Re: HQ-testovacie nahrávky

Víš že teď nevim, jestli bych si vybral první sex se Stingem nebo bejva-bejva-bejva-bejvalkou? hmm2 lol

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zoomíci, nic konkrétního stále neslyším. Dire jsem stáhnul a jestli tohle má být etalon... rofl ...že je to hezky načmárané nemá absolutně žádnou spojitost s tím, že to i hraje dobře. Jediné, co lze z takových obrázků vyčíst, je potenciální limitace a i když už se to takhle ve studiu udělá, neznamená to, že to půjde slyšet, ne mikrosekundové limitace nebo i kombinace se sníženým levelen oné pasáže. Dire hraje bez spodku a zcela nezáživně, nemluvě o tom, že je to brnkačka, poptával jsem muziku zahlcenou zvukem, proto taky je Manson v Audacity jeden čtverec, nejsou tam prakticky místa pro tiché pasáže.

(upravil Zorg 6. 11. 2013 21:14)

Re: HQ-testovacie nahrávky

well good luck with brickwall then. někde bylo i rozebíraný jak moc dlouhá taková pasáž už tahá za uši. mě stačí, jak si nahulej kytary hudebníci, nemusím tomu pomáhat ještě ve studiu, i tak se tam s tím zvukem strašně kouzlí.
(p.s. ten živák od DT se mi tolik nelíbí, hraje to ňák nahovno,ale něco pohledám. ještě jsem neslyšel Deep Purple live in Japan (1,2,3))

málo basů = málo nahlas? (=nedostatečný audio řetězec?) převedu-li to na tvého Mansona, zesil si ty Straity o 10dB (možná víc)...

http://www.dr.loudness-war.info/details.php?id=47868 pro tohle bych kradl lhal a podváděl big_smile to chci mimojiné na LPčku. jinak je krásně vidět, jak moderní remastry snižujou dynamickej rozsah. i kvalitní vydání MFSL má psáno o trochu míň. docela by mě zajímalo jestli někde není dělanej rozbor, co s tím dělali a proč,vůči originálu.

(upravil BlackRider 6. 11. 2013 21:00)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zorg> Sex s hudebním podkresem? :DD

antonio, nemontuj do toho svůj názor na hudbu. Řeší se tady kvalita masteringu. Na jakých bednách posloucháš (odhaduju, že sluchátka to nebudou)?

Jestli nevnímáš, popřípadě nechceš vnímat, Loudness war (četl jsi ten link?) jako problém, tak se tu nemáme o čem bavit. wink

Co tohle (track z roku 2013)?
KOL
pass> kinGS

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Keď som začal hľadať tie možné test. nahrávky, myslím, že asi druhú som si pustil Long After Youre Gone, tá nasadila pomyselnú latku a už podľa môjho ucha ju nič neposunulo smerom hore, aj keď som sa nádejal,že toho bude viac, myslím nahrávky z yt. Našiel som ich asi 25 a veľkú úlohu v tom hral aj môj vkus, teda nebral som to stiktne technicky, aj keď v tomto vlakne by sa to vyžadovalo, ale nie sme predsa stroje no a keď sa nám niečo zapáči je to super a keď to má čím lepší zvuk sme určite ešte spokojnejší a naplnenejší. Dám ďalšiu z pod latky  http://www.youtube.com/watch?v=WQrmdTCA34Y  . Na yt. už určite nič hľadať nebudem, už mi poriadne liezlo na nervy hľadanie tej ihly v kope sena a tiež zabitý čas, nabudúce už len niekde inde.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Pokud někdo vyzdvihuje technicko-zvukovou kvalitu CD Dire Starits - Money for Nothing vydaného Supraphonem v roce 1990 (jako převzaté od Phonogramu z r. 1988) je to s podivem. Již na přístrojích z doby vydání jsem zaznamenal rozkolísanou technickou kvalitu od skladby ke skladbě, zničené sykavky v některých skladbách, absenci zvukové brilance a ztrátu dynamiky některých nástrojů.
Kdo tedy chválí technicko-zvukové kvality tohoto alba (výraz mastering zde nabývá ironického významu), je pro mě nepozorný nebo hluchý, leda by za tím stála ta domácí kina, receivery vybavené všemi vstupy na světě, a podobné nesmysly, namísto poctivého sterea v řádně průtokové AB nebo A konstrukční třídě.
Zcela něco jiného je umělecká kvalita tohoto alba. Tam se lze ke chvále jen přidat. Ale prosím nezaměňovat. Dokážu snad ještě uznat, že za 150,-- Kčs bylo toto album v roce 1991, kdy jsem si jej pořídil, snad vlaštovkou čehosi, neměl-li jsem běžnou možnost nakupovat jinde, ale tehdejší pochybnosti čas jen potvrdil.
Avšak na soudobých albech, např. Eagles - Long Road out of Eden, některých albech Diany Krall či Patha Methenyho s Annou Marií Jopek podobné zvukové průšvihy neslyším, a ani jejich DR mě nedráždí, ačkoli podle zdejších slovních bojovníků za DR to žádná sláva nebude.
Proto bych zde se vším respektem k názoru druhých rád zdůraznil, že obecně je poslouchání MP3 a podobných digitálních zmetků (včetně digitálního rozhlasu přifařeného do multiplexu českého DVBT) druhem zločinu na sobě samém i na druhých! Zapomeňte na ubohá domácí kina, receivery se stovkami konektorů, a najděte si každý nepoznamenaný čistým zvukem cestu za kvalitním stereofonním poslechem. Je to sice jen malý dozvuk živé hudby, ale kdo zažije čistotu, nebude obelhávat sebe ani mýlit druhé.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Ty bys moh z fleku dělat mesiáše lol

