#142 4. 12. 2008 10:32 (upravil sinclair 4. 12. 2008 10:40)
Re: Stavebnice Audiowebu
To bude nejspíš tím, že tomu Tomáš rozumí a že si myslí, že 07 provedení 188ky není až tak špatný reprák.
Já taky nevím, proč jsi Tondo takovej zaprděnej.
Distribuovat vybrané věci od TVM přece není problém, vejvar problém asi je, pokud nebereš stovky kusů...
Jestli máš s TVM problém, tak se nic neděje-já si ty bedny postavím, pár týdnů je budu poslouchat v obýváku a jestli mě nebudou srát a unavovat, tak ty sady včetně výhybek budou v Aldaxu.
Jen abys pak nedržkoval na nekalou konkurenci...já si DT300 umím dovízt za pár šušňů taky a navíc vím o dodavateli, co prodává stejný reprák jako je DT300, jen pod jiným označením, šasi je stejný a za polovic.
#143 4. 12. 2008 16:42 (upravil radim 4. 12. 2008 16:45)
Re: Stavebnice Audiowebu
asi? : Byla by možnost udělat jednu skřín pro tyto repra ARN 188,SPH170,SPH 176 a SPH 170C kde se pohybuje montážní díra v rozmezí 145-150 mm průměr repra 175 až 188 mm. základ výhybky by byl stejný a dejme tomu dva druhy výšek. AT' SI POTOM VYBERE KDO CHCE CO CHCE?
Re: Stavebnice Audiowebu
radim: to opravdu nein dobry napad.
Re: Stavebnice Audiowebu
Tondo, jestli jsem to dobře pochopil /a myslím, že jo/, tak o ten vejvar ti jde předeším. Je to tak?
#146 4. 12. 2008 17:44 (upravil antonio 4. 12. 2008 17:55)
Re: Stavebnice Audiowebu
Nevím Leoši, ale teď, co má TVM e-shop, bych si já jako zákazník asi jinde měniče nekupoval než od zdroje, oni jsou zároveň totiž i nejlevnější a máš-li se alespoň trochu vyrovnat jejich cenám, se základní taxou co distributorům dávají "skoro ztrácíš".
Edit: Tak jsem zvědav jakou cenovku nasadíš.
#147 4. 12. 2008 18:36 (upravil sinclair 4. 12. 2008 19:17)
Re: Stavebnice Audiowebu
Tondo žádnou, protože já reproduktory jako takové prodávat nechci, já totiž vím, že to nemá smysl překupovat, to tys mi naběhl na vidle s tím vejvarem
Proto bylo podmínkou v zadání té bedny, aby byly měniče snadno dostupné každému, tj. každý si je koupí v místním krámu /mají-li 07/, nebo jednoduše objedná v TVM. Totéž Monacor, snadno dostupný v Monacoru či u Tebe. Pokud to dobře půjde, chtěl bych prodávat jen výhybky, na našem webu bude ke stažení rozměrový náčrtek a schéma výhybky bez hodnot. Výhybka bude zalitá. Ochrana proti pajcungu je nutná, Čech či Slovák je kurva mizerná, v některých směrech horší než Číňan.
Edit: jinak - výškáč Monacor DT99 vyrábí jedna čínská firma, pro Magnat má ten měnič označení MT99 a navíc jen logo vpředu, jeho nákupní cena jako náhradního dílu je 9,80 USD. Clo a doprava by se musely rozpočítat, chodí toho vždy víc pohromadě. Mimo jiné i zcela shodný reproduktory, jako je SPH165CP. Ten stojí okolo 18USD.
Upozorňuju, že ND Magnat či HECO nehodlám prodávat, kdyby zase chodily přiblblý maily. Těchhle pár řádků je jen ilustrací toho, kolik to asi v té Číně stojí...
