Re: Frekvenční rozsah 5.1 Dolby Digital
Ale jak to zajistit, že? Všichni ohulí sub tak jak se jim líbí...
Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.
Audioweb.cz » Nezařaditelné » Frekvenční rozsah 5.1 Dolby Digital
Ale jak to zajistit, že? Všichni ohulí sub tak jak se jim líbí...
mikrofon a změřit...
check: měl jsem za to že smysl LFE je v tom, že má mít vyšší hlasitos oproti ostatním kanálům, aby bylo možné zaznamenat hlasité efekty. Jaký tedy má smysl mít samostatný LFE kanál?
LFE musi mit ucite vetsi, jelikoz kdyz mate sloupy kde jde cele pasmo od spoda tak tam vam to zahraje v jedne bedne jeden repro a v druhe druhy repro atd. Takze jeden SUB musi hrat efekty pro ostatni bedny. Ale to je jedno u DK je funkce test a me zacne postupne sycet kazda bedna, a ja podle sluchu nastavim vsechny na subektivni stejnou hlasitost a pak vidim ze treva surondy v zadu maji +5db oproti cele soustave. Bo jsou vice vzadu.
nečetl jsem to celé, tak snad nic neopakuju.
LFE není jenom součet basové složky ze všech kanálů. LFE je samostatný kanála navíc k plnopásmovým satelitům. To že u většiny domácích kin hrají saty od 100 nahoru a ten spodek jde taky "krz" sub je věc druhá. Nicméně pokud nepoužiju LFE kanál a do subu pošlu pouze basy ze všech satelitů, nebude to stejné jako když u toho bude LFE.
Tohle je moje osobní zkušenost, u mého subu je to rozdíl na první poslech. Když použiju stopu PCM2.0 a sub jede jenom propustmi je to úplně jiné než při použití 2.1 se samostatným signálem LFE - teď nevím u čeho jsem to testoval.
Alespoň tak by tomu domnívám se mělo být. Jinak by LFE neměl význam, zvlášť v dnešní době X.1 systémů s mini satelitky.
Nezapomínejme na to, že DD i dts jsou primárně určené pro kinosály a jejich aparatury, nikoliv domů pro plastové bedýnky z hypernovy.
Tak pokud to ffdshow mixuje správně, tak má LFE dvojnásobnou hlasitost oproti ostatním kanálům.
Tak ještě z oficiálního zdroje: http://www.dolby.com/assets/pdf/tech_library/38_LFE.pdf
Tak buď to ffdshow mixuje blbě, nebo já blbě chápu ty čísla tam.
nevim jestli tenhle muj dotaz by mel byt tu ale snad jo.
jak uz vime, tak vsechny satelity by mely byt fullrange, takze jit i pekne odspodu. To se tezko resi uzavrenou bednou, s BR bednou je to uz lepsi ale zas to hybe dost s fazi a "obecne" se nedoporucuje. To me privadi k teoreticke myslence peti stejnych satelitu s BR hrajicich rekneme obstojne od 30-40Hz v zatlumene mistnosti 8x7 m (idelane rozmistene repro). Kazdy z tech satelitu bude hybat s fazi stejne? predpokladam ze jo. Jak to teda doplnit subem? Kdyz pouziju uplne jine repro nez v satelitech(coz bych mel) tak fazovy prubeh bude uplne jiny. vysledek nemusi byt asi uplne katastrofa, ale...jak teda sladit k tomu SUB? nebo se to neresi? Takze jak by tomelo byt idealne? klidne me nekam odkazte pokud sem blb a je to zrejme at to nemusite sepisovat znova... Kdyz zas pouziju stejne basove repro jako v satelitech treba zdvojene tak se stejne nedosahnu na takove tlaky jake by asi LFE kanal mel mit ze?
dam priklad: vemte michaluv XLS12 sub a k tomu satelity treba jako ma dawsoo(ty myslim jedou od 30hz)-myslim ty pasky. jak se to fazove popere v pasmu 20-200hz? bylo by lepsi vzit treba 4x ty basy co tam ma kazdou do stejne skrine stejny lazeni? byl by vysledek lepsi? nebo se to neda obecne rict?
Teorie nám řekne, že to jde velmi snadno a to velmi strmým oddělením satelitů i subu a precizním posuvem fáze subu tak, aby v místě dělení se saty odpovídal fázi satelitů. Praxe je jiná.
Já si zatim myslim, že stačí podobně tvarově vypadající "Transfer function phase" ve WinISD, rozdíl se (u subu) posune na SubSeniorovi a je klid. Zatím plánuju za zadky jiný měniče s tim, že budou naladěný (trochu hůř než normálně) tak, aby se fáze co nejvíc podobala předním bednám.
Jádro pudla je tedy: Jak velká fázová odchylka mezi subem, předkem, zadkem a středem je přijatelná?
Nevíte někdo, jakou nejnižší frekvenci má B-52 (vrtulník) z Den poté? To bude někde pod 17Hz, protože to vytáhne z mýho drobečka 3mm výchylku .
Dej sem vzorek!
Druhej VOB (přímo filmu) 38. minuta, je to tam dvakrát v situaci uvnitř vrtulníku. Frekvence v řádu jednotek Hz. Pokusím se to ještě vydolovat. B-52 to není pardon .
edit: Tady je mptroska, v 5,1 (to nevím jak extrahovat) to má ještě větší amplitudu. Nevím jak frekvenční analýzu v cooleditu roztáhnout pod 20Hz.
První hrůza: http://img171.imageshack.us/img171/4256/frekv1hz2.png
Druhá hrůza: http://img171.imageshack.us/img171/9773/frekv2tp4.png
Jestli mi něco nespadlo na hlavu, tak to vypadá na 6 a 9 Hz
A to je to v tý mptrosce ještě tak na půlku ztlumený . Je to prdel holt, ale docela bych to chtěl pocítit, chce to někdy si do toho vrtulníku sednout. Je vidět (doslova), že ten Aldax jede fest.
Nám podaktorým lietali ponad hlavou aj vrtuľníky, aj kadejaké lietadlá, nevynímajúc prúdové a turbovrtuľové. Takže je to fest rachot, to mi ver. Keď nad školou pár metrov letí helikopotvora... A to aj niekoľkokrát za deň. Že, Maykee?
helikopotvora? Slovenština má zajímavé výrazy (:lol:)
Co si já pamatuju z příletu vrtulníku na naše fotbalový hřiště v ďolíku, co jsem před pár lety fotil Zenitem 12XP, bylo to, že to neuvěřitelně foukalo (světe div se). Byl jsem od toho asi dvacet třicet metrů a sotva jsem stál.
Helikopotvora je skomolený výraz helikoptéra. To používa tatko, občas... Aj keď do lietadiel pred pár rokmi robil. No jo, rachot je to otrasný, že?
No tak keby len rachot ...Brutal bol,ked som letel ruskou MI-8ckou. museli sme na seba jak vnutri tak vonku pri masine kricat ozivot rovno do ucha aby sme sa poculi.a najlepsie bolo nakoniec ked sme vystupili,to nas vsetkych skoro odfuklo je to sila veru...alebo odporucam motat sa pri boeingu (staci aj 737-300) ked sa toci motorovka.to fakt dokaze "ulahodit" usiam .to ziadna 5.1 sustava nedokaze napodobnit...
Tady je analýza v CE2000. Nejvíc to duní mezi 30 a 70Hz.
Audioweb.cz » Nezařaditelné » Frekvenční rozsah 5.1 Dolby Digital