(upravil BlackRider 7. 11. 2013 11:18)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Pokud nekdo...
Mluv konkretne.
Zorg》Ta sedla. big_smile

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Loudness war je mi znám, ale ty jsi ho zjevně ne zcela pochopil, ono není všechno černé a bílé, starým nahrávkám s mizerným záznamem byť bez limitací (to, co obdivuješ načmárané) může pomoct jedině moderní mastering, ne plus volume doprava.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Zato většině moderních nepomůže ani volume doleva. A o tom to bohužel je sad
Já osobně si vyberu klidně šum na pozadí (jako třeba v těch starých Purplech - pravda v novém masteru) a možná né uplně čistě (z dnešního hlediska) nasnímanej zvuk, než záměrně zmršenej, tisíckrát přemletej a filtrama vymytej, neopravitelnej, dokonale digitální záznam.
Ono se můžem dohadovat, co je věrnější, jestli trocha šumu nebo zkreslení (které se tam stejně ve většině případů zanáší i uměle) a nebo lepší dynamické schopnosti nahrávky...

(upravil BlackRider 7. 11. 2013 17:34)

Re: HQ-testovacie nahrávky

antonio>
Nevím, zda obdivuješ je to pravé slovo. big_smile

Ti Dire Straits, konkrétně stopa Private Invastigations, má DR 17 (mám to zkonvertovaný z origo CDDA) ale dle mého názoru to zvukově není extra špička i když je to ve zdejších zeměpisných šířkách léta používáno jako reference.

Tohle jsem psal v příspěvku no. 52, tak moc nechápu, co tu řešíš. Já si narozdíl od Tebe myslím, že jsem jsem problematiku docela pochopil a nestydím se za to, že je mi blivno z poslechu nahrávek s totálně zpizděnou dynamikou. To CD Money for nothing není zvukově TOP, na těch nahrávkách je dost znát jejich stáří, nicméně průser to není.

O co Ti vlastně jde, dokazuješ mi tu, že Tebou postnutá nahrávka z nějakýho koncertu, s malou dynamikou a s ořezanými špičkami patří do vlákna s HQ testovacími nahrávkami?
Já už ani nevím, co v tom mám hledat.

Edit:
Je to jak dohadovat se, která svíčková líp chutná... big_smile

Web

Re: HQ-testovacie nahrávky

Asi jsem zaostalej, ale co to je DR a to číslo za tím? smile

Re: HQ-testovacie nahrávky

BlackRider: To nemá se svíčkovou vůbec co dělat, tady jde o pevné základní principy, které nechápeš. Vysvětli mi jak by jen mohla mít muzika tohoto typu "velkou dynamiku", co je to za nesmysl? Rozumíš tomu, že dynamika souvisí s tichými pasážemi, které prostě u Mansona nejsou, neexistují, protože na ně není místo? Druhá věc ořezané špičky, podívej se na album Dark Horse od Nickelback a srovnej to, jestli seženeš to, co mám já, budeš mít představu co to limitace je, v tomto případě je to absolutně titěrná redukce, kterou nelze slyšet. A i kdyby byla dynamika oproti úvodu plošně zmenšená, ničemu to nevadí, informace v konkrétním poslouchaném místě zůstává.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Patřím mezi lidi, kteří se obejdou bez kontroly DR. Poslechnu si cd a buď se mi líbí obsahově a zvukově nebo ne.
Třeba tohle album mám moc rád a poslouchá se mi moc dobře.
Loudness-war mi přitom ukazuje, že to není nic moc... ale je mi to putna.
Poslouchejte muziku!