Re: Stavebnice Audiowebu
sinclair: tak s tou "kurvou mizernou" si to uplne presne a hlavne pravdivo vystihol
Re: Stavebnice Audiowebu
Ja dodám len bohužiaľ. Mali by sme s tým niečo urobiť.
#150 4. 12. 2008 21:19 (upravil dawsoo 4. 12. 2008 21:32)
Re: Stavebnice Audiowebu
Sinclair:
Leoši ano Tomáš tomu sice rozumí,ale ještě je neměl v ruce .... tak jsem zvědavej co na to poví až bude ladit a měřit a poslouchat... když znám jeho preference ... buď zas soudnej, jde o zadání nejmenší zlo s TVM ... Leošu sežeň mi ty DT-300 pod jiným označením za dvě kila... za ty peníze bych si otevřel manufakturu na upravený verze vejvar by byl myslim pěknej.
Antonio:
Tondo nemá to cenu Leoše nepřesvědčíš on je tvrdá palice Já už to vzdal... on chce prostě udělat bedny z TVM a vymlátit z nich maximum pro omladinu a lidi co chtěj něco na tuc tuc bez přísnějších požadavků na kvalitu reprodukce.Aspoň považuju za dílčí úspěch že netrvá na použití ARV-104 Já to vnímám tak, že věří v obchodní úspěch a asi vidí mezírku na trhu , to je asi ta motivace proč do toho jde,proč ne.Já těmhle aktivitám vcelku fandim... aspoň ubude na fóru debilních dotazů na vyhýbky s těmahle reprákama,když budou hotový a posvěcený Pistolníkem. Pokud bys chtěl něco vymyslet třeba z Monacorů prakticky libovolná slušnější vejška od nich + SPH-170 tak o tom jsem přesvědčen že to bude fungovat (při solidním návrhu) pro i vcelku trošku náročnějšího posluchače a o co budou dražší měniče ,tipuju že se ušetří na vyhýbce (vyjde jednodušší a tudíž logicky i levnější) ... výsledky s levnejma měničema na který jsem se zaměřil ze zvědavosti poslední dobou po dobu čekání na pořádný repro z USA se dostavily a řada lidí byla včetně pistoleho vcelku překvapena .... O nepoužitelnosti TVM jsem se přesvědčil i teď s papírově asi nejlepším polypropyleňákem od nich ARX-150/08-8... je to strašidelnost
Re: Stavebnice Audiowebu
Po novém roce bych mohl nabídnout zdejší komunitě odladěný projekt sloupové apolito Monacor SPH-170+DT-80, kolik stojí měniče si každý snadno spočte, rozdíl mezi TVM nebude cenově dramatický, ovšem zvukově je to úplně jinde, výhybka nebude žádná zběsilost, nechci to moc slibovat, protože časově jsem na tom momentálně opravdu bídně.
Re: Stavebnice Audiowebu
V příspěvku 133 je od Antonia odkaz na bedny s SPH-176. Každý basák je v odděleném prostoru s basreflexem. Bude velký rozdíl, když se dají do společného objemu s jedním basreflexem?
Re: Stavebnice Audiowebu
když ten BR přizpůsobíš velikostí tak nejspíš nebude. ale oni ty dva BR mají přecijen nějakouvýhodu....
Re: Stavebnice Audiowebu
dawsoo: Úplně přesně vím, co sinclair považuje za "kvalitu", je to jak píšeš. Ač se tě Leoši nechci dotknout, tak za tu dobu, co se takhle na dálku známe, jsem už pochopil na čem trváš a co jsou tvá měřítka, předně je to ta mechanická odolnost a časová výdrž, druhak dostupnost a případná budoucí sehnatelnost náhradních dílů. Nelpíš na skutečné kvalitě zvuku, jde ti vlastně jen o tu hlasitost a nezajímáš se ani o toleranční shodu jednotlivých reper. V mých začátcích a ještě před několika lety jsem tvé posty hltal a bral za slovo boží, bo tys uměl každému svému příspěvku dodat takovou atmosféru, že z toho TVM vyšly pomalu jako nejlepší repráky na světě...
