Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 5 z 7)

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 7 »»»

RSS

Příspěvky [81 až 100 z 134]

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Obavam se, za ja jsem ten nejmene povolany na takove mereni. Na to nemam ani znalosti ani vybaveni.

(upravil dawsoo 12. 4. 2023 13:09)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

therion:
vybavení? stačí starší pc a slušnější zvukovka,sw je zdarma smile

Cílem bylo vybrat nejvhodnější a nejnevhodnější typy Operáků do Toppingu D10s,který je hodně oblíbený a hodně lidí ho má.A naopak to vypovídající hodnotu má neb operáky jsou docela v dost pro ně přísných podmínkách,ty které zde obstojí budou jistě stejně dobré i jinde . Vyšší napájecí napětí by mělo vliv spíše jen mírnej,moc by to pořadím nezamíchalo ,velkej naopak by měla a má zatěžovací impedance. je třeba se dívat na hodnoty a ne na obrázek,který je na první pohled chlupatý což na horším měřícím zařízení by vše bylo min u prvních dvou skupin skryto pod šumovým dnem.

Já své testy ještě podstatně rozsáhlejší mám už z dřívějška, takže nemam moc důvod je znovu s těmi samými obvody opakovat a dělat na to jednoúčel přípravek ,zajímaly mě jen jak obstojí ty nové (zatím jen OPA1656 jinej jsem nesehnal)  a hlavně jaký vliv budou mít ty velmi tvrdé podmínky,víceméně mě výsledek ani nijak moc nepřekvapil. časem si jen chci udělat k tomu nešumící a nezkreslující symetrický buffer ke kosmošovi s regulaci útlumu na jeho výstupu v max třech čtyřech krocích nízkoipedančním děličem -3/6/12/18db. Abych mohl měřit i naprázdno s minimální zátěží výstupů DUT.

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

dawsoo napsal:

...časem si jen chci udělat k tomu nešumící a nezkreslující symetrický buffer ke kosmošovi s regulaci útlumu na jeho výstupu v max třech čtyřech krocích nízkoipedančním děličem -3/6/12/18db. Abych mohl měřit i naprázdno s minimální zátěží výstupů DUT.

Přesně tohle budu potřebovat taky. Jenom jsem myslel, že ten dělič bude spíš na vstupu. Zvýší sice šum, ale s tím si poradí vyšší FFT.
Navíc ten dělič by nemusel být na moc vysoké impedanci. Řekl bych, že DUT, které nezvládne zátěž 10k, nemá moc smysl měřit.
Dělič na výstupu by znamenal, že ten buffer musí zvládnout bez zkreslení třeba 20 Voltů a to mi přijde mnohem obtížnější.

(upravil dawsoo 12. 4. 2023 14:25)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

apéčko má vstup 200k smile A já již přípravek měl,prodal jsem ho pak když splnil účel, jako špičkovej preamp s neměřitelným zkreslením při všech úrovních (díky atenuatoru na konst impedanci na výstupu. Takže vím zcela přesně proč to chci zrovna přesně takhle a ne jinak.

Buffer pro mě stačí bohatě do 8-10Vrms max jako má cosmos,jsou i operáky co snesou víc. Ale nevim co a proč bych kde kdy měřil s vyšším napětím. Na konce a zesáky bude umělá zátěž s děličem, bez jakýkoliv potřeby bufferu a na takový měření postačí i obyč slušnější zvukovka ala Laco. mam ještě hotovej širokopásmovej ULN frontend na měření šumu napájecích šín ala tangent a šumu výstupů,takže bych to chtěl koncipovat aby to šlo univerzálně propojit jak na cosmos tak i na osciloskop.

Není co dodávat...

(upravil Elox 12. 4. 2023 14:24)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Tak to jo, pak tomu rozumím, ale i tak to bude fuška. Ale jestli to máš vymyšlený, není co řešit. Prozradíš alespoň orientačně koncepci ? Operáky s vyšším napájením, nebo dokonce komplet diskrétní řešení ?
Předzesík na šum už mám, ale tam nemusím hlídat zkreslení.

(upravil dawsoo 12. 4. 2023 14:43)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Pár lidí mohlo první uplnou beta rannou verzi myslim vidět a slyšet u Pistoleho na chatě (odsud z hifisticky-trochu-živejch myslim určo Bastl a PMA)... "tzv kameňák" ani nevim u koho nakonec skončil je to už dlouho ... koncepce není žádná věda ... jen 2x OPAMP+vymazelenej Diamant (opravdu tam nebyly žádný BDčka na konci) a kvalitní stabilizovanej vícekaskádovej kaskádovej zdroj s masivní filtrací smile takže není na tom vcelku nic k tajení dokonce jsem tu postnul dříve i zapojení někdy v minulosti, ale nikoho to tady moc netankovalo,jely se tu aldaxy a elemka big_smile vše je vždy jen v implementaci a odladění topo a výběru komponent.

