Re: K300
j_paseka napsal:To by mě také zajímalo, "jaký" petrolej. A kde se nechá koupit?
https://www.formotor.cz/petrolej/1279-p … ky-1l.html
Je to dobré i na povolení zarezlých šroubů...
Díky Roberte za tip.
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Projekty elektroniky » K300
j_paseka napsal:To by mě také zajímalo, "jaký" petrolej. A kde se nechá koupit?
https://www.formotor.cz/petrolej/1279-p … ky-1l.html
Je to dobré i na povolení zarezlých šroubů...
Díky Roberte za tip.
já používám letecký petrolej (kerosin), ale ten na svícení bude též OK
Ak sa niekto rozhodnete použiť M4 imbus skrutky pre koncové trandy, treba dodržať maximálnu presnosť.
Otvor v doske je 7,5mm a hlavička imbus skrutky má priemer 6,9-7mm.
Už pri relatívne malej nepresnosti môže dôjsť ku komplikáciám.
Aj keď niečo málo skrutka "vaglá" v závite a dokáže sa uhnúť.
Ploché podložky už samozrejme cez otvor nevojdú, je ich nutné dať z boku s malým magnetickým šrobováčikom.
M4 skrutky nikomu neodporúčam a nevnucujem
Každý na vlastné riziko!
Robte ako ste zvyknutí a máte overené.
Výrobca tranzistorov asi tiež neodporúča a nepočíta s vŕtaním do nich
pokud je M3 šroubek v hliníku víc než 6mm tak síla potřebná k jeho vytržení je větší, než kolik dokáže moje 120kg vážící maličkost plynulým tahem vyvinout. Doporučuju se spíš soustředit na plochou podložku a na pérovku, která zajistí dotlačení i při tepelné dilataci, než na vrtání do tranzistorů...
kaed: podepisuju
Sme už veľkí chlapci, každý sa môže rozhodnúť podľa vlastného uváženia
Malé U chladiče s pinom do dosky sú HSS-B20-061H.
Sú určené pre TO220, TO126 tam nepasuje, je nutné prítlačné klipy odstrániť, opatrne vyštikať, rovnako aj spodné rebro skrátiť o zahnutú časť.
Vo vhodnej výške vyvŕtať otvor na prichytenie tranzistora.
Je to práca navyše, ale nič hrozné.
Ak niekto natrafí na predvŕtané chladiče, podobne vysoké Učka s pinom do DPS, môže sa pochváliť
Skôr ako začne zase niekto mudrovať prečo sme nepoužili také a také chladiče, ktoré netreba dodatočne pretvárať na svoj obraz, treba si uvedomiť, že K300 je pozmenená doska K200-vky, ktorú mi Laco upravil vo voľnom čase. Najjednoduchšie a cesta najmenšieho odporu bolo jednoducho použiť vyššie Učka s pinom a hotovo, bez nutnosti prekopávania dosky na malom priestore s množstvom spojov a riskovať problém s novým layoutom.
Za mě dost dobrý, spíš mě překvapilo, že po těch přítlačnejch packách nezůstaly nějaký stopy.
Vychádzajú z tých bočných krídielok...zadnej plochy sa nedotýkajú.
Stačí šrobovákom trochu odkloniť a malými štipačkami postupne odcvaknúť.
Treba opatrne, aby sa na chladiči niečo neskrivilo, alebo nepoškriabalo, nech to je aj estetické
Edit:
ja sa skor cudujem ze je tam z tych tranzistorov az tolko tepla ze treba take velke chladice? aka je tam vykonova strata?
K300 napajanie +-62V, (kludove prudy)
prva dvojica, ccs, prud 6.3mA, cca 0.4W/trand
druha dvojica, predriver, 8.2mA, cca 0.5W/trand
pre ccs K200 ani nedavam chladic
nj na 0,5W chladic na to126 ani netreba to uz obyc male Ucko by bol overkill pripadne ak by na doske bola medena plocha 1x1cm tak aj to snimanie tepla cez smd tranzistor by nebol problem
František gratulujem k prvje tisícke!
Ja mám v koncáku na rozkmite cca 10mA a napájanie 65V a ten rozkmit je nesymetrický takže je tam 130V a na toho 1,3W som tiež nedával chladič aj keď trochu hrejú ale to ničomu nevadí. V inom mám okolo 30V a v celku 60V a tiež 10mA a to už fakt nemá cenu chladiť, 0,6W.
Wili a mechanik - pre K300 sú odporúčané 38mm U chladiče HSS-B20-061H.
Aké použijete na vašich K300-vkách je čiste na vás
PS: mechanik - ďakujem, oslávil som ju už včera
Já jsem taky zastáncem teorie, že chladnější elektronika dýl vydrží. Jediný, kde to není úplná pravda, je žhavení elektronek
kaed, pri 0,5W to máš také vlažné... Teplým by som to ani nenazval.
datasheet BD139 "junction to ambient", 100°/W. pro 0.5W ohřátí o 50°C + teplota okolí uvnitř zesilovače klidně 40°C, potom mi 90° mi jako vlažné nepřipadá. Samozřejmě, něco odvedou vývody, hlavně kolektor, do desky, ale kousek chadiče tomu jistě neuškodí. Řešil jsem teplo z lineárních stabilizátorů, a TO220 bez chadiče 1.5W vyzařuje při teplotách, při kterejch se na tom nedá udržet ani cizí ruka, takže ke 100°C, a to je prej je u TO220 tepelnej odpor 50°/W (podle některých zdrojů 70°/W)...Výsledek byl ten, že se stabilizátory po zavření do krabičky vypínaly na přehřátí a resetoval se tím procesor. Dlouho jsem hledal příčinu...
To je něco takovýho, jako když jsem dostal v práci po nástupu dodělat (?!) do měřícího zařízení Li-Pol(!) baterku, modul dobíjení s chladičem na desce. A nějak neměli odpovědi na moje otázky, co si asi tak myslí, že se stane, když se to zadělá do uzavřené krabičky.
Ono obecně po uzavření do krabičky se vnitřek hezky vyhřeje a ztrátové teplo moc neutíká ani tehdy, když tam jsou odvětrávací otvory a není tam žádná nucená cirkulace. Zkuste to zavřít do finální škatule a nechte běžet 8-12 hodin v kuse, pak si změřte teplotu na pouzdru. Chladič jako takový sice odvede teplo z čipu o kousek dál, což je vždycky dobře, ale pak ho je třeba dostat ještě ven do okolí. A polovodiče z tepla radost moc nemají. Potvrzuji, že pro 1.5W na TO220 je chlazení v uzavřené skříňce modushopu s větracími otvory nutnost a to s chladičem aspoň 15 °C/W, jinak snadno teplota na pouzdru vyleze přes 60°C a víc.
maly U chladic urcite tam dajte (K300 ccs, predriver)
HSS-B20-061H neuskodi, minimum je toto
https://www.tme.eu/sk/details/ats-pcb10 … solutions/
https://www.tme.eu/sk/details/ats-pcb10 … solutions/
https://www.tme.eu/sk/details/d03pa/chladice/stonecold/
Platí približná zásada, že každé zníženie prevádzkovej teploty polovodičov o 10st.zdvojnásobí životnosť. Podobné to bude aj s elytmi.
Audioweb.cz » Projekty elektroniky » K300