Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 1 z 2)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tape deck YAMAHA

  Stránky: 1 2 »»»

RSS

Příspěvky [1 až 20 z 21]

Téma: Tape deck YAMAHA

Ahoj, nedávno jsem v rubrice "Kazeťák, seštelování a kalibrace" zmiňoval, že mi přestal nahrávat můj jediný Tape deck Luxman K-113. Za normálních okolností bych ho okamžitě dal do servisu, což hodlám také v brzké době provést, ale vzhledem k tomu, že je již od koupi dosti problémový, napadlo mě, jestli bych se radši neměl pojistit tape deckem druhýn. Nejvíce mě baví sice poslouchat vinyl, co se zvukové kvality týče, ale k audiokazetám jsem si v poslední době vybudoval moc hezký vztah a vzhledem k tomu, že jich mám doma opravdu hodně (cca. 3 poličky), chtěl bych je provozovat na nějakém spolehlivém kazeťáku. Myslím, že z hlediska zvukové kvality a specifikací je Luxman opravdu skvělý, pro mé uživatelské rozhraní snad i nadprůměrný a rozhodně se ho nehodlám zbavovat. Chtěl bych si však kvůli uvedeným komplikacím koupit Tape deck ještě jeden, za nějakou přijatelnou cenu, který by vyřešil drobné nedostatky mého Luxmana. Vzhledem k tomu, že si nemohu úplně dovolit koupi nějakého high-end značkového přístroje, chtěl bych se s novým kazeťákem vejít tak do 2000 Kč. V této kategorii mě nejvíce zaujaly Tape decky YAMAHA, které ačkoliv stojí poměrně malé peníze, dosahují, pro mé nároky, docela slušných parametrů. Z hlediska vybavenosti, vzhledu a specifikací mě nejvíce zaujal tape deck Yamaha KX-300 RS. Narozdíl od Luxmana má potlačovač šumu Dolby C a HX PRO. Kmitočtový rozsah na pásce Normal do 17 000 Hz, je přímo božský! Velice mě zaujal také typ K 340, který, jak již vzhled napovídá, dost vychází z uvedeného KX-300. Specifikacemi jsou oba dva typy totožné, nicméně K 340 je ochuzena o "PLAY TRIM" a jemné nastavení předmagnetizace. Je ale naopak skoro 2x levnější a absence těchto dvou funkcí by mi v případě koupě vůbec nevadila.
Důvod, proč mojí situaci oznamuji zde na fórum je ten, abych se zeptal, jestli vám oba dva mnou vybrané typy přijdou s ohledem na cenu, v dané kategorii přístrojů dobré, alternativně jestli s nimi má někdo zkušenosti, aby mi kdyžtak řekl jak jsou na tom s kvalitou přehrávání/nahrávání a se spolehlivostí. Na fórech, jako jsou "Audiokarma" , či "Tape Heads" jsem vyčetl, že jsou na tom se zvukovou kvalitou dobře, ale v porovnání s ostatními značkovými kazeťáky jsou spíše na posledních místech. Osobně si ale myslím, že určitě budou zvukově mnohem lepší, než tolik vychvalované Tesly (např. SM261), které jsou pro mnoho lidí (dokonce byly nějakou dobu i pro mě), na světové úrovni.
Pokud byste pro mé uživatelské rozhraní uvedené Tape decky doporučili, zajímalo by mě, jestli je mezi nimi nějaký velký zvukový rozdíl, resp. jestli bych si měl připlatit za KX-300 RS nebo by dosahoval podobných zvukových výsledků i levnější K-340?
A ještě. Oba dva obsahují, pro mě zcela novou funkci, "AUTO TAPE SELECTOR", který by měl po vložení kazety zvolit druh pásku. Chci se zeptat, jestli je daná funkce spolehlivá a nestávalo by se mi, že třeba při nahrávaní "Chromky" by se předvolila kazeta Normal.
Omlouvám se kdyžtak za hrozně dlouhý příspěvěk, úplně jsem ho nedokázal zformulovat krátce. Předem moc děkuji za odpověď a přeji všem hezký den!

