Re: HQ-testovacie nahrávky
Nevím co zase chceš vyvracet? Postnul si sem 2 ukázky, a už poněkolikáté jsme se od tebe nedozvěděli, proč že teda mají být HQ; v první řadě.
Vysvětli mi jak by jen mohla mít muzika tohoto typu "velkou dynamiku", co je to za nesmysl? Rozumíš tomu, že dynamika souvisí s tichými pasážemi, které prostě u Mansona nejsou, neexistují, protože na ně není místo?
Co to je zase za hovadinu? Jak neni místo?! Když vydržíš, dám ti ukázku daleko složitější hudby, kde tuplem neni místo a přesto tam bude +8dB...
Chtěl jsem ti na tohle už včera napsat asi toliko, že je to KURVA slyšet. Víc slyšet než ňáký rozplívání se nad témbrem nástroje/hlasu, kterej ti stejně zásadně pozmění odrazy v místnosti, a to víc než nějaký setiny zkreslení v řetězci před bednou.
Hodně nesnášim nevýrazný bubny třeba; v mým případě. Těžko říct, co bych s tou mansonovou hudbou udělal, nejsem zvukař, ale asi bych to nehulil do maxima, nechal především bicím nějaký overhead, basa taky dělá hodně, aby byla zřetelná (ale nevím, v tomhle případě fakt babo raď).
Druhá věc ořezané špičky, podívej se na album Dark Horse od Nickelback a srovnej to, jestli seženeš to, co mám já, budeš mít představu co to limitace je, v tomto případě je to absolutně titěrná redukce, kterou nelze slyšet. A i kdyby byla dynamika oproti úvodu plošně zmenšená, ničemu to nevadí, informace v konkrétním poslouchaném místě zůstává.
Nevím, o Nickelback tu ještě nebyla zmínka, ani to nevlastním, ale jestli chceš, můžu si udělat ten rozbor, jak říkáš (btw, dopředu říkám, tfuj, to ale musí bejt prasárna)...
O tom ztišování: To samozřejmě není řešení. Je to takhle na dost albech od Dream Theater třeba. Zrovna v jejich hudbě by to pomohlo, kdyby to "oddělili" hlasitostně, bylo by to dramatičtější, takhle to zní ploše. Ale jasně, pak to může poslouchat kdejakej soploš na ipadu nebo širokopásmech honěných tdačkem...
Je samozřejmě jasné, že elektrická kytara v Mansonově apod. pojetí je už sama o sobě "zkomprimovaná", tam opravdu moc dynamiky čekat nelze. Pokud v té hudbě dominuje (je vytažená skoro do maxima) plus se takhle smíchá několik faktorů tj. výsledek je jaký jsi postnul, tak pro někoho to může být neposlouchatelné, třeba pro mě...
Takže já si skromně dovoluji tvrdit, že jakástakás dynamika, řekněme 10-15dB dle typu hudby, je pro neunavující poslech prostě a jednoduše fundamentální.