Re: korektor
no a jak je to s tou aproximací?
Je lepší zesílit signál před subsonikem, nebo až za ním?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Ostatní technika » korektor
no a jak je to s tou aproximací?
Je lepší zesílit signál před subsonikem, nebo až za ním?
Před korekcema nic nezesiluj, má to stejně všechno zesílení okolo jedné nebo těsně pod jednu a zesílením před korekcemi bys mohl dosáhnout tak akorát jejich přebuzení. Úbytek zesílení po celé cestě dorovnáš operákem za potenciometrem hlasitosti, prostě dáš korekce na střed, volume naplno, na vstup třeba 1V a na výstupu si v nfb posledního operáku odporem dorovnáš zesílení tak, aby na výstupu byl zase ten volt. A není co řešit.
Prostě pro subsonic je vhodnější LR.
A na laditelné DP?
Můžete mi poradit zda v AURA_Z1 je rezistor R301 19k?Tady z toho co sem našel to není čitelné
Koukal sem po netu ale linkwitz 3.řádu pro aktivní filtr sem nenašel .. ani v tom programu ESP není... tak jak to s ním je??
Pozri konštrukčné AR z 90 roku, číslo neviem, bolo o gitarách tuším, tam sú tabuľky pre linkiwtza aj butterwortha a čebyševa až po 6. rád.
Nechápem, chcel si vedieť hodnoty pre 3. linkwitza a keď ti dám zdroj, tak o to nejde ? Nechápem, čo teda chceš?
Aha, tak to neviem. Čekaj na nejvyššího, ale bobo sem nechodí.
no já asi tuším ale rád bych věděl zda se mýlim nebo ne (důvod linearita fáze).
sinclaire nebylo by lepší použít na vstupu kaskádně řazenou DP a HP přičemž bych mohl využít druhou v pořadí tj. HP zárověn jako jeden z členů pro subsonic 3. řádu
Přičemž R1 zvolit např 10k aby se DP nerozladovala odporem předchozího stupně i když mptroska, když napájí sluchátka 16ohm nebude mít Rout větší než těch 16ohm
Dělej jak chceš. Přibližný vodítko jsem Ti dal, tak dál už je to na tobě, co si s tím uděláš.
Ano, to si mi dal a děkuju. Ale chtěl sem jenom vědět zda se to takhle používá někde.
TO jean Tabulky jsem hledal, ale nenašel. Číslo s kytarama, ano, ale tam to nebylo. Asi mám jiné AR než ostatní , protože jsem nenašel více článků, které jsem hledal a měli být v daných vydáních.
edit
TO Sinclaire:
V článku o aktivních subech tady na webu jsi psal, že strmost laditelné DP je třeba shodně volit s ostatními výhybkami ve zbytku řetezce /reprodukčního/ kvůli fázové shodě. Je tím myšleno to, že pokud na subwoofer použiji 18dB/oct je vhodné použít pro satelity stejnou strmost?
Dále pak pokud použiji pro subsonic likwitz 24dB/oct, je vhodné použít dále pro sub a satelity například bessela se strmostí 12dB/oct?
Případně je žádoucí použít všechny výhybky jako likwitz? Tato poslední otázka vychází z toho, že jsi psal, že pro subsonic je vhodný linkwitz a pro zybtek si nazanačil, že používáš jinou aproximaci.
Wwsly tak to je asi číslo o operačných zosoch, tam boli tiež nejaké gitarové efekty. Je to už dávno, tak si to dobre nepamätám. Ale určite to bolo modré AR okolo roku 90-92.
Jednak si pleteš oktávu a dekádu, což je kurva značný rozdíl...
Ano, to co je psáno v tom článku je prakticky vyzkoušeno i změřeno.
Nepletu si to,ale jak sem to psal rychle tak sem to zmastil, to uznávám.
To Siclaire: Přesně sem nepochopil co si myslel. Tedy asi tak. Strmosti jednotlivých propustí by měli být stejné, pokud to chápu dobře. Musí tedy být i aproximace stejné?/myšleno HP a DP vůči subsonicu/? Nebo subsonic likwitze a zbytek např bessela. Případně napiš kde se to dá nastudovat, protože sem přečetl téměř celého Punčocháře, ale tam se o tom nic nepíše.
Audioweb.cz » Ostatní technika » korektor