Re: Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?
co tak najednou ztráta sebedůvěry?
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?
co tak najednou ztráta sebedůvěry?
No jo. Já si nehraju na poloboha, ale nějak z toho mám šimrání kolem žaludku. A když to oddělám, kde seženu jinej kousek? No...
Průměrnej servisák má do poloboha dost daleko, ale výsledky snad nějaký má...
Já se začínal ve své B73 rejpat od nějakých 18 a s takovou praxí jakou asi tak v tom věku člověk může mít, aniž by to skončilo zlikvidováním přístroje. Vezmi si že většinou ty výrobky pájely zaučený baby na výrobních linkách a přitom probraly všechno ostatní.
Elementární úkony, podle servisní dokumentace zjistit jestli je v dotyčných bodech ss a st napětí jak má být, pak bych řešil co dál.
Měl, by prosím, někdo tip na nějakou převodní tabulku, jako je třeba tato? Díky.
http://www.elektronovinky.cz/sites/defa … 35zes5.png
Tááák. 15ks Maxell, 3 Basf, 3ks Emgeton, i když LN, 1ks Agfa, vše 18cm, B115, ale zanedbaný, a soustavy ARS 9205, jedna s promáčklým vrchlíkem na středobasu. Přivezl jsem to dnes, volal jsem do rádia contact Liberec, pořad kupujeme, prodáváme, s tím, že koupím kotoučák.
Ozval se mi pán, který tohle všechno mi přenechal, takže dnes se opíjím, manželka to nechápe, a já jsem šťastný.
Chtěl dva tisíce, dostal dva tisíce, a když jsem pak kouknul na ceny těch maxellek, docela jsem koukal.
Dnes se zadařilo. Kotoučák je zanedbaný, poslední roky hrál v dílně. Je tam dobastlený vypínač, na zadním panelu, protože ho využíval jako zesilovač, aby neběžel motor.
Tak se omlouvám za název tématu, změním to, protože jsem nevěděl, kam to povede.
Tak pokud je ta B115 funkční, i s krytem, tak závidím, tohle jsem dycky chtěl... (B113, B116) ale nemám takovou věc kam dát, a ve skříni mám jenom historickej B400, kterej mám strach pustit, 20 let se nehnul, a ty germaniový tranzistory v něm asi taky neomládly...
Funguje, ale hlučí setrvačník, budu muset kouknout. Stejně to budu otevírat. Je to sice z kuřáckýho prostředí, zjevně, a tuna prachu, ale plexi není ani poškrábané.
Hlučí setrvačník? Jako že se o něco přidírá? U dlouho odstavených kusů se stává, že se ten zinkalový setrvák zbortí (stejně jako se bortí talíře u gramců). Pak jedině výměna, nebo ho srovnat na soustruhu s tím, že už bude rozvážený.
u B73 se mi stalo, že naražená hřídel na zinkalu tělesa setrváku se posunula a setrvák pak škrtal o nosník, vyřešilo to naklepnutí nazpět a pojištění epoxidem.
Zinkalový setrvák. Oni to cpali všude..!
a proč ne, příznivé mechanické vlastnosti, cena, schopnost obrábění, korozní odolnost, a ta životnost circa 5-12x lepší než čínská...
Já jsem to ještě neměl na stole, nedostal jsem se k tomu, pak dám vědět, jak to vypadá. Zatím jsem ho zbavil asi dekagramu prachu, a bordelu. Je z kuřáckého prostředí, takže tampoprint na čelním panelu, nikde panbůh zaplať nepoškrábaný, ani samotný panel, je v provedení ne bílá, ale slonová kost. A chybí krytky na obou přepínačích uprostřed, klasika. Takže se na mě dívají dva šroubky. U televize jsem rozleštil plexi, je skoro jako nové.
