Téma: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Zdravím páni. Opravujem TW44, ktorému zo záhadných dôvodov odišiel koniec. Jeden pár KD366/367 v riti. Dlhšie mi trvalo kým som ich zohnal, teraz sa hlavne zaujímam o to, aby neodišlo nič iné. Hneď je vidieť blbosť a to asi to, že na mieste KF517 sú KD138. Na druhej strane dosky sú 2 kondíky s hodnotou "22". Otázka je, či práve táto "oprava" mohla spôsobiť smrť jedného z kanálov, na čo sú tie kondíky a či osadenie KD138 prináša nejaký pozitívny účinok, alebo je to len amatérska oprava.
Prikladám  fotky:
http://s6.postimg.cc/gtbhb4u0d/kondiky.jpg

http://s6.postimg.cc/7mt6nuorx/PC190003.jpg

http://s6.postimg.cc/nmbu7ektp/kondiky_detail.jpg

(upravil Hordek 28. 6. 2014 12:32)

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

.

(upravil Hippo007 9. 1. 2012 21:32)

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Ano, ty keramiky s označením J (nebo Js) jsou na 40V. Tesla dělala i na 250V s označením Jd. Z dnešních kondů se tam hodí z hmoty NPO na 500V.
Určitě bych je vyměnil v obou kanálech.

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Uf vďaka chalani, to som sa zľakol, vyzerá to totiž dosť amatérsky, nie že je to tam od výroby. Ktoré všetky kondíky sa oplatí pomeniť?

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Je velmi vhodné na místo KD138 nasadit KFY18 s malým vějířovým chladičem. KFY18 mají totiž vyšší Ft než řada KD1..
Co se týče těch keramických kondenzátorů, je vhodné, aby oba dva /47pF a 22pF/ byly na napětí 500V, klasických 50V je málo, protože na jednom z nich je téměř plné napájecí napětí obou větví konce plus superponované střídavé napětí z rozkmiťáku, proto ty kondenzátory buď ztrácejí kapacitu, nebo chytají svod, který žádným z normálních měřáků nezměříš. Klidně tam nech to KDčko, ale dej tam tesláckou KD140 vybranou na trochu větší betu. Uceo KD138 je totiž téměř na hranici součtu napětí napájecích větví.
Co se týče KD366/367, tak tam v každém případě musí být bezpodmínečně KD366A/367A, případně KD366B/367B, to znamená tranzistory s Uceo 60V, případně 80V.
Mohou tam bez problémů být i KD649T/650T, poslední série AZS223 jimi byly osazovány i beze změny kompenzačních kapacit.

Web

(upravil vapno92 10. 1. 2012 0:24)

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Konce samorejme 366B/367B, je to celkom fuška ich zohnať. Je potrebné pri KFY18 upravovať zapojenie?
Čo sa týka tých kondíkov, porovnávam schémy, tak v AZS sú kondy 22n a 47n, v TW44 podľa dokumentácie len 22n, v reáli 22n+22n dospájkované. Je vhodné pri výmene tých kondíkov použiť 22n+47n alebo dodržať 22n+22n? Inak nieje potrebné vymieňať žiadne kondy? Vidím tu žlté zvitkové TC235/237, tie sú OK?
EDIT: našiel som šuflíkové KFY16, dali by sa použiť?

(upravil sinclair 10. 1. 2012 0:50)

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

POZOR, jedná se o pikofarady, nikoliv nanofarady!!!
Zapojení nech tak, jak je, ale KFY16 tam nedávej, protože mají malou betu, to už bude lepší ta KD140 nebo BD140-40. Ty BDčka ale zásadně od ONSemi nebo STMicroelectronics, žádné noname, nebo Ti to vypálí celý konec.

Pokud máš k dispozici MKTčka TC205-209, nebo třeba i ty červené jugoslávské MKT kostky, nebo zelené ERO, tak ty TC235-237 vyházej co nejdál dohodíš, to jsou strašný hajzly. Velmi dobře použitelné jsou i stříbrné polystyrenové kondíky z NDR, přesné označení je TGL38159 a dají se sehnat za babku v Tipě - hlavně do korekcí, ty svině TC235-237 mají strašlivé tolerance, jestli máš RLC můstek, tak si jich pár vyletuj a změř, je to katastrofa.

Web

(upravil vapno92 10. 1. 2012 19:22)

Re: Transiwatt 44 - KD 138 - nemajú tam čo robiť?

Hop pardon, to mi troška ušlo. Ak mi zajtra prídu koncáky tak hneď aj pôjdem zháňať KFY18 v škole a takisto aj keramiky na 500V, kapacity teda dodržím pôvodné z TW44. Vďaka za rady:)
EDIT: Tak som to dal dokopy, TW44 funguje, DC offset na výstupe je 70mV na jednom a 50mV na druhom kanáli.