Re: HQ-testovacie nahrávky

Nevím co zase chceš vyvracet? Postnul si sem 2 ukázky, a už poněkolikáté jsme se od tebe nedozvěděli, proč že teda mají být HQ; v první řadě.

antonio napsal:

Vysvětli mi jak by jen mohla mít muzika tohoto typu "velkou dynamiku", co je to za nesmysl? Rozumíš tomu, že dynamika souvisí s tichými pasážemi, které prostě u Mansona nejsou, neexistují, protože na ně není místo?

Co to je zase za hovadinu? Jak neni místo?! Když vydržíš, dám ti ukázku daleko složitější hudby, kde tuplem neni místo a přesto tam bude +8dB...
Chtěl jsem ti na tohle už včera napsat asi toliko, že je to KURVA slyšet. Víc slyšet než ňáký rozplívání se nad témbrem nástroje/hlasu, kterej ti stejně zásadně pozmění odrazy v místnosti, a to víc než nějaký setiny zkreslení v řetězci před bednou.
Hodně nesnášim nevýrazný bubny třeba; v mým případě. Těžko říct, co bych s tou mansonovou hudbou udělal, nejsem zvukař, ale asi bych to nehulil do maxima, nechal především bicím nějaký overhead, basa taky dělá hodně, aby byla zřetelná (ale nevím, v tomhle případě fakt babo raď).

Druhá věc ořezané špičky, podívej se na album Dark Horse od Nickelback a srovnej to, jestli seženeš to, co mám já, budeš mít představu co to limitace je, v tomto případě je to absolutně titěrná redukce, kterou nelze slyšet. A i kdyby byla dynamika oproti úvodu plošně zmenšená, ničemu to nevadí, informace v konkrétním poslouchaném místě zůstává.

Nevím, o Nickelback tu ještě nebyla zmínka, ani to nevlastním, ale jestli chceš, můžu si udělat ten rozbor, jak říkáš (btw, dopředu říkám, tfuj, to ale musí bejt prasárna)...
O tom ztišování: To samozřejmě není řešení. Je to takhle na dost albech od Dream Theater třeba. Zrovna v jejich hudbě by to pomohlo, kdyby to "oddělili" hlasitostně, bylo by to dramatičtější, takhle to zní ploše. Ale jasně, pak to může poslouchat kdejakej soploš na ipadu nebo širokopásmech honěných tdačkem...
Je samozřejmě jasné, že elektrická kytara v Mansonově apod. pojetí je už sama o sobě "zkomprimovaná", tam opravdu moc dynamiky čekat nelze. Pokud v té hudbě dominuje (je vytažená skoro do maxima) plus se takhle smíchá několik faktorů tj. výsledek je jaký jsi postnul, tak pro někoho to může být neposlouchatelné, třeba pro mě...
Takže já si skromně dovoluji tvrdit, že jakástakás dynamika, řekněme 10-15dB dle typu hudby, je pro neunavující poslech prostě a jednoduše fundamentální.

Re: HQ-testovacie nahrávky

antonio》
Az budu doma, neco k tomu napisu. Ted neni cas ani chut.

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Na rutracker.org si najdi HDEND . Mám HDEND: Audiophile Air2 a spokojenost. Jdu si zkusit sosnout a hlavně poslechnout i ty další CD.Pokud se budou nést v duchu té 2ky,pak není co řešit..

(upravil Kritik 8. 11. 2013 16:06)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Blacku: u Joe Satriani co jsi tady dal o dvě stránky dříve, je zvukový rozdíl okamžitý. Mně se lépe srovnává přes sluchátka než přes bedny.
Rozdíl mezi mp3 320 & 192 kbps slyším taky, ale záleží na kvalitě převodu mp3.

edit: Alice in Chains wink
http://uloz.to/x4uYdXNf/alice-in-chains … cision-mp3

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zorg napsal:

Nevím co zase chceš vyvracet? Postnul si sem 2 ukázky, a už poněkolikáté jsme se od tebe nedozvěděli, proč že teda mají být HQ

Základní vysvětlení bylo, přesto jsi to nepochopil nebo to ignoruješ.


Zorg napsal:

Co to je zase za hovadinu? Jak neni místo?! Když vydržíš, dám ti ukázku daleko složitější hudby, kde tuplem neni místo a přesto tam bude +8dB...

Já vydržím, jde o to, jestli ty vydržíš hledat a přitom se vyvarovat postnutím nesrovnatelného nesmyslu.

(upravil Zorg 8. 11. 2013 18:31)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Namátkou Iron Maiden - Be Quick Or Be Dead (DR13).

Bylo...a kdepak? Prošel jsem si všechny tvoje příspěvky a nikde ani zmínka, jen se dožaduješ nějakého vyvracení. (stačí číslo postu, já už si to dohledám)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Přesně tam kde mě cituješ!

Jejda, jak jsem čekal, každopádně konkurenci máme, teď nás pouč kde je ten rozdíl?

