Téma: Jak se tvoří prodejní cena u řad monitorů 4", 5", 6", 8"

Zajímal by mě váš názor, jak si myslíte, že se stanovuje cena u produktových řad studiových monitorů (např. KRK) či dalších v jedné kvalitativní třídě.

Jsou tři možnosti:

- buď je ta cena odvozená od ceny nákladové, tedy čím konstrukčně náročnější, tím dražší v odpovídající proporci.

- nebo je menší bedna zvýhodněná, je na ní nižší marže, aby se prodávala více, přičemž výrobce láká zkušenějšího kupce na vyšší model, kde je vyšší marže, nebo očekává, že na ni zákazník postupným vývojem jednou přejde (jako u sluchátek)

- nebo se u levnějších předpokládá vyšší poptávka a tedy jsou znevýhodněné, a naopak, relativně nižší marže je na těch, kterých se prodá méně.


Související otázka je, zda vám připadá, že jsou obecně subwoofery tak drahé z důvodů konstrukční náročnosti nebo jde o marketing, tedy že sub povýší sestavu 2.0 fakticky do třídy třípásem, a tedy jeho cena musí bránit tomu, aby si každý nepořídil levné "třípásmo" 2.1 stejné kvalitativní třídy jako skutečné třípásmo 2.0

Odpověď na tuto otázku totiž řeší dilema, zda si sub nevyrobit sám, pokud to umím.

Re: Jak se tvoří prodejní cena u řad monitorů 4", 5", 6", 8"

malý 2p + sub, nikdy nenahradí větší 3p. 2+0.

Re: Jak se tvoří prodejní cena u řad monitorů 4", 5", 6", 8"

Subjektivně možná, ale otázka, kterou řeší výrobce je, zda mu nějaká levnější kombinace nebude válcovat vyšší třídu stejného produktu. Brání se, aby zákazník (měřeno poptávkou) nedospěl k názoru, že ta náhražka je zhruba adekvátní. Pak by výrobce musel tu náhražku cenově znevýhodnit.

Re: Jak se tvoří prodejní cena u řad monitorů 4", 5", 6", 8"

To je docela zajímavé téma, akorát spíše vhodné na diplomku někde na podnikatelské fakultě.

Web