Re: HORN v aute

protože má levnej koš a měkkou membránu nato co se v hornách děje za šílenosti? protože má slabej pohon? Protože reálná zatižitelnost bude malá, timpádem max SPL taky poměrně malá? protože ta horna je malinká a tak to nebude basovat ale jenom bouchat nebo brnět? mám mraky důvodů proč by to nemělo fungovat. spíš mi pověz proč by to fungovat mělo.

(upravil F.I.K 30. 4. 2008 17:58)

Re: HORN v aute

Doprdele, přečti si co sem napsal. Já nemluvim o horně, ale o použití do autosubu BR vs Uzavřenka
Edit: a kdyby měla drahej koš tak by tam dát šla podle tebe?

Re: HORN v aute

ale my jsme ve threadu horn v autě!!!  Do basreflexu se samozřejmě strkaj i daleko horší repráky, takže to fungovat bude, ale to se dostáváme tam jak vždycky - je to pak moc velký a to jsem nechtěl, a tisíckrát jsem uznal že u mě nemohla hrát když jsem jí nedal šanci. co ještě řešíš?

Re: HORN v aute

Ok, sice to v jednom threadu uznáš, žes jí nedal šanci, ale v dalšim zas popisuješ, jak ve všem jinym než v closed bude hrát na pi.u O tom jak asi hraje v horně si taky žádný iluze nedělám, ale proč to nevyzkoušet smile

Re: HORN v aute

no jestli máš čas dělat ne až tak povedený věci, proč ne. Já taky nevim všechno ale zajmaj mě jen dobrý věci - s dobrejma referencema... Z podstaty nestavim "špatný konstrukce"...

Re: HORN v aute

Delta 15LF nemá podle měření až tak hrozné parametry a v bassreflexu dokáže uspokojivě fungovat. Pro použití v BR ale vyžaduje objem okolo 150l a více, to je v autě dost problém. V menším objemu to s BR nebude poslouchatelné, i když tlak bude obrovský.
Obecně horna v autě není moc dobrý nápad, s D15LF už vůbec ne. HD15 má sice poměrně krátký zvukovod, i tak to ale Delta nemá šanci utlačit a veškeré výhody horny přijdou vniveč. Pokud už nutně musíte mít v autě D15LF, udělejte cca 100l CL, nebo (pokud nepotřebujete kufr) 150l BR, dopadne to líp.
Mimochodem pokud někomu v autě nestačí D15LF v přímovyzařující ozvučnici, koleduje si o vážné zdravotní problémy.

Re: HORN v aute

hehe, tak záleží v jakém ohledu reproduktor stačí.  Ne vždy jde o výkon a SPL. ale jinak pokud musí ta delta v autě bejt, tak souhlasím s tebou Karle.

Re: HORN v aute

a co ta kappa 15LF, na speakerplans tam tu hornu maj s kappou , to bude uplne jiny kafe co ? vysvetlite proc tam ta kappa pude lip nez delta ? ( vliv parametru apod.)

" Vědět a znát to každý by chtěl, ale učit se nechce ... "

Web

(upravil KarelXth 2. 5. 2008 13:56)

Re: HORN v aute

Kappa LF je v HD15 použitelná, nikoliv ideální. Je to trochu na delší vyprávění, ale obecně je to asi takto: Do horen jsou lepší reproduktory s menší Xmax, větší citlivostí, větším Bl a nižším Qes=vyšším EBP(Fs/Qes).

Re: HORN v aute

jinak bacha zrovna na kappu. má těžkej magnet a slabej koš. v autě by jí to drncání mohlo dojebat.

Re: HORN v aute

horna nehorna já mám bassreflex + USB2840 (sice je to hifišrot) ale myslím si že to hraje dobře po simulaci kterou mi udělal dbmax tak to hraje super oproti tomu v čem jsem to měl. jinak ve vnitř to skáče basy jsou silné, kufr + střecha rezunuji jak čert ale venku nejdou slyšet žádné bassy. jenom ty plechy jak skáčou. ale když otevřu dveře nebo kufr tak to je už jiná ale nevím nevím proč to nejde slyšet venku...

(upravil KomarD-Jeay 4. 7. 2008 22:58)

Re: HORN v aute

Podelim sa o nazor s hornom v aute.
Ako uz bolo spomenute, velmi dolezita je poloha repraku, kam to smeruje.
Moj tlakac (niekolkokrat uz omielany), auto Fiat Marea kombi so sklopenymi sedadlami, zosik Pio A440 2*65W/8ohm, zdroj book s WAmp-om a do toho plugin ekvalizer s orezanim od 75Hz<, -3@85, -10@120, -20@130 -60dB@150Hz<.

Auto sa triaslo v kazdom pripade.
Ked som to nasmeroval na dvere, makke basy fuc, zvuk onicom, hlasitost tiez nic moc. Smerovane z kufra na posluchaca (asi 1.5m) pridalo hodne na makkom base, zdvihlo hlasitost minimalne o 6dB. V oboch pripadoch otvorenie dveri sposobilo, ze to hralo hlbsie, tlak poklesol minimalne.
Najlepsie to hralo, ked bola horna otocena zo zadnych sedadiel smerom na 5te dvere a tak to hralo dopredu (oblukom asi 4m k usiam). Hlasitost taka, ze skoro zaliehalo v usiach, auto sa cele klepalo, hlboke basy velmi dobre, zvuk tiez v tomto pripade najlepsi.

Suma sumarum, horna sice hra, ale je to velke, auto je kratke, problem s umiestnenim, nasmerovanim = je to viacmenej somarina.

Auto sa triaslo asi tak, ako ked manici z youtube pustaju svoje hracky na 1kW a tesia sa, ze sa trasie voda v pohari; spatne zrkadlo sa klepe tak, ze pomaly nevidno; skace strecha a pod.
Po otvoreni kufra to bolo pocut este o 200m dalej od garaze.
Najlepsie to hralo tak, ze to hralo z kufra von a aspon 2m od toho.

Re: HORN v aute

Lojzo a ono je potřeba aby to bylo slyšet venku? Můžeš mi vysvětlit proč?

Re: HORN v aute

mě zalejhalo v uších i se 100W basreflexem.

Re: HORN v aute

Predpokladam, ze PA BR.
Tiez podla toho, na co si zvyknuty, mne sa bezne stava, ze mi na intraku veju nohavice, ked pocuvam smile