Jít do obsahu fóra

Nejsi přihlášen. Přihlas se nebo se zaregistruj.


(Stránka 3 z 10)

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » DPA vs. HYPA

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 ... 10 »»»

RSS

Příspěvky [41 až 60 z 184]

(upravil DJ_Rix 15. 7. 2012 10:49)

Re: DPA vs. HYPA

Chlapi ještě jednou,pokud i postarší člověk s nutně již horším sluchem je schopen identifikovat a hodnotit rozdíly mezi zesilovači,navíc lépe než mladší člověk s nedostatečnými poslechovými zkušenostmi,v čem potom ty rozdíly jsou?

To jsem se zatím nikde a nidky nedozvěděl.

Re: DPA vs. HYPA

To je podla mna hlupost.  Ak to jednoducho nepocuje, tak to nepocuje a vsetko ostatne su len jeho domienky.

Inak povedane, nie vsetci jazdia len na skodovke smile

(upravil reeb 15. 7. 2012 11:34)

Re: DPA vs. HYPA

Zajdi si párkrát na koncerty akustické nebo vážné hudby a poslouchej jak zní nástroje ,housle, flétna, kožený zvuk bubnu, dřevěné zvuky, sykavky zpěvačky atd. prostě přirozené zvuky a toho si pak všímej na dobrých nahrávkách..
Pokud podobnou muziku normálně neposloucháš je pro tebe zbytečné nějak extra řešit věrnost zesilovače, bude ti stačit nějaký sílič..

Nepříliš známý článek PD:

http://archiv.neviditelnypes.zpravy.cz/ … 905hud.htm

Web

(upravil Hordek 28. 6. 2014 12:45)

Re: DPA vs. HYPA

.

Re: DPA vs. HYPA

Chlapi, moze mi niekto vysvetlit, preco sa hifisti ako tu mam moznost vidiet, uberaju tymto smerom? Riesite zosilnovac x alebo y. Ved vzdy ked sa posadim pred odladene studiove aktivky, povedzme Dynaudio Professional alebo Adam Audio, tak ma vobec netrapi aky koncak tam je a pritom zvuk je naprosto dokonaly. Ved co uz moze byt lepsie, ako pocut muziku na tych istych bedniach, na ktorych sa miesla ci dokonca mastrovala?

Desktop: EVE Audio SC203+ sub EVE TS107, Asus Xonar. HT: ELAC AM180, Pioneer VSX-924-K

Re: DPA vs. HYPA

tak buď rád, že tě uspokojí i takovejhle poslech:-)

Web

Re: DPA vs. HYPA

Klasiikk: To chceš říct, že je úplně  jedno jakej zesilovač doma máš?
Podle tebe hrají všechny stejně? mad

Re: DPA vs. HYPA

Ale to víš, že existuje taková aparatura. Teď se ovšem nabízí otázka, jestli je v domácím prostředí vůbec možné obdobnou aparaturu použít. Na takovém koncertě je průměrná hladina zvuku kolem 100dB, i v této hladině je ještě rozum ná dynamika a taky ten vjem zvuku z repráku s velkou vyzařovací plochou je taky o jiném pocitu než jen o uchu.
Ať máš doma sebelepší aparaturu tak to, co leze ze systému kde nejnižší bas přenáší smečka 21" EAV, střední basy je hromada 15" RS od Nexa a zbatek tahá 12ks S1210 od Nexa prostě doma nevyrobíš. Je ale domácí hifi poslech o tom, že chci věrně v obývánku varobit ve vzduchu to, co na koncertě open-air?
Asi ne...
Když nic, tak z hledisky ohledu na sousedy...
Ono to HiFi má svou podstatu trošku někde jinde. Dosáhnout co nejvěrnějšího zvuku, nejlépe ideálně shodného, jako má originální hlas či nástroj, orchestr.
Aplikovat HiFi na bigbít, kde velká část fílingu ze zvuku je založena na limitaci, zkreslení, a maximálním akustickém tlaku je trochu mimo.
Když si poslechnu klasický bicí, jen tak, na stage a pak si poslechnu co leze z PA  a jak to profíci nazvučili, tak věř, že ty bubny na stage zní úplně jinak než z PA. Tomy dlouho doznívají, kopák je sušší a utlumenější.. Z PA je kopák šlupka která s posluchačem "zatřese".

