují. Přece pokud je to trafo správně navržené z hlediska charakteristiky, proč by neměla fungovat, že jo. Ta pojistka je sice děs běs, ale dneska se takhle pojistky běžně zapájují třeba v PC zdrojích atd.

A věřím tomu, že tomuto Einhellu určitě vydrží barva déle než na té naši. Měl jsem plný stůl šupin.

Re: Pomoc s Autobaterií

Ještě když se tady řešila trocha ta felicie, mno, ta felcka kterou mám mít je bez otáčkoměru, tak bych potřeboval vědět jestli je tam pro něj aspoň příprava, protože jet s hlasitou hudbou podle zvuku motoru je nemožný smile

Re: Pomoc s Autobaterií

Jezdi chvíli bez hudby a zjistíš jak máš mít zařazeno v určité rychlosti. Kolik toho máš naježděno? Myslím celkově?

Re: Pomoc s Autobaterií

No jezdil sem s favoritem, Meganem, Picassem, Kyronem, Golfem, Corsou, nějakým starším Volvem, tou felckou... většinou to byly firemní auta. Celkem mám najeto asi odhadem 1500Km proč? smile

Příspěvky [21 až 40 z 66]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 »»»

Audioweb.cz » Autohifi » Pomoc s Autobaterií

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£