Budu muset najít starej archiv abych našel ígl soubory na pcb a jemně jen upravil/zdvojil na symetriku plus drobnosti dle dnešních novějších poznatků (abych se s tím nemusel patlat od nuly páč co celej život nejvíc nesnášim je kreslit v čemkoliv tišťáky) big_smile A ano i  na takovýhle parametry stačil dřív bohatě i blbej kohout bez onanie typu x vrstev a smd lol

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Tak vymazlenej diamant mi nedělá problém, s tím jsem si dost vyhrál. Plošňáky maluju jednostranný s tím, že celá druhá strana je zem.
Za pár propojek a prokovy nejtkama se nestydím smile

(upravil dawsoo 12. 4. 2023 14:54)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Přesně! jen to halt někomu smrdí a myslí si že to blbýma zapojeníma na drahých DPS doženou big_smile makala mi tam zcela stabilně i AD797,ale na ucho nejlepší nebyla.

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Pokud to nebude uplne tajne tak to klidne nakreslim a necham vyrobit. A myslim ze by se to hodilo vic lidem. Vypada to ze se budu jeste chvili valet doma...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

No kdyby se vzala osvědčená konstrukce, Ty umíš namalovat a nechat vyrobit hezkou destičku, hned bych se přidal...

(upravil dawsoo 13. 4. 2023 11:01)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Vrátíme se k topping D10s a operákům...povídaní ke kosmosu patří jinam

Trošku mě zneklidnilo že jsem slyšel rozdíl mezi OPA1612A kterou jsem testoval a OPA1611A-2, tak jsem se rozhodl to změřit a nestačil jsem se divit lol Dle TI je to totéž a a evidentně asi uplně není.Neb třeba AD8065-2 a AD8066 se chovaj zcela identicky.

OPA1611-2 dva singly v redukci 2:1 (který jsem dříve uváděl jako OPA1612 neb jsem si naivně myslel že  je to totéž jen dual vs singl)
https://1iq.cz/img/jP5Xx/vZ6WZ.png
OPA1612 (duální OPA1612 v klasice singl redukci)
https://1iq.cz/img/jP5Xx/56Fhw.png

přidám další dva exoty:
OPA2209A
https://1iq.cz/img/jP5Xx/8uNC4.png
AD825-2
https://1iq.cz/img/jP5Xx/9Ua6r.png

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

dawsoo napsal:

JJ Stano,je to tak cinch vypadá trošku hůře  ale je to spíš o AD straně na AP , navíc na ASR je zátěž 200kohm vs 600R u mě což je velkej rozdíl kterej by měl být vcelku v neprospěch mýho s kosmosem.. změřím je oba D10s vs E50 RCA při stejném nastavení a čase zítra už jsem večer nechtěl dělat binec doma... operák tam je OPA1612 (přehodit původní nelze neb je mam všecky v práci) takže prakticky bude stejný OZ na výstupech obou.

Nebol čas dať na web alebo na meranie?

Qobuz,NAS,Tidal>PC(win10+lasso+Roon+REW+FocusFidelity\DiracLive)>cwDAC1USBm\E50\D300>>PRE90>PA300SSE>DIY RS52+>2xSVS SB1000Pro+Velodyne SPL 800R

Web

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Otázka je, jakej je rozptyl, když vezmeš deset stejnejch operáků. Určitě nebudou jeden jako druhej. Svýho času naznačoval Bohouš Sýkora, dej mu Pánbůh věčnou slávu, že dvojitý operáky se někdy můžou navzájem ovlivňovat přes to společný napájení. Jestli jsem to dobře pobral, tak to bylo myšleno tak, že ten drátek z čipu na pin je zatraceně tenkej a může na něm být malý úbytek, takže odběr jednoho operáku cvičí s napájením toho druhého ve dvojici. Ale je to už dávno, mohlo se mi to za ty roky v hlavě nějak tento...

A jenom technická, nebylo by dobré v grafech zkreslení používat dBc, aby ty harmonické přímo ukazovaly odstup od první harmonické ?
Přičítat ke každému sloupečku z hlavy těch 8,80 dB je pro mojí stárnoucí hlavu už trochu problém. Takhle to opticky na první pohled vypadá o těch devět decibelů lepší, než to je.