Takže co je HiFi v případě rockového koncertu?
Pokud bych doma vytvořil stejnej pocit jak pred mnohodesítek kW silnou aparaturou, tak se mi začne loupat omítka zevnitř a na ulici na mně budou pořádat hon na čarodejnice.
No ale pokud si pustím Stamicovo kvarteto na HiFi aparátu, tak chci slyšet každou polohu smyčce, kdřdý hmat na hmatníku. A když si pustím Ardaševa, tak chci slyšet mistrovský klavír, ne nějakou zahuhlanou kouli čehosi... A myslím, že o tom je HiFi.
Prostě ten "tlak" na rockovým koncertě ti domáci HiFi neposkytne. A pouštět Stamicovo kvarteto na apec z bigbítu je prostě volovina.

(upravil reeb 15. 7. 2012 11:43)

Re: DPA vs. HYPA

U aktivních studiových beden je zesilovač součástí reprosoustavy..

Web

Re: DPA vs. HYPA

Nie, ale verim ze komplexne riesenie, tj. Aktivka s dsp optimalizaciou s odladenou elektronikou a menicmi je vacsia nadej na uspech, ako pasivne bedne a zosilnovac. Medzi zosikmi rozdiely su, to je snad kazdemu jasne, ale podla mojho nazoru ma na celkovy vysledok vplyv skor celkove odladenie bedni. A v tom sa priklanam k aktivnemu rieseniu.

Desktop: EVE Audio SC203+ sub EVE TS107, Asus Xonar. HT: ELAC AM180, Pioneer VSX-924-K

Re: DPA vs. HYPA

Ani v kvalitním aktivu se bez pořádných koncáků neobejdeš a oproti klasickému řešení je cena úplně jinde...

Re: DPA vs. HYPA

100x lepší kvalitní pasiv než podivnej aktiv. Snad mě ani nenapadá někdo, kdo by to měl vyřešený pořádně....Tím ale nechci říct, že není nebo že to nejde
Dalča: ono by to i šlo s tím tlakem, ale ty sousedi právě. to je ten hlavní problém

Web

Re: DPA vs. HYPA

BV napsal:

Vážení, nepreceňujte svoje uši, hlavne keď sú to vždy testy spojené s vizuálnou identifikáciou toho, čo hrá ...

Jediný rozumný příspěvek...

Re: DPA vs. HYPA

Milan:
No právě. Pokud někdo má doma dobrý bedny tak těch 100dB (A) pro něj nebude problém, jenže při týhle úrovni zvuku už se nedomluví ani lidi na chodníku před barákem - tj v praxi na doma nepoužitelná. Majitel osamělé usedlosti má výhodu.
Pasiv/aktiv, to je na diskuzi.
Ono obé má něco do sebe.
U aktivu (bavím se o kvalitním aktivu) se autor zamyslel nad vhodností toho kusu elektroniky k tomu konkrétnímu repráku který je vraženej v tý konkrétní bedně. K tomu je přizpůsobený procesor, kterej kontroluje zesák, má to v sobě ochrany, limiter, atp.
Passiv - tam si můžeš udělat co chceš, jak chceš - tj vychytat mušky, nabo to totálně dokurvit. Už několikrát jsem viděl k hroznu 4 a více ks line array po cca 1kW táhnout zoufalce 40m drátu o průřezu 2 x 2,5mm2 - tlumení pápá, půlka signálu pápá, no prostě hnus. Málo kdo přemejšlí nad propojením, že se jedná o řetězec mnoha komponent, propojí to nějak něčím a pak nadává, že jsou bedny, zesáky, crossovery, procesory atd. nahovno.
Každá PA bedna chce holt svý  a o HiFi to platí taky.
Jestli jsou ty kábly zelený nebo fialový je venkoncem jedno. Důležitá je jejich impedance (tj geometrie žil v kabelu a jejich průřez). Sýkora se chvíli zabýval různými reprokábly a světe div se jeho výsledkům. Slušný drát CGLG 4x2,5 (-CYSY) propojený do tzv křížového dvojčete má lepší vlastnosti jak ty slavný průhledný dvojlinky. Pro různé repráky je vhodná různá impedance zesáku (tlumení) atp.

Tzn. aktivka - někdo už to vyřešil, poslechnu si, apokud se mi líbí, beru.
Pasiv - něco o problematice vím, přizpůsobím navzájem komponenty a výsledek bude perfektní. Nebo koupím super bedny super zesík (ale ne nejvhodnější pro tyhle bedny) a výsledek nebude zdaleka roven vynaloženým penězům.

