Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 15 z 18)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

  Stránky: ««« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »»»

RSS

Příspěvky [281 až 300 z 354]

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Sycení je zde až druhořadé. (vyjde ti zde skoro vždy dostatečně malé). Prvořadá je u lowvoltage tlustoproudého měniče především rozptylová indukčnost, respektive vazba mezi vinutíma (především primárníma).  2 závity tenkýho plíšku a na tom půl kila sekundárního vinutí, to moc dobrá vazba nebude. Primár i sekundár by měl tak nějak mít pokudmožno stejné celkové průřezy. Tzn, primár bys měl motat buď hromadou plíšků najednou, nebo tam namotat rovnou placatou kolejnici.

Možná jsem přehlédl, co stavíš, ale co tě vede k dělání měniče na EE55 jádro? Je to takový nepraktický.

Jestli chceš být průkopníkem užitečných věcí, udělej tam primár jeden a buzenej můstkem. Tam pak rozptyl pri-sec omezuje pouze dostupný výstupní výkon, při blbém návrhu a provedení trafa pak nebudou hořet trandy energií z primárního rozptylu.
Můstek má i výhodu v možnosti použít třeba 30V mosfety s hezky malým Rds. Je ale potřeba řádný blokování. Nízkonapěťový měniče na tlustoproud nejsou prdel...

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Právě se snažím dodržet to zadání na vstupu 12V, tam s můstkem stratím jednu saturaci navíc. Ten primár bude z plechu 0,3 x 35 mm. E55 protože jich mám hodně a taky mám plošný spoj, na kterém jel měnič ze 100V/30A na 300V/10A s tímto trafem, proto chcu dodržet i rozmístění vývodů na tom trafu

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Při počítání výskytu slova prdel mě napadla písnička od Schmitzra: Řekněte prdel, máte na to big_smile Sorry za OT

P.s.: A ten půlzávit je fakt úplně prdel, jestli tam je nebo ne. Taktéž sycení, jasně šlo by to udělat menší, ale co, že. Nebo si kupte za pár šupů amorfní toroidní jádra, udelejte to velký jako hliníková krabička od cigár a dejte pokoj. wink

Web

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Já ti dám, že ztratíš jednu saturaci navíc... Ta saturace navíc, je mnohem míň tepla (nezapomínej, že pak je třeba jiný dimenzování mosfetů), než kolik naděláš při "pushpull" měniči s děleným primárem a debilně navrženým trafem. Toho tepla na trandech z primárního rozptylu může bejt při blbým trafu klidně tolik, že si ty trandy vyvaříš z desky...

(upravil danhard 18. 10. 2014 23:11)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

microlan napsal:

Díky za potvrzení doměnky. Na blokovém schematu tu děličku nevidím.

To je to T-čko na výstupu.
S půlzávitem jsi mě pobavil, "magneticky" to prostě neexistuje.
Ten neúplnej závit se vždy někudy uzavírá plochu jádra na celej, jenom při tom obklopuje ještě plochu, která tam přidá rozptylovou indukčnost.
Půlzávity můžeš uvažovat jen když se ti tak dělí magnetický tok jádrem, třeba na sloupcích dvouotvorového, nebo EI jádra. Mám na tom založené patentovatelné řešení kompenzované tlumivky se zvýšenou rozptylovou indukčností.

Ztratím

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Prepáč ale oni by Ťa na tom patentovom urade asi hneď vyliečili s toho či je to patentovateľné alebo Ťa už dávno pred Tebou nepredbehol niekto iný.

(upravil danhard 18. 10. 2014 23:57)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Neboj, několik patentů pod jmény mých bývalých šéfů mám a proběhly úspěšně smile
Tohle jsou většinou řešení, kde akorát upozorním zákazníka, že je to neobvyklé řešení, které takto nebylo běžně použito a je patentovatelné.
Několik let jsem dělal před léty ve svém bývalém zaměstnání předsedu komise pro patenty a zlepšovací návrhy, určitou představu o patentovatelnosti a patentové ochraně mám.

(upravil microlan 19. 10. 2014 9:06)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Dík za reakci a jsem rád, že jsem Tě pobavil. Ještě jednou prozvoním vývody těch vinutí, jestli tam ten půlzávit je nebo ne.