Re: Tape deck YAMAHA

"play trim" je dost důležitá funkce pro přehrávání kazet nahraných na "kde čem" s dolby B nebo C, je jedno. Pokusím se vysvětlit proč.
Pokud je nahrávka slabší než nastavená ref. úroveň pro dolby, začne dolby omezovat výšky, protože předpokládá, že byly ve slabších pasážích při nahrávání zvýrazněny. Díky play trim si tohle doladíš, a potom hraje skoro všechno jak má (teda pokud to není nahraný nějakou šikmo nastavenou hlavou) samozřejmě to platí naopak, pokud je nahrávka silněj nahraná než je ref. úroveň dolby, tak dolby ve slabších pasážích odebírá níň vejšek (než kolik dolby přidalo při nahrávání) a má to takovej "šustizvuk" což taky není nic příjemnýho. Regulace předmagnetizace má význam jenom pro nahrávání. Mám KX670 a celkem spokojenost, na ebay se dá ledacos najít za krátký peníze.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=yam … p;_sacat=0

Re: Tape deck YAMAHA

To je spousta nadšení i požadavků. Vejít se do 2k za dobrý deck je zajímavé. Nezapomeň kdy se přestaly takové decky vyrábět. Záleží od koho bys deck koupil. Může být ošetřovaný, modifikovaný a také ve stavu zoufalém. Dnes je dobré, aby uživatel takového decku byl zároveň i servisman. Do dvouhlavého decku s gumičkohonem bych dnes osobně nešel. Ale je to také o ceně, kterou jsi nastavil na samé dno.

Když už zmiňuješ tapeheads, tak tam jsou "Best Of The..." decky, tak zkus něco vybrat. Ideální je přečíst si příspěvky od A.Nikitina.

Jinak k těm Yamaham, play trim je obyčejný korektor výšek - kurvítko v cestě signálu. Někdo si v tom ale libuje. Který z těch tvých vybraných bude hrát dobře nevím. Kmitočtový rozsah není zárukou slušného zvuku. Je to osazeno obvody poplatné době vzniku, takže tak.

(upravil kaed 7. 8. 2024 22:31)

Re: Tape deck YAMAHA

play trim je obyčejný korektor výšek - kurvítko v cestě signálu

to si dovolím fakt odporovat. je to změna úrovně signálu před vstupem do obvodů Dolby při přehrávání. Ne kurvítko signálu. Zkus se podívat do schématu a pak piš, ne jenom nějaký dohady a pocity.
https://www.manualslib.com/manual/10131 … =19#manual
https://www.manualslib.com/manual/10131 … e=5#manual

Re: Tape deck YAMAHA

Důležitější než honba za co nejlepšími technickými specifikacemi je aktuální stav kazeťáku. Vzhledem ke stáří 30 a více let už každý potřebuje nějakou údržbu a servis. Uvedená Yamaha KX-300RS se určitě do 2tis pořídit dá, dle příspěvků na TH je dobrá, no popravdě mě nenadchla. Ale třeba jsem měl jen smůlu na horší kus.

Re: Tape deck YAMAHA

play trim je pochybná "inovace" kterou nikdo jiný nepoužil...
(kdyžtak mě opravte, nejsem dědek - vševědek, kazetdecků měl několik)

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

(upravil dawsoo 8. 8. 2024 14:00)

Re: Tape deck YAMAHA

Playtrim byla naopak dobrá věc,zejména pokud byla nahrávka pořízená na jiným decku a za použití dolby B,C,S či dbx, kde byl jinak nastaven záznamový zesilovač, ale často i jiné korekční obvody (jiné hlavy) a samože i jiné dolby obvody (konkrétní typy IO co to obstarávají). Nastavoval jsem magič§ opravdu hodně tak vím přesně o čem to bylo.

Bohužel toto lidi noc netuší, když maj jen jeden magneťák a nerozumí moc technicky jak fungují DNR kompandery,kde jsou prahové a ref úrovně pro správnou funkci dost klíčové.


Kazety a kazeťáky v roce 2024 už jen vystavený do sbírky,max si občas pustit něco ve stylu vzpomínání,protože zvuk je dle dnešních měřítek fakt otřesnej.