Re: DPA vs. HYPA

všechno souvysí se vším, ale pokud jde o aktiv, tak se obávám, že pokud kazzatel nedodělá CLC1, nemá cenu se o tom moc bavit. Různý behringery a podobný šroty podle mě nejsou pro domácí poslech řešením.

Web

Re: DPA vs. HYPA

Bacha, ja som vobec nespominal behringery a rozne sroty! Hovorim o profesionalnych monitoroch. Povedzme za 500€/ kus a vyssie. Da sa tam dosiahnut skvely vysledok za zlomok ceny v porovnani s pasivnym konceptom. Samozrejme, uz sa tam neda hrajkat s kablikmi, dubovymi podlozkami pod reprokable s priemerom ako zahradna hadica a krabickami atd smile ale kto nechce nabozenstvo ale skvely zvuk za normalne peniaze, myslim ze jedina cesta su kvalitne aktivky. To je ciste moj osobny nazor.

Desktop: EVE Audio SC203+ sub EVE TS107, Asus Xonar. HT: ELAC AM180, Pioneer VSX-924-K

Re: DPA vs. HYPA

a kdyz ja a moje zena mame radeji DPA a soused s pritelkyni ma radeji zvukove HYPU co je lepsi ? smile jak se pozna lepsi zesilovac? kdyz se ve studiu nahraje bici ktere jde pres SW a pak na nejaky nosic a to cele mi projde aparaturou az do 8" repro ? lepsi zesilovac ma vetsi "basy" nebo tvrdsi nebo je neutralni ?

Re: DPA vs. HYPA

Přímé odpovědi na svůj dotaz se asi nedočkám. Pokud je to tak jak psal reeb,čili rozdíly poznám jen na vážné a jiné specifické hudbě a to ještě posloucháním několika referenčních nahrávek stále dokola,jsem tím pádem asi šťastný člověk a nemusím to tak hrotit a řešit,protože styl mojí poslouchnané hudby to smaže smile Teď už jen vymyslet za co ušetřené desetitisíce utratím lol

(upravil Milan 15. 7. 2012 15:16)

Re: DPA vs. HYPA

Mám podobnou zkušenost. Slyšel sem svůj zesilovač vedle zesilovače od PMA, vedle TYA od Kazzatele a vedle CFB od Pistolníka. Nebylo to u mě ani na mejch bednách a bylo to jen chvilku, protože můj zesilovač nikoho nezajímal. Nicméně já neslyšel nic. Nelze z toho nic vyvozovat. Ani pořádně nevím, jak byl kterej zesilovač silnej a byl to velmi rychlý test. Když sem se ale zkušených konstruktérů a posluchačů zeptal, co slyší oni, příliš sem se toho nedozvěděl. Prý byl trošku drsnější při dozvuku smyčců, ale já si ničeho nevšiml a to to byla dobře nahraná klasika. Bejt to na nečem, co se dá poslouchat, byl bych naprosto bez šance. Mě to ale uspokojilo s tím, že to je poslední co vyměním a v ten moment mě to přestalo zajímat. Kdybych si ale musel při slepém testu jeden z těch zesilovačů vybrat, absolutně nevím který, ale spokojený bych byl s každým. Asi sem pěkně hluchej nebo jsou/byly ty rozdíly minimální. |Slyším třeba trošičku jinej charakter, ale vybrat co z toho je lepší a proč? na to nemám. Rád bych se k tomu ale vrátil, protože koncák je poslední komerční část mého stereo řetězce. To ale neznamená, že dám dvakrát tolik za něco, co hraje podobnou ligu.

Web

(upravil Zorg 15. 7. 2012 15:22)

Re: DPA vs. HYPA

+1
I za mě tipuju, že bych na podobném testu taky nepoznal výměnu konce z takové ligy (ač např. jasně poznám oba svoje receivery mezi sebou (na vma-II 2p bednách)) nedejbože být to slepý test kdy by ani člověk nevěděl kdy se vyměnilo...

Příspěvky [41 až 60 z 184]

  Stránky: ««« 1 2 3 4 5 ... 10 »»»

Audioweb.cz » Zesilovače, receivery » DPA vs. HYPA

Podobná témata


~±«|»¼½¾²³&@µΩπØ$£