//Aha, tak už jsem na to došel, to trafo je do DPS naležato, čili byť je vývod na druhém čele, tak je pořád na stejné pozici vinutí. Nějak jsem to v hlavě obrátil, jako by to bylo trafo do DPS nastojato

///Ještě štěstí že, pokud by jste mě neupozornili, tak to vlastně s využitím stávajících pinů na kostře ani nejde s půlzávitem namotat smile

(upravil microlan 21. 10. 2014 13:16)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No a teď už jenom zjistit, čím slepit sekundární pětici 0.8 mm drátu k sobě. Když už se ten fatracel nevyrábí
http://elektrotest.cz/files/images/elektro/material1.png

//Našel jsem nějaký purocel, tak to vyzkůšám

(upravil microlan 24. 10. 2014 13:11)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Nakonec jsem koupil lepidlo UHU na měkčené PVC a myslím, že to tím půjde. Nemaje smerkovýho pérkýnka, dle danhardova návodu, jsem použil ocelový váleček omotaný vodařskou teflonovou páskou, která se sice přilepila k drátu, ale šla docela odtrhnout.

http://elektrotest.cz/files/images/elektro/valecek.jpg

(upravil microlan 25. 10. 2014 19:42)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Tady je zajímavá myšlenka, kdo ví jestli na to existuje nějaký řídící šváb.

http://www.scirp.org/journal/PaperDownl … erID=37889

//Stejně je tam v cestě navíc jeden polovodič, to už plný můstek by byl asi lepší

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Mě to připadá spíš jako nějaký šlápnutí vedle, než zajímavá myšlenka. smile
Plný můstek bude určitě lepší.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Sekundární vinutí na HDPE chráničce, na které také lepidla nedrží. Měl jsem z toho strach, ale šlo to pěkně namotat. Foťák si stím s mojí pomocí moc neporadil. Dávám to sem jako nápad, jak zrealizovat plochý několikavodič. Na koncích trubky jsou vždy 2 otvory protažené stahovací páskou, která brání rozvintí před slepením.

http://elektrotest.cz/files/images/elektro/hdpe.jpg

(upravil microlan 5. 11. 2014 14:29)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Tak jsem to zas posunul o krůček dál. Mám namotány 2/3 trafa, tj: spodní sekundár (14z) a dvojitý primár (2 x 2z). Dalších 14 závitů sekundáru domotám až zaschne pjetidrát smile. Takto nedodělané trafo jsem složil a stáhnul páskou za účelem měření primární indukčnosti. 2 závity na primáru dávají 28 uH, což odpovídá mnou změřenému AL 6500 nH. Po zkratování druhého vinutí můj ICOMET ukázal 0. Vzhledem k přesnosti použitého přístroje jsem vlastně nic nezjistil. Dám k tomu nějakou kapacitu a zkusím najít  rezonanci pro určení rozptylové indukčnosti.

http://elektrotest.cz/files/images/elektro/sp_tr1.jpg

(upravil microlan 6. 11. 2014 23:19)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Poslední neznámá je na světě, díky rebovi, který mě poslal sken svých zápisků jsem odvodil vzorec pro výpočet koeficientu vazby

k= odmocnina((L-Lr)/L)

čímž jsem se dopočítal, že by se mě líbilo mít Lr pod 0,05uH při L = 28uH

//pro rýpaly: uvažuju vazbu 2 stejných vintí.

(upravil Hazys 7. 11. 2014 0:38)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Takovýho dosáhneš řekl bych těžko. Je to celkem přísný požadavek. Ostatně, podle čeho sis vymyslel činitel vazby, že víš, kolik potřebuješ rozptylu? Nějak mě to teď nedává smysl.. Co tě vedlo k tomuto výpočtu?

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

No už ani nevím kde jsem to četl, že to chce minimálně 0,998 a že 0,995 už je průšvih. Proto jsem se napřed pídil po čistě matematickém výpočtu z rozměrů, ale tuhle kapitolu z chytré knihy jsem nikde zadarmo nezískal. Tak jsem to změřil. A taky pro moji představivost, abych věděl co to "k" vlastně je. Možná se dá "k" změřit přímo, ale takový postup jsem nikde nenašel.

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Něco zdarma je tady smile

http://www.elektrorevue.cz/clanky/05032/index.html

Web

(upravil microlan 7. 11. 2014 12:40)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Domotáno jest. Změřil jsem rezonanci půlky primáru se zkratovanou druhou půlkou. S kondenzátorem 4,7 uF to ladí na 200 kHz. Což výpočtem dá 0.13uH. Dle odvozeného vzorce pak vychází k = 0.9977. Jinak samotný trafo naprázdno, zatížené jen sondou rezonuje na 100 kHz a vykazuje Q asi 20.  Teď otázka na zkušené praktiky, lze to provozovat při napětích cca 70V bez impregnace?

Fotka kostry se všemi vinutími.
http://elektrotest.cz/files/images/elektro/domotano.jpg

(upravil Wili 7. 11. 2014 12:50)

Re: Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

microlan 70V je pre lakovany drot nic big_smile standardny 1-vrstvovy je tusim do 1,2kV alebo tak nejako. Impregnaciou si akurat tak mozes zhorsit vlastnosti trafa...

Příspěvky [281 až 300 z 354]

  Stránky: ««« 1 ... 13 14 15 16 17 18 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » Výroba zesilovače Nmos350 + spínaný zdroj do auta

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£