(upravil 8. 8. 2024 15:28)

Re: Tape deck YAMAHA

Děkuji mockrát všem za příspěvky. Z hlediska funkce "PLAY TRIM" respektuji všechny názory, každý má své vlastní preference. Osobně se k této funkci stavím spíše positivněji, obecně jsem fanda korekcí, a její přítomnost by mi rozhodně nevadila.

V této cenové kategorii rozhodně neočekávám od kazeťáků žádné audiofilní úlety. Bude mi stačit, když bude daný kazeťák z hlediska funkcí praktický a spolehlivý a zvukově na dobré úrovni (myslím, že i nejlevnější Yamaha bude zvukově mnohem lepší, než třeba nový TEAC W-1200 stojící snad i 10 000,-). Když se dívám na Yamaha KX-300, přijde mi v celku vybavený, a tak věřím, že se výrobce nevykašlal ani na zvukovou stránku, když doplnil tolik "profesionálnějších" funkcí, mohu se ale určitě mýlit. Samozřejmě se na "Best of Tape decky" podívám a třeba si vyberu nějaký lepší, ať už hned či do budoucna. Zatím mě jistí můj Luxman K-113, který je podle mě na dost dobré úrovni.

Abych byl upřímný, hlavní roli při výběru Tape decku hraje u mě vzhled. Hodně se mi líbí Decky vyráběné v 80. letech. Prostě radši budu mít pro mě hezky vyhlížející kazeťák, než High end s bezkonkurenčními parametry. Vzhledem k tomu, že nemohu všechny v dané cenové relaci poslechnout a vyzkoušet, spoléhám tedy dost na ty specifikace. Nějak mi nejde do hlavy, že bych používal kupříkladu tape deck s rozsahem na kazetě Normal pod 15 000 Hz. Tuším, že KX-300 RS bude malinko lepší, než K 340, protože pochází z trochu serióznější výrobní řady, ale samozřejmě bez testu mohou být vše jen odhady.

Z hlediska funkčnosti si při výběru Tape decku dám také velký pozor, většinou nic nekupuji bez důkladného vyzkoušení. Ačkoliv jsem spíše začátečník, takové základní úkony, jako výměna řemínků, namazání, vyčištění přepínačů a kontrola kondenzátorů mi nedělají úplně problémy (pár přístrojům jsem již provedl obstojnou údržbu). Samozřejmě se budu snažit vybírat tak, abych mohl hned po koupi zapojit a hrát, zdlouhavé opravy nejsou zrovna moc zábavné, hlavně, když na nich závisí prakticky celý poslech daného média.

A ještě bych se chtěl zeptat, jak spolehlivá je funkce "AUTO TAPE SELECTOR", kterou mají mnou uvedené decky. Bojím se totiž, že nebude fungovat správně a stávalo by se mi třeba, že při nahrávání "Chromky" by se předvolila kazeta Normal.

V případě jakékoliv připomínky, doplnění či odpovědi na předchozí zprávy se rozhodně neváhejte ozvat! Děkuji moc za odpovědi a přeji všem hezký den!

dawsoo napsal:

Kazety a kazeťáky v roce 2024 už jen vystavený do sbírky,max si občas pustit něco ve stylu vzpomínání,protože zvuk je dle dnešních měřítek fakt otřesnej.

Jak zmiňuji v prvním příspěvku, z hlediska zvukové kvality mě nejvíce baví poslouchat vinylové desky. Je pravda, že audiokazety jsou zvukově mnohem slabší, já je provozuji spíše proto, že jsem touto technologií plně zaujat a prostě mám k nim, již od dětství, velmi pěkný vztah. I z toho důvodu, že se jedná o trochu hůře znějící médium mi moc nedává smysl si pořizovat tape deck překračující mou cenovou hladinu. Díky za příspěvek big_smile

Re: Tape deck YAMAHA

kaed napsal:

to si dovolím fakt odporovat. je to změna úrovně signálu před vstupem do obvodů Dolby při přehrávání. Ne kurvítko signálu. Zkus se podívat do schématu a pak piš, ne jenom nějaký dohady a pocity.