Předpokládám, že to d'Appolito má být k tvým zesíkům, ještě donedávna jsem si myslel, že Aldaxy jsou zvukově za ty prachy bomba, ale jsou-li dělány v duchu tvých představ o kvalitě, pak by zvukově až tak dobré být neměly, což? Nebo je to u zesů jinak? Zapojte se i nezávislí. A nečertit se.
Re: Stavebnice Audiowebu
Já slyšel, že ty zesy jsou naladěný spíš na blbovzdornost, stavebky určitě. Kdo má ale škopek, tak si změní dva kondy a zrychlí se to na normální úroveň. O modulech předpokládám, že tak zatlučený nejsou, proto je taky Sinclair doporučuje na vejšky... Nevim, neměřil jsem, ale ten co mi to řek nemá důvod kecat.
Re: Stavebnice Audiowebu
Ako stredoškolák som si postavil 2 pásmové TVM. Stredobas, výška, výhybka a ono to hralo. Problém boli peniaze, takže som sa presvedčil že to hrá parádne O stavbe som vedel prd, ale kit by som si nekúpil. To by bolo pod moju úroveň. Bohužial aj teraz tu vidím veľa mne podobných. Tím čo sa nevyznajú môže odpísať aj VB a pošlú ho do prdele a postavia si svoje vlastné dunítko. A tí čo sa vyznajú trošku viac, budú ochotní si priplatiť za trošku drahší kit.
Re: Stavebnice Audiowebu
Tondo, moh bych Tě zjebat jak sysla, ale to u Tebe stejně k ničemu nevede.
Není to ani zdaleka tak, jak píšeš. I já jsem si vědom, že existují daleko lepší reproduktory, ale -a teď pozor na ten moment- ne za stejný či aspoň přibližný peníze. To je jedna věc.
Druhá věc je, že repráky z TVM nejsou tak špatné, jak se tady stalo poslední módou psát a plivat na ně. Speciálně 188ka a speciálně 07 typy. To už jsou úplně jiné reproduktory.
A já skutečně nevidím ani nejmenší důvod, proč použít do soustav střední kvalitativní třídy čínskej středobasovej reproduktor, ale za trojnásobek ceny, ve který jsou zahrnutý marže výrobce, doprava z Číny, dovozní clo, mastná marže Monacoru a ještě marže českého prodejce.
Napsal jsem to v kterémsi z předešlých příspěvků naprosto jasně - jde o víceméně startovací kit pro mladé lidi, kteří si z finančních důvodů nemůžou dovolit kupovat jednotlivé měniče za tisíce korun. Kritéria pro návrh byla jasná a průhledná - finanční i fyzická dostupnost měničů /proto jsem zpočátku trval na ARV104/, dostatečná výkonová zatížitelnost, dostatečný akustický výkon a přitom slušná zvuková kvalita. Myslím /a obvykle se v tomhle nepletu/, že tohle všechno se podaří splnit a víc nic od těch soustav nečekám. A také si myslím, že ty soustavy svou úrovní budou dlouhodobě vyhovovat pro nejméně 70% lidí, kteří si je budou hodlat postavit.
No a pro ty. co mají doma SACD mašiny, mají v nich co poslouchat a k nim odpovídající zbytek aparátu, pro takové posluchače je prostě principiálně nepřípustné, aby měli doma soustavy z TVMek, že...
A máš pravdu Tondo v tom, že zamýšlená koncepce /čtyři ohmy a Appolito/ je víceméně přímo určena pro zesilovače typu SPV100, nebo i jiné zesilovače podobného výkonu.
