Pánové tyhle řeči o "hifistech" alespoň zde na AW myslím že není třeba,to že má bejt místnost kde se poslouchá muzika optimálně co nejvíce zabydlená víme a hlavně slyšíme snad všichni trochu příčetní odjaktěživa,ten hlavní a velký problém, který dříve tolik nebýval, jsou tzv moderní i pro žití zcela debilní uplně holé interiéry, kde často krom stolku s hifi a křeslem a nějakou komodou s chlastem defakto nic jiného není (některé fakt debilní hifi značky to ještě mají často takto prezentováno v reklamách) a tam je opravdu třeba to radikálně a nákladněji řešit což není nic jednoduchého a už vůbec ne levného, jak by se mohlo na první pohled zdát a zde právě nastupují odborníci s vybavením,měřením a následným řešením na míru aby to nějak vypadalo a zároveň reálně fungovalo.
S řešeními na bázi různých DSP mam zkušenosti rozporuplné,ve většině případů kde je nativně blbá akustika místosti to nefunguje a jsou jen taková tzv řešení spíše jen nějakýma nepodařenýma zkratkama napravovat důsledek nikoli příčinu a čistě akustické řešení toto z principu nikdy nemůže nahradit.
Mám různé zkušenosti a to nejen z práce a ty hovoří zcela jasnou řečí, že i sebelepší DSP s možnostmi jemné a přesné s vysokým rozlišením FFT ekvalizace v mnoha bodech, je věc vhodná pouze na menší doladění, spíše nedostatků reprobeden a opravdu jen menších jednotlivých anomálií na dolním konci pásma,ale rozhodně nikoli jako hlavní řešení,kde často bez dsp je zvuk lepší a méně deformovaný než s ním. ,Aby to teoreticky mohlo fungovat, to by se muselo měřit opravdu ve více až velmi mnoha bodech (ideálně nekonečně) a algoritmem vše zprůměrovat, což opravdu u blbé akusticky nevhodné místnosti viz výše by nic beztak neřešilo ale jen problémy přesunulo jinam a nové vytvořilo.
Pokud z nějakých důvodů nelze řešit tyto věci rozumně odpovídajícím způsobem na akustické straně, zbývá jen poslech typu velmi blízký nearfield a nebo na sluchátka,což lze provozovat prakticky v jakékoli akusticky nevhodné kobce.
PS: zde jak poslal Martin první foto je rozumnej příklad jak to může vypadat při kompromisu, kde je požadován tzv prázdný interiér a zároveň slušnější chování na akustické straně vhodné pro reprodukci hudby .... je tak i díky tomu otevřená možnost rozmístit repro pro někoho možná netradičně tak, aby vznikalo i v geometricky blbé cimře (čtverec) přirozeně co nejméně stojáků (či se spíše vzájemně co nejvíce překrývaly a rozbíjely) navíc podpořené kombinací panelů s akusticky pohltivými materiály a různě zatlumenými reznonátory.
PC-DAC-ZESIK-Bedny=zvuk doma