Si myslíš, že nevím kde a jak je tento obvod zapojený? smile Mám doma KX-930 takže vím jak se to chová. Záznamy nahrané se špatným azimutem s dolby to částečně napraví, ale stejně to nehraje správně. Daleko větší-lepší kvalitativní dopad má totální bypass obvodu.

Většinový uživatel má stejně playtrim stále otočený na plno, protože se mu to tak líbí. Bohužel videa a fotky na netu to dokazují. Pak v případě záznamu díky tomu vyrobí řadu špatně nahraných kazet. U KX-930 je za tím obvodem switch, který při automatické kalibraci tento obvod vyřadí, aby neovlivňoval nastavení.
U tvé KX-670 tam nic takového nemáš a musíš vždy před kalibrací play trim dávat do střední polohy - což určitě víš. Je daleko lepší pořizovat kvalitní záznamy na seřízených strojích než pak řešit oklikou regeneraci výšek.
Psal jsem to hlavně proto, že bez toho obvodu v cestě (pasívní prvky a OZ) to hraje znatelně lépe.

Re: Tape deck YAMAHA

Cibulak napsal:

...
Abych byl upřímný, hlavní roli při výběru Tape decku hraje u mě vzhled....

Tak potom jednoznačně model KX-500. Parametrově stejný, ale mnohem hezčí a s lepší mechanikou a výbavou. Bohužel na Tapeheads ho ve srovnání s KX-300 zkritizovali. Ale já mám oba a v mém případě je, co se playbacku týká, KX-500 jasným vítězem. Nenahrával jsem na žádném z nich, tady nemohu soudit.

(upravil dawsoo 8. 8. 2024 18:12)

Re: Tape deck YAMAHA

Já byl vždy kazeťákovej,není to vůbec o žádným pohrdání,ve svý době to byl nejlepší záznam co bylo možný doma mít, o svý stroje jsem se vzorně staral (demagnetizace,čištění,seřízení apod) měl jsem rád hlavně Aiwy AD-F220,770,910 a ke konci i Nakamichi Dragon který jsem koupil v bazaru a dal si ho dokupy a ten byl fakt top na přehrávání, díky autoazimutu. Cca  600kazet většinou CrO2 a ME,nicméně v momentě rozmachu zvuku na PC a masivního příchodu dostupného CDR vypalování s prvním plextorem ...cca  2002-2005 už přesně nevim... to šlo z domu a kazety (co tehdy nikdo nechtěl) do kontejneru. není to tak dlouho kdy jsem měřil Pincky CT-95 a CT-Sněco a nějakýho vysokýho tříhlavýho kenwooda s duál kaštanem a i na chromce to bylo i po opravdu precizním nastavení na spectralabu s julinou dost strašný .... po letech odvyknutí na artefakty analogu a to jak zvukem tak i měřením. Vždy jsem toužil po AIWA AD-F990 a později po XK-007/009 excellia.

LP to samý a FM tuner už vůbec nejde,ty šly ještě cca o dva roky dříve pryč z domu,neb to jen překáželo a lapalo prach. Rozumím tomu jako nostalgii po starých časech,protože technicky je to už opravdu pryč.

Jinak když yamahu tak si vybavuju KX-930.

(upravil 9. 8. 2024 16:00)

Re: Tape deck YAMAHA

Děkuji opět všem za zprávy. Úplně jsem nevěděl, jak nastavit "PLAY TRIM" během nahrávání, abych výsledný záznam nechtěně nepokazil. Chápu-li to tedy dobře, musí se vždy před nahráváním uvést do střední polohy, resp. na hodnotu 0.

Co jsem se díval na internet, funguje funkce "AUTO TAPE SELECTOR" na mechanickém principu, kdy ve svrchní části mechaniky jsou umístěny mikrospínače, které se spínají podle "okének" v kazetě, které má každý typ kazety umístěn jinde. Podívám se, jaký je rozdíl v konstrukci jednotlivých typů kazet a dle toho vyhodnotím, jestli bude tato funkce fungovat na mnou používané typy.