Totéž se týká tabulky s vyčíslením celkového THD a harmonických. Údaj 0,000038 není příliš intuitivní, člověk ani nestačí spočítat ty nuly.
Zatímco kdyby tam bylo například -120dB nebo -128dB a podobně, tak je to na první pohled jasné.

(upravil dawsoo 13. 4. 2023 11:42)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

elox:
pro mě je to naopak % lepší než db ,decibely vidim v grafu přímo,navíc je to standard .... a ano měří zcela stejně 4ks vs 4ks takže rozptyl určitě ne , vše kupováno ze stejného zdroje Mouser = rok 2013-15 někdy ... jak říkám zdálo se mi že mam slyšiny neb znějí trošku jinak podobně jako LME které taky zní jinak.... jinak by mě nenapadlo to ani zkoušet měřit... já nemam co řešit je to čistě jen jako zajímavost ačekal bych spíš horší redukci 2:1 než klasiku. Je to stejnej rozdíl hlavně na druhý harm. podobně jak LME4920 vs 49722,nebo 49720 vs 49860  smile

mrba:
nebyl už čas doma na měření, Velikonoce jsme trávili doma jinými věcmi neb už stačilo zas na nějakou dobu ...DAC mam zapojený doma jinde než PC a ADC mam teď v práci, další věci změřím teprve až příjde rychlý USB2 izolator a dlouhej buffovanej usb 3 kabel.. bez toho to je to o ničem a vysoké samplerate nejsou přes starou USB aktivní prodlužku stabilní.

Stejně tak nechápu kde se vzala ta padesátka ve spektrech, když jsem to dneska měřil uplně stejně se stejnýma kabelama umístěním a na stejný nastavení všeho včetně USB . Možná že je jen jiný USB 3.1 kabel k ADC ale to by snad nemělo mít až takovej vliv. já to řikám furt USB je pro audio největší zlo.

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Na usb kabel se mi moc verit nechce. Ale dost mne zajima cit to je.

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

mě taky moc ne ale nic jinýho jinak není stejnej stůl stejnej počítač (špičková server workstation deska i zdroj) DAC přes stejnej ADUM izolátor (mam jeden) kabeláž i umístění i vybraný konkrétní USB porty... ten původní kablík mam někde doma a tady mam jinej (oboje nějaká noname čína nic spešl) big_smile Ono je to jedno ale taky mě to sere to nevědět proč.

Není co dodávat...

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Davide ja se k tomu musim vratit protoze mi to neda a vrta mi to v palici. Ten rozdil ve zvuku tech opa1611 a 1612 jsi slysel na tom nic moc denonu a D10? Abych byl uprimny tak mne to celkem desi ze to na tom jde slyset, takovy pidi rozdil v nich je... Vzdy jsem byl presvedceny ze na takovych to zesilovacich je to celkem jedno, ze je to proste pod rozlisovaci moznost tech zesilovacu. Ze vrcholem luxusu tam bude ne5534 -))

(upravil dawsoo 13. 4. 2023 16:41)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

No Tomáši v tom jsem žil doposud celou dobu ale evidentně to tak asi není a to i přesto že si myslim že slyším mnohem víc nahovno než dřív,hifi jako takový mě už moc nezajímá a vše co s tím souvisí už vůbec. Jen mě zajímá spíš proč a co a jak, což je důvod proč jsem se k tomu tak trošku vrátil,neb mi jde o hovno a jsem nezaujatej a jen se tím bavím a trénuju závity v hlavě ....  nejvíc vtipný je, že nejsem sám co to slyší jak doma tak i tady lol tak se tomu a hlavně sám sobě spíš směju že slyšim trávu růst neb je to samozřejmě píčovina že to co měřim s x nulama je slyšet,jasně že není, ale spíš jen nepřímo možná ukazuje na něco, co ano.

Na otázku proč...  baví mě to sledovat zvenčí, to nikam nevedoucí hemžení a různý proměny u některých jedinců a i číst ty různý reakce některých na tyhle v podstatě pro život zcela zbytný krávoviny big_smile Ale i naopak velmi rozumný názory některých,kterých je málo a raději už moc veřejně nepíšou.

