Yeayer napsal:psal jsem že tou LEDkou proženu 200W, výkon bude asi 4,2Ws.
Jak jsi dostal tohle číslo? S obvyklou synchronizační dobou 1/125 by to bylo při 200 W asi 1,6 Ws. Při 100W LED jen 0.8 Ws.
To video porovnává neporovnatelné (kromě toho že je spíš emotivní než technické, nějaké blbosti o nasnímané teplotě několik cm od zdroje světla jsou úplně mimo). On tou LEDkou přisvěcuje video. Tam je trochu rozdíl:
- expoziční doba políčka videa je při 25 fps 1/25 = 40 ms. To je proti 1 ms běžného blesku "vylepšení" asi 5.5 EV.
- expozice čipu jede nejen na doraz jeho citlivosti, ale řada kamer (nevím jak je na tom ta v tom emo-klipu) má ještě zesílení videosignálu 12, i 18 dB
(což je další vylepšení, klidně až o 4 EV).
- u statického obrázku podstatně víc ruší šum než u pohyblivého klipu. Video se dá natáčet s poměrně velkou citlivostí čipu, protože nízké rozlišení a neustálá změna obrazových elementů maskuje šum. U statické fotografie (natož u kreativní, profi nebo jakýmkoliv jiným slovem náročnější) nejenže nikdo nepoužije citlivost čipu až na doraz těch 1600 nebo 3200 ASA, ale spíš ji sundá na 200 - 400 kvůli žádoucí kvalitě snímku.
Zkrátka, proto mají výbojkové blesky zhruba ten 100 000x větší okamžitý výkon, aby šel na rezervu v citlivosti čipu, v rozptýlení světla softboxem (ten si klidně vezme 70% energie) a taky v zaclonění, většinou nikdo nestojí o hloubku ostrosti 30 cm, u reklamní fotografie musí být ostré všechno.
Přisvícení snímku LEDkovou náhražkou u kompaktu nebo mobilu má jiné cíle: expozice klidně 1/30 (u širokáče se to snad nemázne), citlivost čipu až do šumu (nenáročným konzumentům to nevadí) a dosah půl metru.
Účinnost LED je sice velká, ale účinnost xenonové flash výbojky taky nebude malá (kdyby se někomu chtělo, dalo by se to změřit oklikou přes změření světla fotožárovky nebo LED luxmetrem a dopočítání směrného čísla).
Ty extrémy při focení rozdílu 9 EV ve stínu lesa současně se sluncem nepovažuju za tak důležité, stejně pak o většinu efektu přijdete, když většina fotoeditorů používá 8bit v jasu na kanál. Proč se hnát někam daleko za reálnou schopnost oka. V klasické fotografii sice kvalitní film dokázal velký dynamický rozsah, ale pak to stejně sežral papír a to ještě většina laborantů ani netušila, k čemu je nějaký Sterryho proces, druhá expozice předvyvolaného pozitivu atd.