Yamaha KX-500 vypadá opravdu luxusně, snad i lépe, než KX-300. Tří motorová mechanika a rozsáhlejší VU meter vypadají skutečně dobře. Pokud by byl sehnatelný v dobrém optickém a plně funkčním stavu, rozhodně bych ho hned koupil. Našel jsem ještě alternativu KX-540, který se ovšem vrací trochu ke KX-300, ale myslím, že by mohl být rovněž použitelný. Yamaha KX-930 vypadá rovněž velice dobře, mě bohužel úplně nezaujala vzhledově.

dawsoo napsal:

LP to samý a FM tuner už vůbec nejde,ty šly ještě cca o dva roky dříve pryč z domu,neb to jen překáželo a lapalo prach. Rozumím tomu jako nostalgii po starých časech,protože technicky je to už opravdu pryč .

Když teď trochu zavítám do kategorie High End tape decků, měl jsem možnost si vyzkoušet a poslechnout pár kazet na Nakamichi BX-300E. Tento model jsem sice několikrát viděl na foto a popravdě, moc mě nezaujal, ale když jsem měl možnost si ho vyzkoušet na živo, byl jsem z něj úplně unesen. Kdyby nestál tak velké peníze, hned bych si ho pořídil. Zatím jsem s Luxmanem a případně budoucí YAMAHOU plně spokojen.

Osobně jsem veliký fanda analogové techniky, poslouchám především vinylové desky, kazety a příležitostně i magnetofonové pásky. Přiznám se, že až na dva Discmany nemám dokonce pořádný CD přehrávač, tento nedostatek hodlám do konce roku nějak vyřešit a možná se poptám i zde na fóru. Vím, že oproti digitálu je většina analogové techniky spíše slabší, já ji však provozuji hlavně proto, že mě baví všechny ty věci kolem (pořizování nahrávek na pásky, čištění vinylových desek nebo samotné údržby přístrojů). Zvuk je sice oproti digitálu méně upravený, já v něm však pociťuji určitou pestrost. Většina digitálních souborů zní pro mě trochu ploše, ale pravděpodobně je to dané kvalitou nahrávky. Když nahrávám třeba na pásku z PC, snažím se vybírat co nejlepší zvukové soubory, klidně i trochu velikostně větší. Rozhodně si připouštím fakt, že dobrý CD přehrávač, či nějaké digitální nahrávky v audiofilní kvalitě přehrají analogovou techniku s prstem v nose. Děkuji moc za příspěvek.

(upravil eeMGee 9. 8. 2024 16:17)

Re: Tape deck YAMAHA

Cibulak napsal:

Děkuji opět všem za zprávy. Úplně jsem nevěděl, jak nastavit "PLAY TRIM" během nahrávání, abych výsledný záznam nechtěně nepokazil. Chápu-li to tedy dobře, musí se vždy před nahráváním uvést do střední polohy, resp. na hodnotu 0.

Nastavenie PLAY TRIM je pri nahravani neaktivne - cize moze byt v akejkolvek polohe.

Preto sa nazyva PLAY...

EDIT: Niekedy si staci precitat manual k tomu kazetaku...

PC/iPad/BR/TV/MARANTZ AVR/SMSL DAC > ASP xover > PA03(T+M) + 2xTPA3255(2xW) > LinkwitzLab ORION

(upravil Cibulak 9. 8. 2024 16:38)

Re: Tape deck YAMAHA

Díky za odpověď. Nějak mi to úplně nedošlo, trochu mě zmátl poslední příspěvek od "Orhore", i když jsem ho možná špatně pochopil. Osobně bych se o nastavení "PLAY TRIMU" informoval po koupi, v manuálu, chtěl jsem se ale rovnou zeptat, abych nějak zareagoval na příspěvky týkající se tohoto tématu.
Přeji hezký den!

Re: Tape deck YAMAHA

orhore napsal:

...
Většinový uživatel má stejně playtrim stále otočený na plno, protože se mu to tak líbí. Bohužel videa a fotky na netu to dokazují. Pak v případě záznamu díky tomu vyrobí řadu špatně nahraných kazet. ....