To proto, že tyhle zesilovače odevzdávají výkon nejen těch papírových 100W, ale dokonce o dost víc, dost na to, aby byly schopny čínské a nebo slabší reproduktory poničit. Zapomínáš na jednu věc. U toho čínského reproduktoru dostaneš jenom přesně to, co si zaplatíš, ani o fous víc. A určitě víš /a s Tebou spousta dalších lidí, kteří to zkusili/, že do TVMek lze naprat bez úhony příkony, při nichž by už z číňanů lítaly membrány ven. To mám zase vyzkoušeno ze servisní praxe já a těžko mě přesvědčíš o opaku.
A skutečně si dovolím tvrdit, že TVMka /a Tesly/ jsou za ty peníze, co stojí, nejlepší repráky na světě. Je to bohužel tak a i v TVM jsou si toho vědomi.
Co se týče modulů Aldax:
Ano, jsou konstruované především na maximální stabilitu za všech podmínek a maximální blbuvzdornost. Maximální stabilitou je myšlena například práce do složitější komplexní zátěže, do které pan inženýr Plachý moduly pochopitelně netestoval a tak v podstatě věděl prdlajs, jak se modul chová například do zátěže piezoreproduktorem bez předřadného odporu, nebo třeba i výstupního transformátoru.
Testovat zesilovače jenom do odporové zátěže, jak to udělal ing. Plachý, je naprosto nepochopitelná nezodpovědnost a v podstatě měl pan inženýr z prdele kliku, že ty moduly jsou tak dobré, že náhodou zůstaly stabilní do komplexní zátěže i při jím změněných hodnotách kompenzací. Přesto všechno je naprosto bezpodmínečně nutné testovat stabilitu do komplexní zátěže už jen proto, že v reálu ten zesilovač je vždy zatížen komplexní zátěží. Já jsem ty zesilovače, než jsem je vypustil do světa, testoval za všech provozních režimů a všech druzích zátěží, aby bylo jisto, že je modul např. i při delších napájecích přívodech skutečně stabilní.
Co se týče pojmu "zvuková kvalita", toť pojem značně relativní. Z výsledků měření i velmi dobrých komerčních přístrojů pro mě vyplývá, že i renomovaní výrobci dávají stoprocentní přednost stabilitě před nesmyslným honěním výkonové šířky pásma, ačkoliv jsou ty přístroje osazeny velmi rychlými polovodiči. Já chápu, že nejste všichni erudovaní technici, ale kolikrát by Vám vypadly oči z důlků, co lze naměřit na přístrojích za řádově desítky tisíc korun.
Re: Stavebnice Audiowebu
Z vlastní zkušenosti s Tebou jednoznačně souhlasím...
#159 7. 12. 2008 10:00 (upravil pistole 7. 12. 2008 10:01)
Re: Stavebnice Audiowebu
Nechte toho ! - to nemá cenu.
Leoš má svojí filozofii podloženou léty práce servisáka a vy mu jí nevymluvíte a když se na to podíváte přes jeho kritéria tak je v podstatě správná.
Já nebo Dawsoo máme jinou a máme jiné požadavky na zvukový řetězec.
Když to shrnu :
* u leoše jde o blbuvzdornost stabilitu a odolnost.
* U mne třeba o poslechový výsledek (a to hlavně podle mého vkusu) přičemž technické parametry musí splňovat nějaká minimální kritéria , ale dál už se za nimi nehoním.
* nevidím důvod proč bych Leošovi nepomohl v jeho projektu přestože vyznává jinou konstrukční filozofii. Koneckonců to bude projekt aldaxu ne-můj - umím udělat oboje.
#160 7. 12. 2008 10:35 (upravil jean 7. 12. 2008 10:36)
Re: Stavebnice Audiowebu
Ja som síce len také malé hovno v tráve ďaleko od trate, ale podľa mňa pre násťročných začínajúcich frackov je správna sinclairova teória, šak tam presne pasujem z doby, keď som mal 16-18 . Aj keď v súčasnej dobe už vyznávam skôr dawsoovu teóriu, ale to už prešlo medzitým 10 rokov.