Re: HQ-testovacie nahrávky

Heleď já už fakt dál nemůžu...

(upravil BlackRider 8. 11. 2013 19:30)

Re: HQ-testovacie nahrávky

antonio>
Pro mě je příklad věcného vysvětlení v mém příspěvku č. 32. K tomu jsi Ty nenapsal ani půl slova. Samozřejmě, že čteš jen to, co se Ti hodí.

Větší DR je potřeba pro neunavující dlouhodobější hlasitý poslech.

Mr. Big pro mě dost slušná kvalita nahrávky a je to našlapaný. DR11.
pswd: MR.Big

Začíná to být absurdní. Moc rád bych Ti byl nápomocen, ale holt to nejde. Já si potřebuju muziku užívat a relaxovat u ní, tyhle moje kritéria nesplní přeřvanej poťapanej Manson, to se na mě nezlob. Do HQ nahrávek to nepatří. Tak možná do posilky, když člověk zvedá či boxuje. smile Tam to stejně pořádně nevnímá.

Zorg>
Já si fakt myslel, že si z nás tou druhou nahrávkou chce vystřelit. smile

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

přesně, až mě přejde apatie, ještě k tomu něco napíšu...

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zorg: Pozor, teď jsem si všiml, že v #87 jsem si otevřel cover verzi rozložením na chlup podobnou Mansonu, takže korekce: Co se týče originálu, ono je to všechno hezký a tak to má být, to je jasné každému, ale zkoušeli jste si co jde slyšet a co ne? Třeba i tou nejdrastičtější metodou ostré limitace, která u Mansona použita není? Jde mi o to, že vy dva zacházíte do extrémů a vylučuje to, co je od původní nahrávky bezpečně blízko (pro lidské ucho), na hony však očím.

BR: Ten post zjevně nebyl pro mě, nečetl jsem ho. Ale právě jsme se k tomu dopracovali.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Já už jsem pro jistotu četl celý tohle vlákno 2x. wink

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Já tě antonio furt nechápu. Je to slyšet a je to slyšet jako prase (tj. nejenom ostré oříznutí, ale i komprese (prostě jako bys na tu sinusovku šlápnul smile). Nevím co máš za aparát, ale já to slyším na malých checkovkách s mizerným zesem naprosto zřetelně. Kdyžtak ti najdu stejnou pasáž (písničku) v nových DT, CD verze DR6, hdtracks víc než dvojnásobek - první se nedá poslouchat, druhý je o neskutečný skok dál.

(upravil BlackRider 8. 11. 2013 21:00)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Příklad: Zatlučením dynamiky se tišší pasáže nahrávky "dorovnají" na úroveň ostrých, rychlých úderů (beater kopáku, udér na blánu bubnu...) Pak ta nahrávka zní prostě zvláštně, nepříjemně. Odborníci též používají pojem mikrodynamika nahrávky (někde jsem  tom četl) - jemné detaily, které jsou slyšet a dotváří nahrávku. Ty s malým DR je nemají.

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Třeba v těch Mejdnech je slyšet i rozdílná úroveň bicích, sou pasáže, kdy do toho řeže víc a je to krásně slyšet. A tak to má přece bejt, ne srovnaný na jednu úroveň. To samý basa (i když zrovna ta Harrisova mi tolik nesedí) - pak krásně vyleze a celá rytmika je najednou úplně o něčem jiným.

Re: HQ-testovacie nahrávky

AUDIATUR ET ALTERA PARS- základná veta z rímskeho práva- Nech je vypočutá i druhá strana ! Aj na tých naťahovačkách som sa niečo nové dozvedel, len aby to tu nehorelo tým nesprávnym smerom. Myslel som to celé takto: Urobil som si nové bedne, povedal som kámošovi a on ,že je veľmi na nich zvedavý a že príde počúvať. Aj prišiel. Začali sme trochu počúvať, potom sme skúšali jeho zdroje zvuku, ďalej nejaké CD, potom niečo z počítača, až to bolo také o ničom v podstate chaos nič sme si poriadne vkľude nevypočuli. Až keď už odchádzal pustil som mu jednu skladbu. Potom skonštatoval-až keď si mi pustil tú poslednú, tak som zistil ako hrajú, hrajú dobre, naozaj dobre. Až potom som sa pustil do hľadania takýchto nahrávok aby som mal toho viac pokope a bol pripravený na takéto situácie. Nabudúce mu poviem, tu si pekne sadni ja tam vložím skladby rôznych žánrov naj kvality čo som zohnal a v kľude počúvaj. Ak chcete dajte sem skladby, ktoré považujete za HQ, alebo naj kvality na ktoré ste niekde narazili či objavili, prípadne opíšte prečo ich za HQ považujete a čo vás na nich zaujalo. Viem ,že mnohí máte toho dosť na svojich nosičoch, len sú takí ktorí si ledva naškriabu na niečo lepšie do reťazca a kúpiť nejaké nové CD, alebo LP už niet za čo. Tak nech si môžu aspoň odtiaľ vybrať niečo čo sa im zapáči a zistiť čo to ich HI-FI dokáže. Takto som to teda myslel.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Antonio:  už jsem někde psal, že Tvých názorů si vážím, ale co se týče výběru testovacích skladeb, tak vhodnější mě připadají ty od BlackRidera, Kritika,.... Ta od Manson je moc uřvaná a krom úvodu pořád na maximum. Tím neříkám, že je špatně nahraná, kapela asi tak opravdu hraje, ale pro testování beden se mě to nezdá zrovna ideální. U Don't stop jsem možná ovlivněn původním provedením od M. Jacksona, ale mě v té skladbě něco chybí.