Re: HQ-testovacie nahrávky

Thomas: Ve zdejší plodné diskuzi se DR rozumí Dynamic Range (čteme dajnamik renž) a za číslem by správně měla být i jednotka dB (decibel), ale snad pro horlivost diskuze se na ni snadno zapomene.
Äpropos, pustil jsem si odkazované severské nahrávky 24 bit/96 kHz, a na některých z nich je nemálo rušivých pazvuků, které by na profesionální nahrávce neobstály. Usuzuji, že jde o artefakty technické nedostatečnosti nahrávací techniky. Ale jinak docela příjemné, tu i onde spíše zvuková zkouška, než přednes hudby. Ale zadarmo, co bych chtěl, takže iniciativu za sebe chválím.

Re: HQ-testovacie nahrávky

Díky. Zrovna jsem se pustil do toho článku Cesta do pekel a před okamžikem mi to docvaklo. Zaujal mne ten Dynamic Range Meter - foobar2000 Component.

(upravil BlackRider 7. 11. 2013 23:21)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Digiting> Nevím proč, ale nedokážu Tě brát vážně.

antonio> Jsem plně přesvědčen, že Ty ty základy nechápeš taktéž. Kdo si to vlákno pozorně přečte, tak snad bude mít jasno. Já se muzikou poměrně zabývám, s naší kapelou si zvučíme sami koncerty(žádná výhra big_smile), dělám nám i nahrávky. Hudební nástroje mám jakš-takš naposlouchaný... A Loudness war je pro mě velkým problémem. Že jsou lidi, kterým je to šumák nechápu a je mi to i trošku líto.

Ještě dodám, že muziku obecně mám opravdu hodně rád, věnuji jí dost času. Myslím si, že poslech dokáže člověka obohatit a dát mu určitý "rozhled". Každý nechť si poslouchá to svý a neradí jiným, co je dobré a co ne. Tohle vlákno je ale o HQ nahrávkách. Otázkou je, co tím autor vlákna zamýšlel. Já jsem to pojal po technické stránce nahrávky. Nemůžu tady v tom případě akceptovat technicky nekvalitní paskvily. Jestli si myslíš, antonio, že k muzice nemám žádný vztah, tak se šeredně mýlíš, ale to už tak v životě bývá.

V přehrávači mám pár takovýchto HQ nahrávek a jsou mi celkem k hov*u, když vemzu v potaz, kolikrát si takové tracky pustím. Na co mi pak jsou? smile

Ještě ocituji s dovolením sebe (příspěvek z 2.12.2012 z jiného vlákna), shodou okolností se tam též opírám o Dire Straits:
Jinak poslech muziky je pro me relax, chci si to poslechnout na slusnym audioretezci a chci z toho neco mit. Tocit furt dokola Dire Straits a par audiofilnich nahravek a chrochtat si jak to dobre hraje pro me ztraci smysl.

Web

(upravil Zorg 8. 11. 2013 0:47)

Re: HQ-testovacie nahrávky

Tyjo, to bych někdy skočil na koncert smile


BlackRider napsal:

Digiting> Nevím proč, ale nedokážu Tě brát vážně.

Já vím, ale neodvažuju se to napsat lol


antonio: fakt nic proti tomu, že se ti to líbí. Ale prostě to sem imho nepatří. Nebo nám teda vysvětli, co na tom má být úžasnýho a kde je tam schovaný to HQ?
Jinak třeba za sebe, poslouchal jsem nový Dream Theater z CD a prostě se to nedalo. Tahalo to za uši a prostě se mi to nelíbilo. A ejhle, u hdtracks edice jsem najednou vydržel a dost mě to zaujalo. I to znělo jinak, vracel jsem si některý pasáže, kde prostě ty čtverce byly slyšet narozdíl od toho hd, kde bylo čisto - po přeměření rozdíl 6dB (DR6 vs. DR12), to mi přijde kurevsky hodně (ale koukat na špičky v audacity jsem nekoukal, takže nemůžu říct že ta lepší edice je úplně čistá, nejspíš taky není, ale je prostě řádově lepší).

Re: HQ-testovacie nahrávky

Nahlodali jste mě a rozhodl jsem se pro vlastní test vlivu DR.
Výše mnou odkazovaný album jsem testnul v TT DR Meter a skladba 6 měla DR6.
Prohnal jsem to Relifem a TT ukázal DR11.
Narval jsem to do Foobaru, nasadil sluchátka na budku a vzhledem k raní hodině jsem nastavil nižší hlasitost.
Rozdíl nebyl dramatický....dokud jsem ovšem hlasitost nezvýšil, potom se ten rozdíl ukázal celkem jasně.
Můj závěr tedy je že DR ověřovat popř poupravit na oblíbených cd asi má smysl.
Snad to samé uslyším až když budu trochu méně ospalý big_smile

Re: HQ-testovacie nahrávky

BR, Zorg: Napřed vyvraťte co jsem napsal v #73, zatím čtu jen tlachy o tom, že tomu nerozumím a že to sem nepatří, (je mi jasné že ono HQ to není), ale věcně se k tomu postavit nedokážete.