Přečtěte si pozorně, co tady orhore napsal. Klíčové je to slovo "stále". 
Jak nahráváte na dvouhlavém decku? Já tedy tak, že provedu zkušební nahrávku při nějakém výchozím nastavení a pak si ji přehraji. Pokud se mi to nelíbí, upravím předmagnetizaci, tj. bias.  A znovu zkušební nahrávku. A to zopakuji tolikrát, dokud nejsem spokojen. Čili metoda pokus-omyl. A co se stane při této proceduře, pokud je playtrim stále v plusu? Při přehrávání neuslyšíte skutečnou nahrávku, ale "trimovanou".  A pokud se to (tuhle hrůzu) budete snažit doladit biasem, tak si tím vyrobíte vlastní zmetek. Čili při kontrole vlastní nahrávky je důležité mít vždy playtrim na nule.
Možná prapůvodní myšlenka Playtrimu byla dobrá. Ale je poplatná době, kdy se kazety ve velkém půjčovaly a byly nahrány na lecčems. Jenže jednak nemůže přesně vykompenzovat ztrátu výšek způsobenou chybou azimutu, případně dalšího nastavení decku a druhak v momentě, kdy mám kvalitně nahranou kazetu na svém decku, tak ten playtrim vůbec nepotřebuju a je to zbytečný obvod v signálové cestě. Smysl by dával volitelný by-pass. (obdoba funkce direct u zesilovačů, která obejde korekce).

Spolehlivost Auto tape selectoru je dána spolehlivostí kontaktů snímačů a ta bude silně záviset na podmínkách, v jakých byl deck v minulých x-desetiletích provozován (uskladněn). Dobré je po vložení kazety zkontrolovat na displeji detekovaný typ.

Re: Tape deck YAMAHA

Díky za vysvětlení, už myslím, že rozumím, jak tato funkce funguje. Upřímně řečeno, kdyby mi "kaed" nevysvětlil, k čemu "PLAY TRIM" slouží, myslel bych si, že se jedná o jemné doladění otáček. Příspěvek od "orhoe" jsem nepochopil, jelikož se jednalo pro mě o doposud neznámou funkci a vůbec jsem nechápal, jak play trim ovlivňuje nahrávání. Myslel jsem, že ačkoliv se jedná o funkci během přehrávání, má vliv na výslednou nahrávku, díky této větě:

"Pak v případě záznamu díky tomu vyrobí řadu špatně nahraných kazet."

A proto jsem se zeptal, jak mám během nahrávání nastavit play trim.
Na svém kazeťáku nemám jemné doladění předmagnetizace, a tak jediné co nastavuji, je správná záznamová úroveň a pochopitelně druh pásku, rovněž dělám vždy pár pokusů.
Play trim není rozhodně pro mě klíčová funkce. V případě koupi decku, vybaveným play trimem, bych si s ním rozhodně pohrál, ale jinak není pro mě moc podstatný.
Ještě jednou díky za vysvětlení a přeji hezký večer!

Re: Tape deck YAMAHA

to si možná myslíš... V mé sbírce historickejch kazet je spousta z nich nahranejch na různejch strojích s různejma úrovněma, a dost mi to vadilo při přehrávání, že už na ucho to bylo špatně. A nejde o nějaký kopie z desek, na to kašlu, mám nějaký záznamy místních kapel, spíš nostalgie než hi-fi...

Re: Tape deck YAMAHA

Kazeťáky...vznikly na přelomu 60-70. let jako rovnocenný partner tranzistorových rádií nejnižší jakosti - na baterie
či luxusní hračky pro děti. Teprve přínos pásků chromdioxid a metal, systémů redukce šumu dolby, dbx a high com
pozdvihly laťku k vyšším hodnotám - až k hranici hifi audio. Tož tak asi.

Sorry seems to be the hardest word (Elton John)

(upravil rvx73 11. 8. 2024 14:45)

Re: Tape deck YAMAHA

Borec ve YT videu opravuje kazeťák Sony - možná by se to pro inspiraci mohlo někomu hodit. Každopádně krásnej kousek "bělošské" (byť od žaponců) elektrotechniky.

https://youtu.be/9igRlSmXFj0

Re: Tape deck YAMAHA

Nemění náhodou "play trim" dolní časovou konstantu snímacích korekcí?

Příspěvky [1 až 20 z 21]

  Stránky: 1 2 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tape deck YAMAHA

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£
Sekabet spor bahisleri ve casino oyunlarıyla sekabet güncel giriş adresinde sizlerle.