Všeobecně: Vyhrabal jsem to zmiňované CD Dire Straits z roku 1990 a porovnával s nahrávkami od BlackRidera a Kritika. Zvukově mě připadají "zajímavější" ty nové, i když CD Dire Straits je pořád dobré. Slovo "zajímavější" jsem použil proto, že nevím jestli je to vyšší kvalitou studia nebo následným vylepšením nad realitu. Vycházím například z toho, že novější alba Johna Mayalla také znějí zajímavěji a přitom si nemyslím, že by hrál nějak zásadně jinak a v lepších studiích. Nejsem ale muzikant, abych to uměl posoudit.
Jo a ten rozdíl ořízlé dynamiky jsem uslyšel, když jsem trochu přidal na hlasitosti a hlavně zavřel očí, soustředil se na poslech a přestal sledovat equalizery.

obutt: já to chápu taky tak. Mít pár doporučovaných skladeb by se hodilo a pomohlo v hodnocení beden. Ale YouTube není podle mě perspektivní cesta. Velikost souborů neukazuje na extra bit rate a hlavně  není jisté, jak dlouho tam skladba bude.
Jako referenční skladbu by bylo dobré vybrat a následně doporučovat něco snadno dostupného a za rozumný peníz, třeba od české/slovenské kapely, které by to mohlo pomoct. Třeba ta Planeta Hieronyma Bosche je dobrá, ale nebylo by něco méně rockového?

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Teda chlapi já nevim. Od té doby co sem chodím a pozoruju to tady, tak pořád celkově nerozumím jedné věci. Jako by si nikdo neuvědomoval, že každý tu muziku vnímáme jinak, každý poslouchá něco jiného, v různých místnostech a hlavně má od zdroje signálu až po reproduktory něco jiného. Ano je to Audioweb a všichni se asi snažíme si ty své aparáty vylepšit co nejvíc - seč nám naše peněženky či schopnosti stačí, ale přeci jen - můžeme mít doma sestavy za deseti tisíce a vlastně je to zase na hovno, protože si nemáme pořádně co pustit?
Je to jen taková moje noční úvaha, neberte mě zas tak vážně.
Přikládám jeden song, co má podle mě šťávu, ale HQ asi nebude smile
POZOR NA HLASITOST!
http://www.youtube.com/watch?v=v5GG4dIOAtk

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zorg, já bych spíš vyjmul kus z těch majdnů a vytvořil několik zdegradovanych kopií, pak to slepě porovnával. Dokud by jsi z originálu nevěděl, v kterých místech jsou jaké úrovně, máš to ještě o to těžší.

(upravil Zorg 9. 11. 2013 12:04)

Re: HQ-testovacie nahrávky

antonio: k tomu zopakuju jen to, že jsem si při naposlouchávání nových DT omylem pustil tu CD verzi a říkal jsem si "kurva, co to je, to se nedá poslouchat". Říkal jsem si, jestli není něco s bednama nebo tím letitým revem. Až za docela dlouho mě to docvaklo, dlaň na čelo a jelo se dál smile
Takže ano, bylo by to i poslepu hezčí to dynamičtější. Ono většinou zmršenou nahrávku jde poznat na první poslech (tím neříkám, že exaktně poznám co přesně kolik kde atd. ale prostě vím, že je něco špatně)
Zdegradované kopie tvořit nemusíš, stačí stáhnout remastery, ty jsou neskutečně doprasené s DR6, možná. Prostě hnus.
Jinak tohle album považuju za vrchol masteringu rockových nahrávek, minimálně z toho co tu mám (nebo alespoň za jeden z vrcholů smile) Klidně mě za to sejměte, zas tolik toho tu pěkného nemám. Ale tohle mě baví neskutečně - a pozor - Maideni se mi nijak zvlášť nelíbí!

Thomas: hudební tipy wink jinak k tvé poznámce: jo, pak člověk zjistí, že to, co se mu líbí, je jako na potvoru zmršený a mohlo by hrát líp wink

SvoP: ono právě, zvlášť na už z podstaty zkreslené nahrávce (minimálně elektrycké kytary) je těžko soudit, co je vlastně správnější. V dnešních nahrávkách je spektrum dost odlišné od toho kdysi, nedávalo se tam tolik basů jako dnes atd. Další si domysli viz dnešní "zajímavější" excitery, harmonizéry a kýhošlakazéry smile