I přes uplný sračky v řetězci (nechci je měnit právě proto že jsou to typický sračky na kterých se to asi nejvíc projevuje) to je pak slyšet jako to podivný nakřáplý béčkový zkreslení či digi zkurvení zvuku trošku podobný malýmu bitratu u kodeku... (moje doměnka je nadakustický opravdu UHF binec,různý P-N demodulace RFI smetí, intermodulace,či různý TIM,SID od toho těžko říci) ale je to nějakým blbým způsobem aditivní a a na tom nic moc apoši nějak asi snad i ještě víc poznatelný.... samože si netroufám na exaktní soudy a netvrdím tady lepší-horší, ale jen jiný a maximálně tak líbí více nebo líbí méně.

Větší testy operáků a veškerý měření dělám tady v práci (doma ani nemam stůl na to) .Něco změnim a pak to nechám vesměs nějakou dobu hrát  a při tom dělám jiný věci.

Jo doma jsme zkusili taky testik asi 2x s různým DUT železem a opakovaně  to samý za víc by mě asi moje ženská poslala někam,nejde to mít doma trvale rozkrámovaný v objeváku big_smile

Budeme dělat určitě až někdy bude dobrej zesák ... jo ta E50 už mě k tomu torchu víc motivuje něco dát dokupy co se válí ve skříni, navíc kombo E50+M-50 by znělo i pěkně ,aparát na to to vyladit tip top včetně nastavení korekce už vcelku základ je... takže to je jen o lenosti chuti,zdraví a čase.

Tady v práci mam JVC AX-330 po repasi která je ve všem o moc lepší,to zmršení je o mnoho menší než ten šitkovej denon,a pak ještě alternativně nenastavenou Yamahu A-720 = měří pod 0,001% tak jak je na kile) s vykuchaným zaoxidovaným hnojem japan isostatů kterej bude už ke 45 let tka maj nárok = jen konec a potenciometr,  ale zas tu narozdíl od doma mam prozměnu ultra totální odpad bedny který to mohou skovat .... (nějaký základní mini magnáty na který hrál dřív mladej než si pořídil BT sračku od JBL se strašidelnejma repro) ale je aspoň zas třeba narozdíl od doma na poslech mam v optimu poslech osy na nearfield ... jsou aspoň  s vlastní jednoduchou vyhýbkou, abych to vůbec vydržel bez rozkopání a následnýho rozdupání a moh jsem u toho sedět big_smile  Už jsem domluvenej s Alešem že mi udělá bedničky ala ProAC Response One SC jen s lepším osazením a hlavně s mojí vlastní vyhýbkou (větší sem k pc nic nedám). Tak třeba časem budu vědět o něco víc.

Není co dodávat...

(upravil eeMGee 14. 4. 2023 12:03)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

dawsoo napsal:

měřící aparát
ADC E1DA Cosmos o jehož kvalitě, nemůže být pochyb,je nastavený na nejvyšší citlivost 1,7V rms
DAC je topping D10s kde se mění pouze opamp v patici
Použit je obyč levný USB izolátor na DAC stranu aby nevznikly zemní smyčky které by učinili měření nemožné.

Operáky budu třídit po prvotním jednoduchém testu 1k -3dbfs do třech skupin

Perfektný prehľad operákov - palec hore.

Chcem sa len spýtať na prepojenie DAC na ADC - mne to vychádza, že pri uvádzanom nastavení by mal byť meraný signál na úrovni cca -2,8 dBFS, ale je na -8,8 dBFS. Znamená to, že je jeden z balance vstupv ADC v "lufte"?

Ja mám RCA - XLR prepojené tak, že stred RCA je na pine 2 XLR (+) a GND RCA je na pine 1+3 XLR (- a GND).

Potom mi to dáva tých -2,8 dBFS.

Martin

PC/iPad/BR/TV > DENON AVR (Modif.) > LinkwitzLab ORION (ASP)

Re: Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Ahoj Davide.Taky děkuji za změření různých OZ a za úsilí s tím spojené.Koukal jsem u sebe,ale nemám tu nic zajímavého,či nového.Osobně "hraju" celé roky na OP271G od AD.Nemáš ho,náhodou,k dispozici na změření?Mám tu poslední kus,ale ten má už takové "diskotékové" nožky,byl již použit.Tuším že by se zařadil do druhé tvé kategorie.Osobně mi jeho parametry stačí a zvukově jsem spokojen.Před léty mě zaujal i kvůli katalogově definovanému settling time a taky kvůli phase margin.Byli však již obsolete už když jsem je onehdá pořídil smile

Příspěvky [81 až 100 z 134]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 6 7 »»»

Audioweb.cz » Zdroje signálu » Topping D10s - operákový masakr po 20-ti letech

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£