Prvních pár fotek, po sejmutí zadního víka, a pohled na páskovou dráhu.
http://stiglitz.rajce.idnes.cz/B115/
To svinstvo nejde moc dolů z těch DPS, a vůbec z vnitřku. Je to slepená vrstva prachu, nejde to, skoro vůbec. Že bych to vyfoukal stlačeným vzduchem v továrně, můžu zapomenout. Máte tip? Tohle jsem ještě neviděl.
A rovnou ještě poprosím - jak na brzdy? http://stiglitz.rajce.idnes.cz/nastenka/
Sype se to, hlavně na levém unašeči... Dělal jste to někdo? Díky. je to na první fotce, další jsou, kde mi odpadly drátky k VU metru, a podsvícení, ale to už jsem našel, stáhnul jsem si schéma, na FB poradili... Takže to už není aktuální. Ten svinčík aktuální je.
"To svinstvo nejde moc dolů z těch DPS, a vůbec z vnitřku. Je to slepená vrstva prachu, nejde to, skoro vůbec. Že bych to vyfoukal stlačeným vzduchem v továrně, můžu zapomenout. Máte tip? Tohle jsem ještě neviděl."
Mám tip. Používám to v Proxxonce právě pro tyto a podobné účely.
Pokud je tam dehet z cigaret a na tom prach, tak jen mechanické odstranění nemusí stačit a po čase se prach bude lepit znova. Já bych byl pro drastičtější, ale za to důkladnější řešení (na vlastní nebezpečí). Všechny moduly a ten základní plošný spoj vytáhnout a vyprat v nějakém čističi (trichlor či zkusit i benzín apod). Samo, některé svitkové kondíky nejsou zalité a ani elektrolytům to nemusí prospět (bych je vyletoval či pak vyměnil). Při čištění v tom roztoku bych použil i kartáček na ruce (jak píše níže kaed - lepší by byl štěteček) a tu špínu odstranil. Můžou se přitom odstranit i popisky či lak ale čistota je důležitější. Asi by bylo dobré vyzkoušet na jednom malém modulu, aby v případě neúspěchu škody nebyly velké . Drátové spoje bych vyměnil a dal tam lanka. Nebudou se lámat po čase.
já bych teda byl mírnější a zkusil isopropyl alkohol, a nebo něco co je origo na plošňáky, ale za víc peněz, ale opatrně, štětečkem, a hned utírat kouskem flanelu, je tam spousta věcí, co by to mohla těžko nést, třeba trimry, k těm bych se raděj ani nepřibližoval, stejně jako je lepší nepokoušet ty konektory od modulů. Prostě postupovat spíš jako archelolg než jako úklidová firma.
Ten dehet je fak svinstvo, kdysi v mém kuřáckém období jsem měl v autě vrstvu dehtu na oknech, po tom, co jsem to čistil, to byl možná jeden z důvodů proč přestat...
kaed - pravda, možná je lepší postupovat jako archeolog, ale jen za předpokladu, že pak ten kotoučák jen vystavím a nebudu používat. V opačném případě bych vyměnil klidně i trimry + vše co by mohlo být při tom "brutálním" čištění postiženo, protože takové věci jsou stejně časem velmi nespolehlivé.
Asi největší problém stejně spatřuji v přepínači stop a monitoringu. V nepříznivých podmínkách jejich kontakty rychle korodují a nevím zda ještě dnes jdou sehnat naprosto stejné. Jednou jsem měnil v B116 tyhle přepínače a po roce používání byly opět nespolehlivé. Po rozkuchání měly začernalé kontakty - zřejmě stříbřené a stříbro v nepříznivém prostředí černá. Píšu to, protože jsem si tím už dávno prošel a B116 skončila nakonec v elektroodpadu.
jestli jsou to ty modrý miniaturní, tak ty se dodnes dají sehnat. Jinak škoda jí, elektroniku bych si klidně zmákl svoji, jestli někdo má něco takovýho ve skladě, tak bych měl zájem.
Audioweb.cz » Zdroje signálu » Tesla B93 - kotoučák, upravuji - ještě B101, konečná: B115?